Έναν παράδοξο «πόλεμο» έχει πυροδοτήσει στις ΗΠΑ η έκρηξη της πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι πολύ πιο βαριά από τα συνηθισμένα ΙΧ, οι εταιρείες μεταφοράς πιέζουν την κυβέρνηση Μπάιντεν να αυξήσει τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ, ώστε να καταστεί δυνατή η μεταφορά περισσότερων οχημάτων.
Πρόκειται όμως για μια πρόταση που βρίσκει κάθετα αντίθετη τη σιδηροδρομική βιομηχανία, καθώς και όσους τάσσονται υπέρ της αυστηρής εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας, με τους τελευταίους να τονίζουν ότι τα πιο βαριά φορτία είναι πολύ πιο επικίνδυνα.
Το πρόβλημα
Όπως μεταδίδει το Reuters, ακόμη και πριν από την πρόσφατη έξαρση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ μεταφέρονταν πολύ πιο βαριά φορτία σε σχέση με τα τελευταία 40 χρόνια.
Όμως η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων θέτει ένα νέο ζήτημα καθώς, με τις βαριές μπαταρίες τους, ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από τα οχήματα που κινούνται σήμερα στους δρόμους. Και μπορεί σήμερα να αποτελούν λιγότερο από το 1% των αυτοκινήτων στους δρόμους των ΗΠΑ, όμως ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα να φτάσουν το ήμισυ των πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2030.
Οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων διακινούν χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα από τους χώρους στάθμευσης των εργοστασίων, τα λιμάνια και τις σιδηροδρομικές αποβάθρες στις αντιπροσωπείες, συχνά χρησιμοποιώντας ανοιχτά διώροφα ρυμουλκούμενα. Όμως αν δεν αυξηθούν τα εδώ και δεκαετίες ισχύοντα όρια βάρους στους δρόμους των ΗΠΑ, οι παραδόσεις οχημάτων ενδέχεται να επιβραδυνθούν και το κόστος να αυξηθεί, θέτοντας σε κίνδυνο το ιστορικό στοίχημα για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Οι κίνδυνοι
Τα μεμονωμένα ρυμουλκούμενα περιορίζονται επί του παρόντος από τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων που χρονολογούνται από το 1975 σε 80.000 κιλά μικτού βάρους οχήματος.
- Διαβάστε επίσης: Σκρέκας: Οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ, ποδήλατα
Έτσι, τους τελευταίους μήνες η βιομηχανία μεταφοράς αυτοκινήτων έχει εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης στους βουλευτές που συμμετέχουν σε βασικές επιτροπές καθώς και σε αξιωματούχους των υπουργείων Μεταφορών και Εμπορίου καθώς και του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου του Λευκού Οίκου.
Έχουν υποστηρίξει την υπόθεσή τους σε προσωπικές συναντήσεις, επιστολές και στρογγυλά τραπέζια. Ωστόσο, η κίνηση αυτή βρίσκει σθεναρή αντίδραση από τους αντιπάλους τους στον κλάδο των εμπορευματικών σιδηροδρόμων και από ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι προειδοποιούν ότι τα βαρύτερα οχήματα είναι πιο δύσκολο να σταματήσουν, είναι πιο εύκολο να ανατραπούν και έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη φθορά στους δρόμους και τις γέφυρες.
Ποιος αποφασίζει
Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει αν υποστηρίζει ή αντιτίθεται στην άρση των ορίων βάρους για τους μεταφορείς αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι η τελική απόφαση ανήκει στο Κογκρέσο
Οι επιτροπές του Κογκρέσου που εποπτεύουν τις μεταφορές δήλωσαν, σύμφωνα με το Reuters, ότι δεν έχουν ακόμη λάβει θέση επί του θέματος.
Latest News
Πόσο θα μειώσει το ενεργειακό κόστος η διείσδυση των ΑΠΕ - Χρειάζεται περισσότερη αιολική ενέργεια
Οι επισημάνσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ επί του εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ)
Πατήθηκε το κουμπί για νέα έργα αποθήκευσης ενέργειας - Πού θα χωροθετηθούν
Υπεγράφη η υπουργική απόφαση για τον τρίτο διαγωνισμό έργων αποθήκευσης ενέργειας - Τι προβλέπει για μονάδες μπαταριών και φωτοβολταϊκά
Αύξηση 23% στις παραγγελλίες για ανεμογεννήτριες - Ποιος έχει τα σκήπτρα
Οι παγκόσμιες παραγγελίες για χερσαίες ανεμογεννήτριες έφτασαν τα 91,2 GW το α΄ εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 23% σε ετήσια βάση
Πόσο κερδίζει η ΕΥΑΘ από τη συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Η συμφωνία της ΕΥΑΘ με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή προβλέπεται να επιφέρει πρόσθετο όφελος από τη μεταβίβαση πιστοποιητικών για την «πράσινη» ενέργεια
Αυτές είναι οι 13 πόλεις που θα μπορούσαν να βρεθούν κάτω από το νερό μέχρι το 2050
Η κλιματική αλλαγή απειλεί πολλές περιοχές του πλανήτη – Οι πόλεις που ίσως βρεθούν κάτω από το νερό τα επόμενα 25 χρόνια δεν είναι μακριά μας, ούτε άγνωστες
Πώς θα κινούνται τα φορτηγά του μέλλοντος;
Οι κατασκευαστές φορτηγών βρίσκονται υπό πίεση για να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων τους. Σε ποια εναλλακτική πρέπει να στραφούν όμως; Στις μπαταρίες ή στις κυψέλες καυσίμου;
Πέφτει η στάθμη σε τέσσερις φυσικές λίμνες της Κεντρικής Μακεδονίας
Βόλβη, Κορώνεια, Δοϊράνη και Πικρολίμνη βιώνουν τις επιπτώσεις από την ξηρασία στη Μεσόγειο, σύμφωνα με έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Βιοτόπων – Υγροτόπων
Νέο σταθμό αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας κατασκευάζει Κίνα
Η κατασκευή του ενεργειακού σταθμού έχει κόστος 270 εκατομμυρίων ευρώ ενώ αναμένεται ότι θα έχει συνδεθεί στο δίκτυο μεταφοράς ενέργειας της Κίνας μέχρι το τέλος της χρονιάς
ΟΤ FORUM – Αλεξόπουλος: Τα 3+1 πρωτοποριακά «πράσινα» projects
Ο καθηγητής του Άαχεν Σπύρος Αλεξόπουλος μίλησε στο στούντιο του ΟΤ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ - Από την τηλεθέρμανση στις βιοϋδρογέλες
Σκυλακάκης: Φαντασίωση της αριστεράς η δήθεν «ιδιωτικοποίηση» του νερού
«Οι πρωτοβουλίες που λαμβάνουμε για την λειψυδρία θα φέρουν μειώσεις στα τιμολόγια του νερού», επεσήμανε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης