Τέλος αναμένεται να μπει σήμερα στην πολύμηνη ταλαιπωρία των 24 ναυτικών του δεξαμενοπλοίου Prudent Warrior που κρατείται όπως και το άλλο δεξαμενόπλοιο Delta Poseidon από τις ιρανικές αρχές στο λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς. .
Σύμφωνα με πληροφορίες οι ιρανικές αρχές έδωσαν το «πράσινο φως» μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις για την αντικατάσταση των οκτώ Ελλήνων και των 15 Φιλιππινέζων ναυτικών του Prudent Warrior της Polembros Shipping, από 16 άλλους ναυτικούς εκ των οποίων οι έξι είναι Έλληνες και οι δέκα Φιλιππινέζοι, με παράλληλη μείωση της οργανικής σύνθεσης.
Διαβάστε επίσης – ΠΕΝΕΝ: Τερματισμός της ομηρίας των ναυτικών του Delta Poseidon στο Ιράν
Ο πλοίαρχος του Prudent Warrior που είναι Κύπριος παραμένει επί του πλοίου και δεν αποκλείεται να αντικαταστεί σε δεύτερο χρόνο.
Να σημειωθεί ότι λίγες εβδομάδες πριν, στις 13 Σεπτεμβρίου είχαν αντικατασταθεί εννέα ναυτικοί, ένας Έλληνας και οκτώ αλλοδαποί, από το άλλο ελληνικό δεξαμενόπλοιο, το Delta Poseidon, της Delta Tankers, που κρατείται επίσης και αυτό όπως και το Prudent Warrior από τις Ιρανικές αρχές. Για το συγκεκριμένο πλοίο ανακοίνωση εξέδωσε χθες η ΠΕΝΕΝ.
Διαβάστε επίσης – Το σχέδιο απεγκλωβισμού των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν
Τι ανακοίνωσε η ιρανική πλευρά
Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχαν στην ελληνική πλευρά οι Ιρανοί για το πλήρωμα του Pruden Warrior, σήμερα στις 7-8 το απόγευμα ώρα Ελλάδος, αναμένεται οι Έλληνες και Φιλιππινέζοι ναυτικοί να κατέβουν από το πλοίο και να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο με κατεύθυνση το Αμπού Ντάμπι και μετά την Κωνσταντινούπολη και από εκεί ο κάθε ναυτικός θα ταξιδέψει για την πατρίδα του.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι οκτώ Έλληνες ναυτικοί του Prudent Warrior θα φτάσουν στην Αθήνα μέχρι την Παρασκευή και έτσι θα σμίξουν και πάλι με τις οικογένειες τους, θέτοντας τέλος σε ένα εφιάλτη που κράτησε 132 ημέρες.
Ένας εφιάλτης που ξεκίνησε στις 27 Μαΐου όταν κλιμάκιο των Φρουρών της Επανάστασης κατέλαβαν τα δυο πλοία σε αντίποινα προς την απόφαση των ελληνικών αρχών μετά από δικαστικές προσφυγές των ΗΠΑ να προχωρήσουν στην κράτηση του Ιρανικού πλοίου «Lana» (πρώην υπό ρωσική σημαία Pegas) στην Κάρυστο, το οποίο μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο. Τελικά μετά από νέες δικαστικές παρεμβάσεις και αποφάσεις το «Lana» αφέθηκε ελεύθερο. Παράλληλα και το μέρος του φορτίου που είχε φορτωθεί σε άλλο δεξαμενόπλοιο το «Ice Energy» με στόχο να μεταφερθεί στις ΗΠΑ, μεταφορτώθηκε στο «Lana». To υπό Ιρανική σημαία πλοίο είναι πλέον ελεύθερο να αποπλεύσει από τα ελληνικά νερά, ωστόσο παραμένει στο αγκυροβόλιο του Πειραιά. Εκτιμήσεις παραγόντων που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση αναφέρουν ότι οι Ιρανοί δεν αποσύρουν το πλοίο, ενώ εξακολουθούν να κρατούν και τα δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια καθώς έχουν βάλει στο τραπέζι και άλλα αιτήματα προς την ελληνική πλευρά. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αιτήματα όπως το πάγωμα των πλειστηριασμών κάποιων πλοίων που συνδέονται με ιρανική ναυτιλιακή εταιρεία αλλά και την εξόφληση οφειλών ελληνικής εταιρείας προς το Ιρανικό δημόσιο, οι οποίες όμως δεν μπορούν να αποπληρωθούν λόγω του εμπάργκο της δύσης, προς το Ιράν.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς