
Τέλος αναμένεται να μπει σήμερα στην πολύμηνη ταλαιπωρία των 24 ναυτικών του δεξαμενοπλοίου Prudent Warrior που κρατείται όπως και το άλλο δεξαμενόπλοιο Delta Poseidon από τις ιρανικές αρχές στο λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς. .
Σύμφωνα με πληροφορίες οι ιρανικές αρχές έδωσαν το «πράσινο φως» μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις για την αντικατάσταση των οκτώ Ελλήνων και των 15 Φιλιππινέζων ναυτικών του Prudent Warrior της Polembros Shipping, από 16 άλλους ναυτικούς εκ των οποίων οι έξι είναι Έλληνες και οι δέκα Φιλιππινέζοι, με παράλληλη μείωση της οργανικής σύνθεσης.
Διαβάστε επίσης – ΠΕΝΕΝ: Τερματισμός της ομηρίας των ναυτικών του Delta Poseidon στο Ιράν
Ο πλοίαρχος του Prudent Warrior που είναι Κύπριος παραμένει επί του πλοίου και δεν αποκλείεται να αντικαταστεί σε δεύτερο χρόνο.
Να σημειωθεί ότι λίγες εβδομάδες πριν, στις 13 Σεπτεμβρίου είχαν αντικατασταθεί εννέα ναυτικοί, ένας Έλληνας και οκτώ αλλοδαποί, από το άλλο ελληνικό δεξαμενόπλοιο, το Delta Poseidon, της Delta Tankers, που κρατείται επίσης και αυτό όπως και το Prudent Warrior από τις Ιρανικές αρχές. Για το συγκεκριμένο πλοίο ανακοίνωση εξέδωσε χθες η ΠΕΝΕΝ.
Διαβάστε επίσης – Το σχέδιο απεγκλωβισμού των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν
Τι ανακοίνωσε η ιρανική πλευρά
Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχαν στην ελληνική πλευρά οι Ιρανοί για το πλήρωμα του Pruden Warrior, σήμερα στις 7-8 το απόγευμα ώρα Ελλάδος, αναμένεται οι Έλληνες και Φιλιππινέζοι ναυτικοί να κατέβουν από το πλοίο και να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο με κατεύθυνση το Αμπού Ντάμπι και μετά την Κωνσταντινούπολη και από εκεί ο κάθε ναυτικός θα ταξιδέψει για την πατρίδα του.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι οκτώ Έλληνες ναυτικοί του Prudent Warrior θα φτάσουν στην Αθήνα μέχρι την Παρασκευή και έτσι θα σμίξουν και πάλι με τις οικογένειες τους, θέτοντας τέλος σε ένα εφιάλτη που κράτησε 132 ημέρες.
Ένας εφιάλτης που ξεκίνησε στις 27 Μαΐου όταν κλιμάκιο των Φρουρών της Επανάστασης κατέλαβαν τα δυο πλοία σε αντίποινα προς την απόφαση των ελληνικών αρχών μετά από δικαστικές προσφυγές των ΗΠΑ να προχωρήσουν στην κράτηση του Ιρανικού πλοίου «Lana» (πρώην υπό ρωσική σημαία Pegas) στην Κάρυστο, το οποίο μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο. Τελικά μετά από νέες δικαστικές παρεμβάσεις και αποφάσεις το «Lana» αφέθηκε ελεύθερο. Παράλληλα και το μέρος του φορτίου που είχε φορτωθεί σε άλλο δεξαμενόπλοιο το «Ice Energy» με στόχο να μεταφερθεί στις ΗΠΑ, μεταφορτώθηκε στο «Lana». To υπό Ιρανική σημαία πλοίο είναι πλέον ελεύθερο να αποπλεύσει από τα ελληνικά νερά, ωστόσο παραμένει στο αγκυροβόλιο του Πειραιά. Εκτιμήσεις παραγόντων που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση αναφέρουν ότι οι Ιρανοί δεν αποσύρουν το πλοίο, ενώ εξακολουθούν να κρατούν και τα δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια καθώς έχουν βάλει στο τραπέζι και άλλα αιτήματα προς την ελληνική πλευρά. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αιτήματα όπως το πάγωμα των πλειστηριασμών κάποιων πλοίων που συνδέονται με ιρανική ναυτιλιακή εταιρεία αλλά και την εξόφληση οφειλών ελληνικής εταιρείας προς το Ιρανικό δημόσιο, οι οποίες όμως δεν μπορούν να αποπληρωθούν λόγω του εμπάργκο της δύσης, προς το Ιράν.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ