Στην αυτονομία της Ευρώπης στο κρίσιμο πεδίο των μπαταριών ιόντων λιθίου εκτιμάται ότι μπορεί να συνεισφέρει νέα επένδυση που ξεκινά φέτος στην Ξάνθη, σε μια περίοδο που η Κίνα υπολογίζεται πως ελέγχει το 80% της παγκόσμιας αγοράς του είδους.
Πρόκειται για την πιλοτική γραμμή παραγωγής πρωτότυπων στοιχείων λιθίου, απόδοσης 200 MWh (μεγαβατώρων) ετησίως, η οποία θα εγκατασταθεί στο βιομηχανικό συγκρότημα της εταιρείας «Sunlight» στην ακριτική πόλη και θα λειτουργήσει εντός του τρίτου τριμήνου του 2023, όπως επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αντώνης Παπαδάς, διευθυντής Οικονομικών του «Sunlight Group». Διευκρινίζει δε, ότι οι εργασίες κατασκευής της πιλοτικής γραμμής θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2022.
«Έχει σχεδιαστεί ως πλήρης γραμμή παραγωγής, ενώ διαθέτει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθότι παρέχει την ευελιξία κατασκευής μεγάλης γκάμας προϊόντων. Επομένως, επιτρέπει πολύ ταχύτερη μετάβαση σε βιομηχανική παραγωγή, που σημαίνει πως θα είμαστε έτοιμοι σε σύντομο χρονικό διάστημα να εφοδιάσουμε την αγορά με ευρωπαϊκής κατασκευής στοιχεία και μπαταρίες λιθίου», διευκρινίζει ο κ. Παπαδάς.
Η ενεργειακή μετάβαση
«Ο ευρωπαϊκός στόχος της ενεργειακής μετάβασης συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση και την αποθήκευση ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές, δηλαδή με την αύξηση/καθετοποίηση της παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου στην Ευρώπη. Οι παραγωγοί συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας προμηθευόμαστε στοιχεία λιθίου από την Ασία, ενώ το λίθιο εξορύσσεται σε Αυστραλία, Νότιο Αμερική και Αφρική. Για να συμβάλλουμε στην αυτονομία της ηπείρου, στη Sunlight Group αναπτύσσουμε παραγωγή στοιχείων λιθίου σε ευρωπαϊκό έδαφος -αρχικά πιλοτικά κι έπειτα σε βιομηχανική κλίμακα», εξηγεί.
Στόχος της Sunlight είναι η καθετοποίηση της παραγωγής της, τόσο στις μπαταρίες μολύβδου οξέος, όσο και σε εκείνες ιόντων λιθίου. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εξαγορά εταιρείας κατασκευής μεταλλικών και πλαστικών μερών για μπαταρίες στο Κιλκίς. Σχεδιάζονται αντίστοιχες εξαγορές για το 2023-2024; «Έχουμε πραγματοποιήσει σειρά σημαντικών εξαγορών και συγχωνεύσεων μέσα στον τελευταίο χρόνο (Technoform, PBM SRL, και A. Müller GmbH). Οι εξαγορές αυτές θωρακίζουν τη Sunlight Group απέναντι στις διεθνείς προκλήσεις και παράλληλα μας τοποθετούν στρατηγικά και γρήγορα στην αγορά, ώστε να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται και να πρωταγωνιστήσουμε στον τομέα μας. Εξασφαλίζουν την εφοδιαστική μας αλυσίδα, ενισχύουν τις προσπάθειες πλήρους καθετοποίησης της παραγωγής λιθίου, και επεκτείνουν το δίκτυο πωλήσεων, διανομής, και παροχής υπηρεσιών της εταιρείας. Τους ίδιους στρατηγικούς στόχους αναζητούμε και με επόμενες κινήσεις», υπογραμμίζει.
Επένδυση 280 εκατ. ευρώ σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Κιλκίς και πάνω από 2000 επιπλέον θέσεις εργασίας
Ο όμιλος διαθέτει τρεις παραγωγικές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα, σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Κιλκίς. Τι μέρος του εν εξελίξει πενταετούς επενδυτικού προγράμματος των 560 εκατ. ευρώ αναμένεται να απορροφήσει η Βόρεια Ελλάδα και πόσες θέσεις εργασίας σχεδιάζεται να δημιουργηθούν ειδικά στους τρεις νομούς, για να καλυφθούν οι ανάγκες ανάπτυξης της εταιρείας; «Περισσότερα από 280 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις θα διοχετευθούν στις τρεις παραγωγικές εγκαταστάσεις μας στη Βόρεια Ελλάδα (Ξάνθη, Κομοτηνή και Κιλκίς), που αναμένεται να δημιουργήσουν επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας. Η λειτουργία της Sunlight ξεκίνησε στην ακριτική Ελλάδα, είμαστε από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη Θράκη και την Κεντρική Μακεδονία, και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε» λέει.
Στο μεταξύ, η εταιρεία επενδύει συστηματικά στην έρευνα, έχοντας δημιουργήσει δύο ερευνητικά κέντρα σε Ξάνθη και Αθήνα, στα οποία -σύμφωνα με τον κ.Παπαδά- απασχολούνται σήμερα πάνω από 120 ειδικοί επιστήμονες, στην πλειονότητά τους μηχανικοί διαφόρων ειδικοτήτων, που εστιάζουν στην τεχνολογία λιθίου. Μάλιστα, πολλοί εξ αυτών επαναπατρίστηκαν στην Ελλάδα στο πλαίσιο του brain regain, επισημαίνει ο διευθυντής Οικονομικών της εταιρείας και προσθέτει: «Ως εταιρεία που ασπάζεται τις αρχές του τεχνολογικού αγνωστικισμού, επενδύουμε τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ ετησίως στην έρευνα διαφορετικών τεχνολογιών μπαταριών και προηγμένων εφαρμογών στο πλαίσιο του Ιντερνετ των Πραγμάτων (IoT). Παράλληλα, ενισχύουμε τη συνεργασία μας με ευρωπαϊκά ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες