Συνεχής είναι η υποχώρηση που καταγράφεται στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μειώνονται οι ελλείψεις προϊόντων και η συμφόρηση στα μεγάλα λιμάνια που ταλαιπώρησαν το θαλάσσιο εμπόριο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μέσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο των οικονομικών προοπτικών, αυξάνονται οι κίνδυνοι μιας παγκόσμιας ύφεσης, καθώς η καταναλωτική ζήτηση υποχωρεί εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής.
Όπως αναφέρει ο Economist, ενδεικτικά της επίδρασης στη ναυτιλία είναι τα στοιχεία από τον σύνθετο παγκόσμιο δείκτη του Drewry (World Container index-WCI) που δείχνει πόσο στοιχίζει η μεταφορά δια θαλάσσης ενός «κουτιού» 40 ποδιών (ft), όπου για 31η συνεχόμενη εβδομάδα καταγράφηκε μείωση.
Ο WCI κινήθηκε πτωτικά μειώθηκε κατά 10% και διαμορφώθηκε στα 4.014,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ft και είναι 61% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Σε ό,τι αφορά τους ναύλους στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Γένοβα μειώθηκαν κατά 19%, στη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες κατά 13% και στις γραμμές Σαγκάη – Ρότερνταμ και Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν 10% και 5% αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Drewry αναμένει ότι ο δείκτης θα συρρικνωθεί περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες.
Μειώνονται οι… ουρές στις ΗΠΑ
Την ίδια ώρα, μειώνονται οι ουρές στα λιμάνια των ΗΠΑ, και σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία μόνο έξι containerships περίμεναν στο αγκυροβόλιο στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, από το ρεκόρ των 109 πλοίων τον περασμένο Ιανουάριο.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας εξηγεί μεγάλο μέρος αυτής της αλλαγής. Τον Αύγουστο, ο δείκτης J.P. Morgan Global Manufacturing purchasing managers, έπεσε σε χαμηλό 26 μηνών στο 50,3, οριακά πάνω από το 50 που δείχνει ότι ένας κλάδος αναπτύσσεται.
Τα εμπόδια
Βέβαια, υπάρχουν ακόμη κάποια εμπόδια στις ανατολικές ακτές της Αμερικής, καθώς και καθυστερήσεις στη μεταφόρτωση σε διάφορα μέρη του κόσμου. Πράγματι, το συνολικό κόστος των εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από την πανδημία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για διόρθωση
Έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο από την Federal Reserve Bank δείχνει ότι περίπου το 40% της αύξησης των τιμών μεταξύ 2019 και 2021 οφειλόταν σε κλυδωνισμούς της παγκόσμιας προσφοράς και όχι στη ζήτηση.
Όπως τονίζεται, η επίλυση των περιορισμών που υφίστανται θα συμβάλει στην ταχύτερη επιστροφή του πληθωρισμού στα κανονικά επίπεδα, ενώ έρευνα από την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, υποδηλώνει ότι η ταχεία επίλυση των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας θα κάνει τη διαφορά στη διαμόρφωση του τελικού λογαριασμού.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη