
Συνεχής είναι η υποχώρηση που καταγράφεται στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μειώνονται οι ελλείψεις προϊόντων και η συμφόρηση στα μεγάλα λιμάνια που ταλαιπώρησαν το θαλάσσιο εμπόριο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μέσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο των οικονομικών προοπτικών, αυξάνονται οι κίνδυνοι μιας παγκόσμιας ύφεσης, καθώς η καταναλωτική ζήτηση υποχωρεί εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής.
Όπως αναφέρει ο Economist, ενδεικτικά της επίδρασης στη ναυτιλία είναι τα στοιχεία από τον σύνθετο παγκόσμιο δείκτη του Drewry (World Container index-WCI) που δείχνει πόσο στοιχίζει η μεταφορά δια θαλάσσης ενός «κουτιού» 40 ποδιών (ft), όπου για 31η συνεχόμενη εβδομάδα καταγράφηκε μείωση.
Ο WCI κινήθηκε πτωτικά μειώθηκε κατά 10% και διαμορφώθηκε στα 4.014,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ft και είναι 61% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Σε ό,τι αφορά τους ναύλους στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Γένοβα μειώθηκαν κατά 19%, στη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες κατά 13% και στις γραμμές Σαγκάη – Ρότερνταμ και Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν 10% και 5% αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Drewry αναμένει ότι ο δείκτης θα συρρικνωθεί περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες.
Μειώνονται οι… ουρές στις ΗΠΑ
Την ίδια ώρα, μειώνονται οι ουρές στα λιμάνια των ΗΠΑ, και σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία μόνο έξι containerships περίμεναν στο αγκυροβόλιο στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, από το ρεκόρ των 109 πλοίων τον περασμένο Ιανουάριο.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας εξηγεί μεγάλο μέρος αυτής της αλλαγής. Τον Αύγουστο, ο δείκτης J.P. Morgan Global Manufacturing purchasing managers, έπεσε σε χαμηλό 26 μηνών στο 50,3, οριακά πάνω από το 50 που δείχνει ότι ένας κλάδος αναπτύσσεται.
Τα εμπόδια
Βέβαια, υπάρχουν ακόμη κάποια εμπόδια στις ανατολικές ακτές της Αμερικής, καθώς και καθυστερήσεις στη μεταφόρτωση σε διάφορα μέρη του κόσμου. Πράγματι, το συνολικό κόστος των εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από την πανδημία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για διόρθωση
Έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο από την Federal Reserve Bank δείχνει ότι περίπου το 40% της αύξησης των τιμών μεταξύ 2019 και 2021 οφειλόταν σε κλυδωνισμούς της παγκόσμιας προσφοράς και όχι στη ζήτηση.
Όπως τονίζεται, η επίλυση των περιορισμών που υφίστανται θα συμβάλει στην ταχύτερη επιστροφή του πληθωρισμού στα κανονικά επίπεδα, ενώ έρευνα από την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, υποδηλώνει ότι η ταχεία επίλυση των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας θα κάνει τη διαφορά στη διαμόρφωση του τελικού λογαριασμού.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά