Σε τέσσερα «μέτωπα» επηρεάζει τη ναυτιλία ο υψηλός πληθωρισμός και η πολιτική ανόδου των επιτοκίων που ακολουθούν οι κεντρικοί τραπεζίτες. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv εντόπισε αυτές τις «περιοχές» που επηρεάζονται από τον υψηλό πληθωρισμό.
-Πρώτον, η άνοδος των τιμών σε συνδυασμό με την τεχνική ύφεση από τις κεντρικές τράπεζες στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης αγαθών και στη μείωση των επενδύσεων. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει τους ναύλους από τη μείωση της ζήτησης πλοίων.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία – ΗΠΑ: Σημαντική υποχώρηση στις παραγγελίες για εμπορεύματα
-Δεύτερον, οι αυξήσεις των επιτοκίων –κάτι που πιθανώς θα συνεχιστεί ακόμη και το 2023– αυξάνουν το κόστος χρηματοδότησης, καθιστώντας τη λήψη της απόφασης χρηματοδότησης για έναν πλοιοκτήτη πιο δύσκολη.
-Η ανάγκη χρήσης περισσότερων ιδίων κεφαλαίων και μικρότερου χρέους, το οποίο θα γίνει πιο ακριβό για την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη δραστηριότητα στη αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και να ωθήσει τις αξίες των πλοίων χαμηλότερα.
-Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πολλοί πλοιοκτήτες μπορεί να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν μετρητά για να εξοφλήσουν υπάρχοντα δάνεια και με αυτόν τον τρόπο να βελτιώσουν τις ταμειακές ροές τους, αντί να προχωρήσουν στην απόκτηση νέων πλοίων με πρόσθετο δανεισμό, μειώνοντας επίσης τη ζήτηση για πλοία στην second hand αγορά.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International