![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Διαμάχη για τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/ix.jpg)
Έναν παράδοξο «πόλεμο» έχει πυροδοτήσει στις ΗΠΑ η έκρηξη της πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι πολύ πιο βαριά από τα συνηθισμένα ΙΧ, οι εταιρείες μεταφοράς πιέζουν την κυβέρνηση Μπάιντεν να αυξήσει τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ, ώστε να καταστεί δυνατή η μεταφορά περισσότερων οχημάτων.
Πρόκειται όμως για μια πρόταση που βρίσκει κάθετα αντίθετη τη σιδηροδρομική βιομηχανία, καθώς και όσους τάσσονται υπέρ της αυστηρής εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας, με τους τελευταίους να τονίζουν ότι τα πιο βαριά φορτία είναι πολύ πιο επικίνδυνα.
Το πρόβλημα
Όπως μεταδίδει το Reuters, ακόμη και πριν από την πρόσφατη έξαρση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ μεταφέρονταν πολύ πιο βαριά φορτία σε σχέση με τα τελευταία 40 χρόνια.
Όμως η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων θέτει ένα νέο ζήτημα καθώς, με τις βαριές μπαταρίες τους, ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από τα οχήματα που κινούνται σήμερα στους δρόμους. Και μπορεί σήμερα να αποτελούν λιγότερο από το 1% των αυτοκινήτων στους δρόμους των ΗΠΑ, όμως ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα να φτάσουν το ήμισυ των πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2030.
Οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων διακινούν χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα από τους χώρους στάθμευσης των εργοστασίων, τα λιμάνια και τις σιδηροδρομικές αποβάθρες στις αντιπροσωπείες, συχνά χρησιμοποιώντας ανοιχτά διώροφα ρυμουλκούμενα. Όμως αν δεν αυξηθούν τα εδώ και δεκαετίες ισχύοντα όρια βάρους στους δρόμους των ΗΠΑ, οι παραδόσεις οχημάτων ενδέχεται να επιβραδυνθούν και το κόστος να αυξηθεί, θέτοντας σε κίνδυνο το ιστορικό στοίχημα για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Οι κίνδυνοι
Τα μεμονωμένα ρυμουλκούμενα περιορίζονται επί του παρόντος από τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων που χρονολογούνται από το 1975 σε 80.000 κιλά μικτού βάρους οχήματος.
- Διαβάστε επίσης: Σκρέκας: Οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ, ποδήλατα
Έτσι, τους τελευταίους μήνες η βιομηχανία μεταφοράς αυτοκινήτων έχει εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης στους βουλευτές που συμμετέχουν σε βασικές επιτροπές καθώς και σε αξιωματούχους των υπουργείων Μεταφορών και Εμπορίου καθώς και του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου του Λευκού Οίκου.
Έχουν υποστηρίξει την υπόθεσή τους σε προσωπικές συναντήσεις, επιστολές και στρογγυλά τραπέζια. Ωστόσο, η κίνηση αυτή βρίσκει σθεναρή αντίδραση από τους αντιπάλους τους στον κλάδο των εμπορευματικών σιδηροδρόμων και από ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι προειδοποιούν ότι τα βαρύτερα οχήματα είναι πιο δύσκολο να σταματήσουν, είναι πιο εύκολο να ανατραπούν και έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη φθορά στους δρόμους και τις γέφυρες.
Ποιος αποφασίζει
Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει αν υποστηρίζει ή αντιτίθεται στην άρση των ορίων βάρους για τους μεταφορείς αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι η τελική απόφαση ανήκει στο Κογκρέσο
Οι επιτροπές του Κογκρέσου που εποπτεύουν τις μεταφορές δήλωσαν, σύμφωνα με το Reuters, ότι δεν έχουν ακόμη λάβει θέση επί του θέματος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες: Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/iliakos-600x400.jpg)
Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας
![Ιαπωνία: Το στοίχημα των 1,5 δισ. δολαρίων για να τα βάλει με την Κίνα στις ηλιακές κυψέλες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/japan-solar-cells-600x450.jpg)
Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια
![Γιάννης Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Tsakiris_etep-1-600x400.jpg)
Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»
Ο Γιάννης Τσακίρης, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, μετά τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ του offshore αιολικού στην Πολωνία μιλά στον ΟΤ
![Αφαλάτωση: Μεγαλώνει συνεχώς το ενδιαφέρον στην Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/afalatosi-600x418.jpg)
Μεγαλώνει συνεχώς το ενδιαφέρον για την αφαλάτωση στην Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή και οι ξηρασίες βάζουν όλο και περισσότερες χώρες στο παιχνίδι
![ΑΠΕ: Κίνητρα για την ανάπτυξή τους στο τραπέζι της Κομισιόν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_ape_ola-600x352.png)
Στο τραπέζι της Κομισιόν νέα κίνητρα για επενδύσεις στις ΑΠΕ
Στις 26 Φεβρουαρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του σχεδίου «Καθαρή Βιομηχανία» θα παρουσιάσει και πρόσθετα κίνητρα για επενδύσεις στις ΑΠΕ
![Αποθήκευση CO2: Ελλάδα και Αίγυπτος υπογράφουν MOU](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/THEODORE-SKYLAKAKIS-720x400-1-600x333.jpg)
Στον αστερισμό των Big Oil η Ελλάδα – Η «EGYPES 2025» στο Κάιρο και το MOU Ελλάδας – Αιγύπτου
Οι υπουργοί Θ. Σκυλακάκης – Κ. Μπαντάουι υπογράφουν MOU για την αποθήκευση CO2 στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης των πετρελαϊκών EGYPES 2025 - Τα ραντεβού με Chevron και ExxonMobil
![Motor Oil: Ενίσχυση από την Κομισιόν ύψους 117 εκ. ευρώ για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/motoroil-930-2-768x528-1-600x413.jpg)
Ενίσχυση 111,7 εκατ. στη Motor Oil από Κομισιόν για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου
Την Motor Oil Hellas θα στηρίξει οικονομικά η Κομισιόν στην παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου- Το project στους Αγίους Θεοδώρους
![ΑΠΕ: Αντιμέτωπα με παραπομπή στο Δικαστήριο της ΕΕ η Κύπρος και άλλα επτά κράτη μέλη για τις διαδικασίες αδειοδότησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_biomhxania_APE_3-600x352.png)
Καμπανάκι της Κομισίον σε Κύπρο και άλλα επτά κράτη- μέλη για τις ΑΠΕ
Η μη τήρηση της προθεσμίας για την μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο κανόνων για τις ΑΠΕ κρούει τον κόδωνα σε οκτώ χώρες της ΕΕ
![EDP: Εγκανίασε δύο νέα αιολικά πάρκα στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/photo_2025-02-13_12-58-48-600x400.jpg)
Δύο νέα αιολικά πάρκα εγκαινίασε η EDP σε Βοιωτία και Μαγνησία
Τα δύο νέα αιολικά πάρκα της EDP είναι συνολικής δυναμικότητας 70 MW
![ΑΠΕ: Έρχεται το νέο αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/ot_ape33-600x474.png)
Νέος «οδικός» χάρτης για τις ΑΠΕ – Στο Μαξίμου το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο
Το αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ ξεκλειδώνει την ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων