Επί εννιά ολόκληρα χρόνια οι αρχές της Νιγηρίας δεν είχαν πάρει «μυρωδιά» για την ύπαρξη παράνομου υποθαλάσσιου αγωγού που συνδεόταν με τερματικό σταθμό εξαγωγής πετρελαίου της χώρας, μέσω του οποίου κύκλωμα λαθρεμπόρων έκλεβε τεράστιες ποσότητες πετρελαίου.
Η παράνομη αυτή σύνδεση λειτουργούσε απαρατήρητη για εννέα χρόνια, όπως παραδέχτηκε ο επικεφαλής της κρατικής εταιρείας πετρελαίου NNPC, Μελέ Κιαρί. Η σύνδεση, μήκους 4 χιλιομέτρων, από τον εξαγωγικό τερματικό σταθμό Forcados, ο οποίος συνήθως εξάγει περίπου 250.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα μέσω θάλασσας, βρέθηκε κατά τη διάρκεια επιχείρησης αποτροπής κλοπών από τον αγωγό, τις τελευταίες έξι εβδομάδες, δήλωσε ο επικεφαλής της NNPC.
Διαβάστε επίσης – Πετρέλαιο: Πώς σχολιάζει η αγορά τη μεγάλη μείωση της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ+
«Η κλοπή πετρελαίου στη χώρα συνεχίζεται για περισσότερα από 22 χρόνια, αλλά η διάσταση και ο ρυθμός που έλαβε τα τελευταία χρόνια είναι άνευ προηγουμένου», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείες πετρελαίου της Νιγηρίας.
Διαβάστε επίσης – ΟΠΕΚ: Αμετάβλητες οι προβλέψεις για ισχυρή ζήτηση στο πετρέλαιο
Ασυνήθιστη μέθοδος κλοπής
Οι κλέφτες πετρελαίου στοχεύουν συνήθως χερσαίους αγωγούς αλλά η κατασκευή παράνομης γραμμής στον ωκεανό είναι πολύ ασυνήθιστη και υποδηλώνει μια πιο περίπλοκη κλοπής.
Η εταιρεία Forcados SPDC, τοπική θυγατρική της Shell, δεν σχολίασε το γεγονός στο Reuters.
Η Νιγηρία, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα πετρελαίου της Αφρικής, χάνει πιθανά έσοδα από περίπου 600.000 βαρέλια αργού ημερησίως, δήλωσε ο Κιαρί, είτε μέσω άμεσης κλοπής είτε μέσω της αδρανοποίησης ορισμένων κοιτασμάτων στην οποία καταφεύγουν οι εταιρείες πετρελαίου προκειμένου να μην τροφοδοτούν αγωγούς που χρησιμοποιούνται από κλέφτες.
Ιστορικό χαμηλό στις εξαγωγές
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου μειώθηκαν κάτω από το 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως τον Αύγουστο για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 1990, με αποτέλεσμα η Νιγηρία να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα σε ρευστότητα.
Οι φορτώσεις στον συγκεκριμένο τερματικό σταθμό έχουν σταματήσει αφού διαπιστώθηκε διαρροή από υποθαλάσσιο αγωγό στις 17 Ιουλίου. Η Shell δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι αναμένει να επαναληφθούν οι φορτώσεις το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...