Αντιμέτωπη με φουρτούνες, οι πρώτες αναταράξεις των οποίων γίνονται ήδη αισθητές, φαίνεται πως θα βρεθεί το επόμενο διάστημα η Tesla. Και αυτό γιατί μπορεί τον Ιούλιο ο Ίλον Μασκ να δήλωνε ότι η εταιρεία του δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ως προς τη ζήτηση αλλά ως προς την ικανότητα των γραμμών παραγωγής να ανταποκριθούν σε αυτήν, όμως η κατάσταση είναι πολύ πιθανό να μεταβάλλεται δραματικά.
Όπως μεταδίδει το Reuters, οι αναλυτές βλέπουν τα πρώτα σημάδια επιφυλακτικότητας για την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο λόγω, μεταξύ άλλων, του ολοένα και υψηλότερου κόστους των οχημάτων της, σε μια εποχή που η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνεται και οι προσδοκίες για τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίζονται.
Προκλήσεις
Η Tesla έχει αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας καλύτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές της και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα σημειώσει ισχυρή ανάπτυξη μέχρι το επόμενο έτος, καθώς θα επεκτείνει την παραγωγή, αλλά υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι θα αναγκαστεί να ανταποκριθεί σε μια πιο σκληρή αγορά.
- Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Μήνυση σε βάρος της Tesla για τεχνικά προβλήματα στο Model 3
Η πιο άμεση ανησυχία: Η Tesla κατασκεύασε πάνω από 22.000 περισσότερα EV από όσα παρέδωσε στους πελάτες της το τρίτο τρίμηνο, όπως έδειξαν τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν αυτή την εβδομάδα. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία χρειάστηκε να χρηματοδοτήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα σε απόθεμα.
Το μεγαλύτερο διάστημα κατά τα τελευταία τρία χρόνια, η Tesla πωλούσε περισσότερα EV σε ένα τρίμηνο από όσα μπορούσε να παραγάγει. Η μόνη αξιοσημείωτη εξαίρεση ήταν στις αρχές του 2020, όταν η πανδημία του κορωνοϊού διέκοψε τις παραδόσεις.
Αν και το νούμερο των οχημάτων που βρίσκονται σε απόθεμα δεν θεωρείται υψηλό, ιστορικά τα αδιάθετα οχήματα έχουν αποτελέσει δείκτη ύφεσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οδηγώντας σε πτώση των τιμών, κάτι με το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμα αντιμέτωπη η Tesla. Η εταιρεία του Ίλον Μασκ απέδωσε τη δημιουργία αποθέματος στις δυσκολίες μεταφοράς των οχημάτων.
- Διαβάστε επίσης: Μασκ: Παρουσίασε το προηγμένο ανδροειδές που κατασκεύασε η Tesla
Προσφορά, ζήτηση και τιμές
Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η Tesla εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερη ζήτηση από αυτήν που μπορεί να ικανοποιήσει. Πρόκειται άλλωστε για τη βασική υπόθεση πίσω από το επιθετικό σχέδιο επέκτασής της κατά το επόμενο έτος, καθώς αυξάνει την παραγωγή στα εργοστάσια στη Σαγκάη, το Βερολίνο και το Όστιν του Τέξας.
Ο αναλυτής της Morgan Stanley Adam Jonas δήλωσε ότι πιστεύει πως η Tesla δεν αντιμετωπίζει άμεσο πρόβλημα ζήτησης, αλλά πρόσθεσε μια προειδοποίηση σχετικά με την τιμολόγηση και την ικανότητα της Tesla να αντισταθεί στον οικονομικό κύκλο.
«Θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι υπάρχει: (α) ένα όριο στο πόσο η Tesla μπορεί να συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές χωρίς να προκαλείται πρόβλημα στη ζήτηση και (β) ότι η εταιρεία δεν είναι εκτεθειμένη στην επιβράδυνση της μακροοικονομικής ανάπτυξης», ανέφερε.
Άλμα στις τιμές
Η μέση τιμή ενός οχήματος της Tesla κατέγραψε άλμα 31% αγγίζοντας τα 69.831 δολάρια τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τα 53.132 δολάρια στις αρχές του 2021, σύμφωνα με την Kelly Blue Book. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
- Διαβάστε επίσης: Μασκ: Η Tesla έσπασε το «φράγμα» των 3.000.000 αυτοκινήτων
Ο χρόνος αναμονής που αντιμετωπίζουν οι πελάτες της Tesla μεταξύ παραγγελίας και παράδοσης έχει επίσης μειωθεί τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Κίνα, τις μεγαλύτερες αγορές της Tesla. Στην Κίνα, αυτή η καθυστέρηση – δείκτης της ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης – έχει μειωθεί τέσσερις φορές από τον Αύγουστο.
Και η Tesla, η οποία έχει αντισταθεί στο μάρκετινγκ και τα κίνητρα αγοράς, προσέφερε στους Κινέζους αγοραστές μια έκπτωση 8.000 γουάν (1.100 δολαρίων) αν αγόραζαν όχημα πριν από το τέλος Σεπτεμβρίου.
Ο ίδιος ο Μασκ τον Ιούλιο δήλωσε ότι οι τιμές της Tesla έφτασαν σε «ενοχλητικά επίπεδα» και ότι «η ζήτηση πέφτει απότομα» όταν οι τιμές ανεβαίνουν σε «κάποιο αυθαίρετα υψηλό επίπεδο».
Ανταγωνισμός και νέες μονάδες
Καθώς η Tesla προωθεί τη δική της επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας, προσκρούει σε ένα κύμα νέου ανταγωνισμού EV, ειδικά στην Κίνα από εταιρείες όπως η BYD, η Nio και η Xpeng.
Ένα σχέδιο παραγωγής της Tesla που αναφέρθηκε την περασμένη εβδομάδα από το Reuters, πριν από την ανακοίνωση των παραδόσεων του τρίτου τριμήνου, έδειξε το λεπτομερές σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη λειτουργία και τις πηγές των εργοστασίων της ώστε να πετύχει αύξηση της παραγωγής κατά 50% φέτος και το επόμενο έτος, ένας στόχος λίγο πέρα από τις πιο αισιόδοξες εξωτερικές προβλέψεις.
Πάντως, το ερώτημα για το αν και πώς η Tesla βλέπει να μετατοπίζεται η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης θα είναι κεντρικό για τους επενδυτές όταν η εταιρεία ανακοινώσει τα τριμηνιαία αποτελέσματά της στις 19 Οκτωβρίου.
Αστάθεια
Ο ίδιος ο Μασκ έχει κατά καιρούς αντιμετωπίσει με διαφορετικό τρόπο τους οικονομικούς κινδύνους. Τον Ιούνιο, δήλωσε στο προσωπικό της Tesla ότι είχε ένα «εξαιρετικά κακό προαίσθημα» για την οικονομία, κάτι που επικαλέστηκε για να διακόψει τις προσλήψεις εκείνη την εποχή. Τον Αύγουστο, δήλωσε στους επενδυτές ότι αναμένει μια «ήπια ύφεση» που θα μπορούσε να διαρκέσει έως και 18 μήνες.
Ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid, δήλωσε ότι η Tesla χρειάζεται να αυξήσει την παραγωγή από τα νεότερα εργοστάσιά της στο Όστιν και το Βερολίνο. Ο Μασκ είχε συγκρίνει νωρίτερα την έναρξη της παραγωγής σε αυτά τα εργοστάσια με «γιγαντιαίους φούρνους χρήματος».
«Η Tesla θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κάποιες οικονομικές προκλήσεις το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο (του 2023) αν αυτά τα εργοστάσια συνεχίσουν να μην αξιοποιούνται επαρκώς», δήλωσε ο Abuelsamid.
Η Fitch Solutions δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει πως οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειωθούν κατά 5,4% το 2022, πριν ανακάμψουν μόνο εν μέρει το 2023.
Latest News
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Το μεγάλο δίλημμα του Πάουελ μετά την εκλογή Τραμπ - Η κρίσιμη συνεδρίαση της Fed
Ο πρόεδρος της Federal Reserve αναμένεται να δεχθεί μπαράζ ερωτήσεων για τις επιπτώσεις της εκλογής Τραμπ στην οικονομία και τον ίδιο
Πληθωρισμός και... Τραμπ έριξαν τα επιτόκια στην Αγγλία - Το σήμα που έστειλε η BoE
Η Τράπεζα της Αγγλίας υπογράμμισε ότι νέα μείωση είναι απίθανη πριν από το επόμενο έτος, καθώς αυξάνει τις προβλέψεις για τον πληθωρισμό
Αλλάζουν ρότα οι ΗΠΑ – Τι λέει η DBRS πως πρέπει να περιμένουμε
Η DBRS αναμένει τρεις τομείς πολιτικής να διαμορφώσουν τις προοπτικές υπό μια ρεπουμπλικανική κυβέρνηση - Εκτιμήσεις, αλλαγές και προσδοκίες
Πόσο αποδίδει το μποϋκοτάζ στη Μέση Ανατολή στα αμερικάνικα προϊόντα
Εκτός από την Coca-Cola, πτώση εμφανίζουν και αμερικανικές μάρκες fast food
Μεγαλύτερα έσοδα αναμένουν τα Χριστούγεννα οι Γερμανοί έμποροι
Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Εμπορίου (HDE), οι Γερμανοί σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 297 ευρώ τα Χριστούγεννα
Πού πάνε τα λεφτά που απομένουν από τις δωρεές μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ
Υπάρχουν σαφείς κανόνες που διέπουν τι γίνεται με τα χρήματα που απομένουν στα funds των υποψηφίων μετά τις εκλογές
Αυτές οι εκλογές είναι μόνο η αρχή της εμπλοκής του Μασκ στην πολιτική
Ο Ίλον Μασκ σχεδιάζει να παραμείνει σημαντική δύναμη στην αμερικανική πολιτική σκηνή ακόμη και μετά τις εκλογές του 2024.
Η εντυπωσιακή επιστροφή του Orient Express
Καθώς οι εξαιρετικά πλούσιοι εγκαταλείπουν τις αγορές πολυτελείας υπέρ των ταξιδιών το Orient Express ετοιμάζεται για θρυλικό comeback
Η Michelin κλείνει ακόμα δύο εργοστάσια στη Γαλλία
«Στον αέρα» 1.254 εργαζόμενοι της Michelin που ξεκίνησαν κινητοποιήσεις - Συνεχίζεται η αποβιομηχάνιση της Ευρώπης λόγω ανταγωνισμού της Ασίας