
Με παροχές και προνόμια από ιδιωτικές συναυλίες μέχρι… δωρεάν μασάζ κάποιες επιχειρήσεις προσπαθούν να δελεάσουν τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στα γραφεία τους, στον αντίποδα όσων περιορίζονται σε πιο… παραδοσιακές μεθόδους, όπως απλώς να βγάλουν ένα «φιρμάνι» ότι η εποχή της εξ αποστάσεως εργασίας ανήκει στο παρελθόν ή να τους προειδοποιούν ότι εάν δεν συμμορφωθούν θα απολυθούν.
Χαρακτηριστικό της απροθυμίας των εργαζομένων να επιστρέψουν στον φυσικό χώρο δουλειάς είναι ότι οι πληρότητες γραφείων στις ΗΠΑ είναι πολύ χαμηλότερες από τα προ της πανδημίας επίπεδα. Μόλις στο 47% κατά την εβδομάδα της 26ης Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την Kastle Systems.
Διαβάστε επίσης: Μπαλί: Είναι η νέα «πρωτεύουσα» των ψηφιακών νομάδων;
Η «συνταγή»
Αυτό που, σύμφωνα με τη Microsoft, θα πείσει τους εργαζόμενους να εγκαταλείψουν την αθλητική περιβολή και να αρχίσουν πάλι να πηγαινοέρχονται στο γραφείο είναι εντυπωσιακά απλό, γράφει CNBC. Και δεν είναι τίποτε περισσότερο από κοινωνικός χρόνος με συναδέλφους. Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις 2.006 εργαζομένων οι οποίοι συμμετείχαν σε έρευνα της Microsoft, με ερώτημα τι είναι αυτό που θα τους έκανε να επιστρέψουν στο γραφείο.
Διαβάστε επίσης: Τετραήμερη εργασία: Τα καλά και τα… στραβά της
Η κοινωνική σύνδεση υπερίσχυσε της καλύτερης οργάνωσης της εργασίας, της συνεργασία και άλλων λόγων για να επιστρέψουν στο γραφείο. Συγκεκριμένα, το 84% των εργαζομένων δήλωσε ότι θα είχε κίνητρο να πάει στο γραφείο εάν μπορούσε να συναναστραφεί με τους συναδέλφους του, ενώ περισσότερο από το 70% των εργαζομένων είπε πως θα πήγαινε στο γραφείο πιο συχνά αν ήξερε ότι θα ήταν εκεί οι «φίλοι της δουλειάς» ή τα άμεσα μέλη της ομάδας τους.
Οι νεότεροι άνθρωποι είναι «ιδιαίτερα πρόθυμοι» να χρησιμοποιήσουν το γραφείο για να συνδεθούν με τους συναδέλφους τους, σημειώνει η έκθεση. Ειδικότερα, το 78% των Gen Z και των millennials δήλωσε ότι έχει ιδιαίτερα κίνητρα να εργαστούν βλέποντας τους φίλους που έχουν στη δουλειά.
Τι άλλαξε;
Μετά από δύο και πλέον χρόνια εργασίας κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας και με τις νέες παραλλαγές του κορωνοϊού να ανατρέπουν αλλεπάλληλα σχέδια επιστροφής στους χώρους δουλειάς, οι εργαζόμενοι έχουν «κλειστεί».
Οι άνθρωποι βλέπουν το γραφείο ως ένα μέρος όπου μπορούν να ανακτήσουν ό,τι έχουν χάσει: την κοινωνική σύνδεση του να είναι με άλλους ανθρώπους, είπε στο CNBC η Colette Stallbaumer, γενική διευθύντρια για το Microsoft 365 και το «μέλλον της εργασίας».
Η ίδια πρόσθεσε ότι πολύ συχνά, τα σχέδια επιστροφής στο γραφείο δεν λαμβάνουν υπόψη αυτή την κρίσιμη ανάγκη. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι που επιστρέφουν περνούν τη μέρα σε βιντεοκλήσεις, απαντώντας σε emai και τελικά αναρωτιούνται εάν έχει νόημα να βρίσκονται εκεί.
Δεν εργαζόμαστε μόνο για λόγους παραγωγικότητας ή βιοπορισμού λέει η Χάιντι Μπρουκς, λέκτορας στη Σχολή Διοίκησης του Πανεπιστημίου Yale.«Εργαζόμαστε επίσης γιατί έχει νόημα για εμάς και μας κάνει να νιώθουμε πως ανήκουμε σε κάτι μεγαλύτερο από εμάς… η κοινωνική σύνδεση ζωντανεύει και ζωντανεύει αυτά τα συναισθήματα του να ανήκουμε κάπου και της χαράς».
Πώς μπορεί να γίνει;
Ενώ οι εργαζόμενοι είναι ενθουσιασμένοι για την ευκαιρία να επανασυνδεθούν με τους συναδέλφους τους, μπορεί επίσης να αισθάνονται «σημαντική πίεση» προκειμένου ο χρόνος τους στο γραφείο να θεωρείται «σοβαρός, παραγωγικός και πολύτιμος», μετά από περισσότερα από δύο χρόνια που δεν εργάζονταν στον ίδιο χώρο με τους εργοδότες τους, εξηγεί η Μπρουκς.
Η Colette Stallbaumer, της Microsoft, υποστηρίζει ότι στις νέες συνθήκες ανοικοδόμησης του κοινωνικού κεφαλαίου οι επικεφαλής ων επιχειρήσεων πρέπει να δημιουργήσουν σαφείς ευκαιρίες για τους εργαζόμενους να συνδεθούν, είτε πρόκειται για μεσημεριανό γεύμα με τροφοδοσία είτε για ένα εκτός έδρας ταξίδι.
Η Brooke Weddle, συνεργάτης της McKinsey & Co, σημειώνει πως «ξοδεύουμε τόσο πολύ χρόνο στις οθόνες, νομίζω ότι πρέπει να επαναφέρουμε το παλιομοδίτικο τηλεφώνημα», αναφερόμενοι σε εκείνους που δουλεύουν με ένα υβριδικό μοντέλο.


Latest News

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών

Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων

Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents

Οι εταιρείες έχουν νέο... δίλημμα - ΑΙ ή Gen Z για θέσεις εργασίες;
Tο 40% των μάνατζερ θα προτιμούσε να προσλάβει ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης αντί για πτυχιούχους της Gen Z