Συνεχής είναι η υποχώρηση που καταγράφεται στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μειώνονται οι ελλείψεις προϊόντων και η συμφόρηση στα μεγάλα λιμάνια που ταλαιπώρησαν το θαλάσσιο εμπόριο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μέσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο των οικονομικών προοπτικών, αυξάνονται οι κίνδυνοι μιας παγκόσμιας ύφεσης, καθώς η καταναλωτική ζήτηση υποχωρεί εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής.
Όπως αναφέρει ο Economist, ενδεικτικά της επίδρασης στη ναυτιλία είναι τα στοιχεία από τον σύνθετο παγκόσμιο δείκτη του Drewry (World Container index-WCI) που δείχνει πόσο στοιχίζει η μεταφορά δια θαλάσσης ενός «κουτιού» 40 ποδιών (ft), όπου για 31η συνεχόμενη εβδομάδα καταγράφηκε μείωση.
Ο WCI κινήθηκε πτωτικά μειώθηκε κατά 10% και διαμορφώθηκε στα 4.014,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ft και είναι 61% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Σε ό,τι αφορά τους ναύλους στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Γένοβα μειώθηκαν κατά 19%, στη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες κατά 13% και στις γραμμές Σαγκάη – Ρότερνταμ και Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν 10% και 5% αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Drewry αναμένει ότι ο δείκτης θα συρρικνωθεί περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες.
Μειώνονται οι… ουρές στις ΗΠΑ
Την ίδια ώρα, μειώνονται οι ουρές στα λιμάνια των ΗΠΑ, και σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία μόνο έξι containerships περίμεναν στο αγκυροβόλιο στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, από το ρεκόρ των 109 πλοίων τον περασμένο Ιανουάριο.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας εξηγεί μεγάλο μέρος αυτής της αλλαγής. Τον Αύγουστο, ο δείκτης J.P. Morgan Global Manufacturing purchasing managers, έπεσε σε χαμηλό 26 μηνών στο 50,3, οριακά πάνω από το 50 που δείχνει ότι ένας κλάδος αναπτύσσεται.
Τα εμπόδια
Βέβαια, υπάρχουν ακόμη κάποια εμπόδια στις ανατολικές ακτές της Αμερικής, καθώς και καθυστερήσεις στη μεταφόρτωση σε διάφορα μέρη του κόσμου. Πράγματι, το συνολικό κόστος των εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από την πανδημία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για διόρθωση
Έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο από την Federal Reserve Bank δείχνει ότι περίπου το 40% της αύξησης των τιμών μεταξύ 2019 και 2021 οφειλόταν σε κλυδωνισμούς της παγκόσμιας προσφοράς και όχι στη ζήτηση.
Όπως τονίζεται, η επίλυση των περιορισμών που υφίστανται θα συμβάλει στην ταχύτερη επιστροφή του πληθωρισμού στα κανονικά επίπεδα, ενώ έρευνα από την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, υποδηλώνει ότι η ταχεία επίλυση των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας θα κάνει τη διαφορά στη διαμόρφωση του τελικού λογαριασμού.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων