![ΑΒ Βασιλόπουλος: Ξανά κάτω από το «φράγμα» των 2 δισ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/ab1.jpg)
Με χαμηλότερο τζίρο, υψηλότερα κέρδη, λιγότερους εργαζόμενους και περισσότερα καταστήματα έκλεισε το 2021 η ΑΒ Βασιλόπουλος, η εν Ελλάδι θυγατρική του Βέλγο-Ολλανδικού ομίλου Ahold-Delhaize.
Όπως φαίνεται η αύξηση των πωλήσεων που κατέγραψε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ το 2020, τη χρονιά της πανδημίας, δεν είχε συνέχεια. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 είχε «σπάσει» το φράγμα των 2 δισ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017, όταν εκμεταλλευόμενη, όπως και οι υπόλοιποι μεγάλοι «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής, την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, είχε βρεθεί στην κορυφή του κλάδου.
Διαβάστε επίσης: Wolt: Ξεκινά συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος
Το 2021, σύμφωνα με την ετήσια χρηματοοικονομική έκθεση που υπογράφει ο κ. Νίκος Λαβίδας, ο νέος Brand President της αλυσίδας, ο οποίος αποτελεί τον πέμπτο κατά σειρά επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσα στην τελευταία 11ετία, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,966 δισ. ευρώ από 2,021 δισ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης 2,69%.
Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται από την εταιρεία στο γεγονός ότι κατά την χρήση του 2020 λόγω της πανδημίας Covid-19 είχε σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη.
Επιπλέον, όπως αναφέρεται, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ έκλεισε το 2021 με αύξηση πωλήσεων 1,3% σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου, καθώς η Lidl δεν δημοσιεύει ισολογισμό, βάσει όγκου πωλήσεων η ΑΒ Βασιλόπουλος πιθανότατα να έχει υποχωρήσει στη νούμερο 3 θέση του κλάδου πίσω από τον πρωτοπόρο Σκλαβενίτη και τη Lidl.
Πάνω τα κέρδη
Τα μικτό κέρδος της αλυσίδας ανήλθε σε 537,8 εκατ. ευρώ το 2021 από 557,1 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας μείωση κατά 3,47%.
Οι Λειτουργικές Δαπάνες ανήλθαν σε 477,6 εκατ. ευρώ το 2021 από 486,8 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση των δαπανών κατά 1,90%.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 168,7 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 174,4 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας πτώση κατά 3,25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα κέρδη προ Φόρων ανήλθαν σε 43,0 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 39 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 10,14%, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα κέρδη χρήσεως που ανήλθαν σε 30,7 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 28,3 εκατ. ευρώ το 2020, εμφανίζοντας αύξηση κατά 8,59% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Για την χρήση 2021, όπως και για τη χρήση 2020 η πρόταση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης είναι η μη διανομή μερίσματος.
592 καταστήματα
Στον τομέα της οργανικής επέκτασης, η εταιρεία συνέχισε και το 2021 την αναπτυξιακή της δραστηριότητα, αυξάνοντας τόσο τα οργανικά της καταστήματα όσο και αυτά που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης.
Συγκεκριμένα, έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise).
Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.
Λιγότεροι εργαζόμενοι, περισσότερες παροχές
Η εταιρεία στο τέλος του 2021 απασχολούσε 14.774 άτομα από 15.386 άτομα το 2020 και 14.550 άτομα το 2019.
Το 2021, η εταιρεία προσέφερε προς τους εργαζομένους της παροχές ύψους 22,85 εκατ. ευρώ, όταν το 2020 είχε προσφέρει 17,5 εκατ. και το 2019 15,3 εκατ.
Τι θα κρίνει το 2022
Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, κρίσιμα θέματα όπως οι πληθωριστικές πιέσεις που προέρχονται κυρίως από την ενεργειακή κρίση (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, βενζίνη κτλ), οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η εξέλιξη της πανδημίας αλλά και η μετά πανδημία εποχή καθώς και οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις με επίκεντρο την Ουκρανία, αναμένεται να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και να κρίνουν την πορεία της παγκόσμιας και κατ’ επέκταση και της Ελληνικής οικονομίας κατά τη διάρκεια του 2022.
Παρά ταύτα, επισημαίνεται, πως η αλυσίδα θα παραμείνει πιστή στο αναπτυξιακό της πλάνο, διευρύνοντας διαρκώς το κοινωνικό –οικονομικό της αποτύπωμα.
Επενδύσεις 60 – 70 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία εστιάζει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της (περαιτέρω ενίσχυση του AB Eshop, των στρατηγικών συνεργασιών για παράδοση κατ’ οίκον, των ψηφιακών υπηρεσιών εντός του δικτύου και του σχήματος πιστότητας AB Plus), ενώ συνεχίζει και το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων της.
Πρόκειται για ένα δυναμικό πλάνο, το οποίο κινείται μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept αγοραστικής εμπειρίας και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών.
Επιπλέον, ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο franchise μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης, ενώ συνεχίζει να επενδύει στους ανθρώπους της, σε επίπεδο εκπαίδευσης, ανάπτυξης και παροχών.
Να σημειωθεί πως κατά το 2021, το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 73,6 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων.
Οι επενδύσεις που αφορούσαν την οργανική επέκταση της αλυσίδας χρηματοδοτήθηκαν από εισροές προερχόμενες από τις λειτουργικές της δραστηριότητες και η εταιρεία δεν προέβη σε δανεισμό.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil