Έναν παράδοξο «πόλεμο» έχει πυροδοτήσει στις ΗΠΑ η έκρηξη της πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι πολύ πιο βαριά από τα συνηθισμένα ΙΧ, οι εταιρείες μεταφοράς πιέζουν την κυβέρνηση Μπάιντεν να αυξήσει τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ, ώστε να καταστεί δυνατή η μεταφορά περισσότερων οχημάτων.
Πρόκειται όμως για μια πρόταση που βρίσκει κάθετα αντίθετη τη σιδηροδρομική βιομηχανία, καθώς και όσους τάσσονται υπέρ της αυστηρής εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας, με τους τελευταίους να τονίζουν ότι τα πιο βαριά φορτία είναι πολύ πιο επικίνδυνα.
Το πρόβλημα
Όπως μεταδίδει το Reuters, ακόμη και πριν από την πρόσφατη έξαρση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ μεταφέρονταν πολύ πιο βαριά φορτία σε σχέση με τα τελευταία 40 χρόνια.
Όμως η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων θέτει ένα νέο ζήτημα καθώς, με τις βαριές μπαταρίες τους, ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από τα οχήματα που κινούνται σήμερα στους δρόμους. Και μπορεί σήμερα να αποτελούν λιγότερο από το 1% των αυτοκινήτων στους δρόμους των ΗΠΑ, όμως ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα να φτάσουν το ήμισυ των πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2030.
Οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων διακινούν χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα από τους χώρους στάθμευσης των εργοστασίων, τα λιμάνια και τις σιδηροδρομικές αποβάθρες στις αντιπροσωπείες, συχνά χρησιμοποιώντας ανοιχτά διώροφα ρυμουλκούμενα. Όμως αν δεν αυξηθούν τα εδώ και δεκαετίες ισχύοντα όρια βάρους στους δρόμους των ΗΠΑ, οι παραδόσεις οχημάτων ενδέχεται να επιβραδυνθούν και το κόστος να αυξηθεί, θέτοντας σε κίνδυνο το ιστορικό στοίχημα για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Οι κίνδυνοι
Τα μεμονωμένα ρυμουλκούμενα περιορίζονται επί του παρόντος από τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων που χρονολογούνται από το 1975 σε 80.000 κιλά μικτού βάρους οχήματος.
- Διαβάστε επίσης: Σκρέκας: Οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ, ποδήλατα
Έτσι, τους τελευταίους μήνες η βιομηχανία μεταφοράς αυτοκινήτων έχει εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης στους βουλευτές που συμμετέχουν σε βασικές επιτροπές καθώς και σε αξιωματούχους των υπουργείων Μεταφορών και Εμπορίου καθώς και του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου του Λευκού Οίκου.
Έχουν υποστηρίξει την υπόθεσή τους σε προσωπικές συναντήσεις, επιστολές και στρογγυλά τραπέζια. Ωστόσο, η κίνηση αυτή βρίσκει σθεναρή αντίδραση από τους αντιπάλους τους στον κλάδο των εμπορευματικών σιδηροδρόμων και από ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι προειδοποιούν ότι τα βαρύτερα οχήματα είναι πιο δύσκολο να σταματήσουν, είναι πιο εύκολο να ανατραπούν και έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη φθορά στους δρόμους και τις γέφυρες.
Ποιος αποφασίζει
Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει αν υποστηρίζει ή αντιτίθεται στην άρση των ορίων βάρους για τους μεταφορείς αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι η τελική απόφαση ανήκει στο Κογκρέσο
Οι επιτροπές του Κογκρέσου που εποπτεύουν τις μεταφορές δήλωσαν, σύμφωνα με το Reuters, ότι δεν έχουν ακόμη λάβει θέση επί του θέματος.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων