
Επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Σαντορίνης πραγματοποίησε κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και είχε συναντήσεις με τους Δημάρχους, τους Προέδρους των Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους των άλλων Αρχών Λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.
Όπως τονίζεται, στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Διαβάστε επίσης: Η Four Seasons μπαίνει στην αγορά των luxury yachts [φωτογραφίες]
Τα 16 θέματα που τέθηκαν
Όπως αναφέρει η ΕΕΚΦΝ, στις συναντήσεις τέθηκαν τα εξής ζητήματα:
- Σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων και η αποτύπωσή των στα masters plans, προκειμένου για την εκτέλεσή των, σε όλο το φάσμα που αφορά την κρουαζιέρα στους προορισμούς αυτούς. Για ορισμένους λιμένες υπεδείχθησαν σύγχρονοι, εύκολοι και οικονομικότεροι τρόποι κατασκευής κρηπιδωμάτων, όπως τα finger piers.
- Σχεδιασμός και κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος, από πλευράς αριθμού επιβατών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από χώρες Non Schengen, όπου αναμένεται η εφαρμογή από τον Μάιο του 2023 νέων απαιτήσεων στους ελέγχους των αποβιβαζομένων, το γνωστό entry exit system.
- Βελτιώσεις σε υπάρχουσες υποδομές, όσον αφορά τα κρηπιδώματα παραβολής των κρουαζιεροπλοίων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εξελίξεις και προοπτικές από πλευράς μεγέθους διαστάσεων, των τελούντων υπό ναυπήγηση νέων.
- Εφαρμογή μέτρων, σχετικά με τα προβλεπόμενα από την οικεία Διεθνή Σύμβαση και τον Κώδικα ISPS για το Maritime Security, μέτρα, τόσο στην χερσαία λιμενική ζώνη, όσο και στον θαλάσσιο χώρο, εκεί που παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια στα αγκυροβόλια, πραγματοποιώντας αποεπιβίβαση των επιβατών – τουριστών με λέμβους.
- Μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα του ατμοσφαιρικού, με τους σχεδιασμούς νκαι την εγκατάσταση στους λιμένες ευκολιών παροχής ρεύματος στα πλοία.
- Λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιεροπλοίων (berth allocation).
- Ευκολίες σε ότι αφορά τις πλοηγικές Υπηρεσίες που έχουν σχέση με την κατάλληλη και επαρκή στελέχωση, καθώς και τα αναγκαία υλικά μέσα εκτελέσεως του έργου (πλοηγίδες – εξοπλισμός).
- Τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας, όπου οι λιμενικές εγκαταστάσεις παραβολής πλοίων δεν παρέχουν τις αναγκαίες ευκολίες και αναγκάζονται να παραμείνουν στους όρμους.
- Λειτουργία λεωφορείων (shuttle buses) σε μεγάλους λιμένες, προκειμένου για τη μεταφορά επιβατών από τα σημεία αποβίβασης στα passenger terminals, όταν αυτά είναι σε μακρινές αποστάσεις.
- Ανάπτυξη υποδομών σε μικρά νησιά, με ελεγχόμενο τρόπο, για τα οποία υπάρχουν τάσεις για να καταστούν νέοι προορισμοί, ένεκα του ήσυχου περιβάλλοντος, των φυσικών τοπίων και άλλων πλεονεκτημάτων που συμβαίνει να υπάρχουν σε αυτά τα μέρη.
- Επέκταση της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation, ιδιαίτερα σε προορισμούς της Περιφέρειας αυτής, όπου συνδράμει και το στοιχείο των ηπιότερων καιρικών συνθηκών.
- Διατήρηση της λιμενικής ζώνης κάθε λιμένος ελεύθερης από εμπόδια, ώστε να υπάρχει άνετη και ασφαλής κίνηση επιβατών και οχημάτων.
- Καθορισμός αγκυροβολίων και αποτύπωσή των στους ναυτικούς χάρτες, για να μην υπάρχει άναρχη κατάσταση στις θέσεις παραμονής των πλοίων, όπου συμβαίνει οι λιμενικές εγκαταστάσεις να μην είναι επαρκείς για την εξυπηρέτηση των πλοίων.
- Καλύτερη εξυπηρέτηση του χώρου αποεπιβίβασης των επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια με ενισχυμένη παρουσία προσωπικού για το security και πάντα με τη συνεργασία των Λιμενικών Αρχών.
- Αναγνώριση του έργου των Λεμβούχων εκεί που υπάρχει δομή διαχείρισης από Οργανωμένα Σωματεία, εξασφαλίζοντας απολύτως κατάλληλη και ασφαλή λειτουργία του μηχανισμού, για την εκτέλεση του πολύ σοβαρού έργου της αποεπιβίβασης των επιβατών από τα αγκυροβόλια, όπως συμβαίνει με τη Σαντορίνη, την Μύκονο και την Πάτμο.
- Για λιμένες με μεγάλη ιδιαιτερότητα, όπως στην περίπτωση της Σαντορίνης απασχολεί το θέμα κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ, καθώς και η συντήρηση των υπαρχόντων ναυδέτων, ικανών να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια μεσαίου και μικρού μεγέθους που τόσο είναι αναγκαίο, δεδομένου ότι, λόγω των μεγάλων βυθισμάτων θαλάσσης στον όρμο, δεν επιτρέπεται η χρήση αγκυρών.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, όλες οι συναντήσεις έγιναν σε πολύ καλό κλίμα, ενώ οι εκπρόσωποι της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων ευχαρίστησαν τους Δημάρχους, καθώς και τους άλλους επικεφαλής φορέων – Υπηρεσιών λιμένων, για την προθυμία και το ενδιαφέρον στη συνάντηση και συζήτηση ποικίλων θεμάτων, που έγινε με πρωτοβουλία της ΕΕΚΦΝ.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως, υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου με τον τρόπο αυτό, να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους
σχεδιασμούς των έργων, πριν αρχίσει η εκτέλεση τους, με την ΕΕΚΦΝ να τονίζει πως το στοιχείο αυτό δίδει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι στους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τους λιμένες, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων