Με ηγετικό μερίδιο στην αγορά του καφέ, που στη λιανική φθάνει σε ποσοστό της τάξης του 57% σε όγκους, η Nestle συνεχίζει να αναπτύσσεται, έχοντας δρομολογήσει νέες επενδύσεις στο εργοστάσιο του Λουμίδη στα Οινόφυτα.
Στόχος του επενδυτικού πλάνου είναι αφενός η εξισορρόπηση του ενεργειακού κόστους, το οποίο είναι διπλάσιο εφέτος για την ελληνική θυγατρική της Nestle, και αφετέρου η διεύρυνση των υποδομών αποθήκευσης πρώτων υλών.
Διαβάστε επίσης: Καφές: Ακρίβεια και πόλεμος μειώνουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη
Επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ
Ειδικότερα, όπως ανάφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Hellas, Νίκος Εμμανουηλίδης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες, στο εργοστάσιο παραγωγής καφέ της εταιρείας στα Οινόφυτα, η εταιρεία προχωρά σε ένα επενδυτικό πρόγραμμα 3 εκατ. ευρώ που έρχεται να προστεθεί στις επενδύσεις ύψους 28 εκατ. ευρώ οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί την τελευταία δεκαετία από τις οποίες τα 13 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια.
Οι νέες επενδύσεις, που έχουν προγραμματιστεί για το 2023, αφορούν στην δημιουργία αποθήκης στις εγκαταστάσεις των Οινοφύτων δυναμικότητας αποθήκευσης 2.000 τόνων καφέ καθώς και την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στον χώρο του εργοστασίου. Η επένδυση στην αποθήκη εκτιμάται στα επίπεδα των 2 εκατ. ευρώ και αυτής στην ενέργεια στα 1 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα και παρά τις αντιξοότητες (αυξήσεις στην πρώτη ύλη, στα μεταφορικά και στο ενεργειακό κόστος) η εταιρεία δεν πάγωσε το λανσαρίσματα, αντιθέτως αναπτύσσει νέα προϊόντα στην αγορά που καλύπτουν νέες ανάγκες καταναλωτών.
Μετατόπιση κατανάλωσης
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας αναφορικά με την κατανάλωση καφέ, καταγράφεται μια μετατόπιση των πωλήσεων από το σούπερ μάρκετ στο HoReCa και αυτό καθώς οι καταναλωτές επέστρεψαν σε μεγάλο βαθμό στους χώρους εργασίας τους και άνοιξε πλήρως το κανάλι του τουρισμού.
«Η σκόνη δεν έχει κάτσει ακόμη… Η πανδημία άλλαξε την αγορά του καφέ. Τα μεταφορικά κόστη εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Μετά ήρθε η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός. Υπάρχει πληθωριστική τάση στον καφέ», παραδέχθηκε.
Ανατιμήσεις
Σύμφωνα με τον κ. Εμμανουηλίδη, η εταιρεία μέσω προωθητικών ενεργειών επιδιώκει να συγκρατήσει τις μειώσεις του όγκου.
Η Nestlé Ελλάς προχώρησε σε μεσοσταθμική ανατίμηση 3% σε όλες τις κατηγορίες του καφέ, όταν, όπως εξήγησε ο επικεφαλής της «οι ανατιμήσεις στην αγορά κυμαίνονται στο 4%». «Η ανατίμηση 3% δεν είναι ονομαστική αφού περικλείει και το κομμάτι της προωθητικής ενέργειας», διευκρίνισε.
Καφές και Αειφόρος Ανάπτυξη
Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στο περιθώριο της εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Nestlé με αφορμή τον εορτασμός της Ημέρας του Καφέ. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες της εταιρίας, οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έχοντας στο επίκεντρό τους τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αφορούν όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρίας και των προϊόντων της με δράσεις που εστιάζουν στην ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών της, την υπεύθυνη προέλευση του καφέ, και τη δέσμευσή της για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, έως το 2050.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης, αναφέρθηκε στη βιωσιμότητα, ως την κινητήριο δύναμη επιχειρηματικότητας και καινοτομίας της εταιρείας: «Σχεδιάζουμε και χτίζουμε μακροπρόθεσμα, ενεργούμε με προσήλωση στους στόχους μας και συνδυάζουμε την παγκόσμια τεχνογνωσία μας με τους τοπικούς πόρους μας ώστε να δημιουργήσουμε αμοιβαίο όφελος για την κοινωνία.
Στη Nestlé έχουμε ήδη κάνει αυτό το απαραίτητο βήμα έχοντας μετρήσει όλες τις εκπομπές από τη δραστηριότητά μας, σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, γυρίζοντας πίσω και θέτοντας ως έτος βάσης το 2018.
Γνωρίζουμε πλέον πολύ καλά το ποσοστό των εκπομπών από τη δραστηριότητα μας στους τομείς των συστατικών, των συσκευασιών, των έμμεσων δραστηριοτήτων μας, των τελικών προϊόντων, της διανομής και της παραγωγής.
Αυτή η γνώση καθοδηγεί τις ενέργειες μας προς την επίτευξη των δεσμεύσεων μας. Και η πορεία μας έως τώρα δείχνει ότι οι ενέργειες μας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και έχουν φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα.
Παράλληλα, ο διευθυντής του εργοστασίου του Καφέ των Οινοφύτων, Σοφοκλής Αρβανιτίδης, μίλησε για την παραγωγική δραστηριότητα του εργοστασίου και τις βιώσιμες πρακτικές που εφαρμόζονται σε αυτό.
Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Το διάστημα 2018 – 2021 πετύχαμε 80% μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Την τελευταία τετραετία, μέσα από δράσεις όπως η ενεργειακή αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, η αύξηση της παραγωγικότητας των γραμμών παραγωγής, η ενεργειακή αναβάθμιση του φωτισμού του εργοστασίου με χρήση φωτιστικών LED και η βελτιστοποίηση του δικτύου πεπιεσμένου αέρα σε συνδυασμό με τη μείωση απωλειών αυτού, έχουμε μειώσει το ενεργειακό μας αποτύπωμα κατά 19%. Και βεβαίως χρησιμοποιούμε ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές.
Στα πλάνα μας για το 2023 είναι και η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο να αξιοποιήσουμε περαιτέρω εναλλακτικές πηγές ενέργειας».
Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών που υλοποιεί η Nestlé Ελλάς και ο τομέας του καφέ, εντάσσεται και η συνεργασία με τους οργανισμούς Aegean Rebreath, Staramaki και Εναλεία, οι οποίοι οραματίζονται και αναλαμβάνουν δράση για ένα μέλλον βιώσιμο με ελαχιστοποίηση χρήσης του πλαστικού.
Latest News
Ποιος κερδίζει στη μάχη της πίτσας στην Ελλάδα – Τα μερίδια και η ανατροπή
Pizza Fan, Domino’s, L’ Artigiano, Roma Pizza και οσονούπω -ξανά- Pizza Hut στη μάχη των 370 εκατ. ευρώ - Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια και τα κέρδη
Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν τη συγκεκριμένη κρατική επιδότηση νέων συνδέσεων, το Gigabit voucher, σημαντικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην αγορά να κινηθεί πιο επιθετικά
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους