
Σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά των δεξαμενοπλοίων αναμένεται να έχει η χθεσινή απόφαση του ΟΠΕΚ+ να μειώσει το όριο παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σε μια προσπάθεια να ανακόψει την πτωτική πορεία των τιμών του πετρελαίου.
«Η περικοπή είναι αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, αν και, με βάση την τρέχουσα παραγωγή, αναμένουμε ότι ο πραγματικός αντίκτυπος στην παραγωγή θα είναι πιο κοντά στα 900.000 βαρέλια την ημέρα», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα Jefferies. Την ίδια ώρα, το ναυλομεσιτικό γραφείο Lorentzen & Co επεσήμανε ότι οι συνολικές περικοπές παραγωγής θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερες τιμές για καθέναν από τους 10 παραγωγούς του ΟΠΕΚ που δεσμεύονται από περιορισμούς, καθώς και για τους συνεργαζόμενους παραγωγούς εκτός ΟΠΕΚ.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Ο ΟΠΕΚ «ευθυγραμμίζεται με τη Ρωσία» – Στο προσκήνιο ο «NOPEC»
Αλλαγή των θετικών προοπτικών
Δεδομένου ότι οι νέες ποσοστώσεις του ΟΠΕΚ + είναι πιθανό να επηρεάσουν το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων, η Jefferies και άλλοι αναλυτές της αγοράς, βλέπουν τα VLCC’s ως τον «αδύναμο κρίκο».
«Η μείωση της παραγωγής θα μπορούσε να αλλάξει τις θετικές προοπτικές στα VLCC’s», προέβλεψαν αναλυτές, αναφέροντας ότι η απόφαση του ΟΠΕΚ + αντιπροσωπεύει χαμένο φορτίο των πολύ μεγαλύτερων δεξαμενοπλοίων (300.000 τόνων ή 2 εκατ. βαρελιών) κάθε μέρα. Αυτό σημαίνει μια σημαντική αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας στον Περσικό Κόλπο, αντιστρέφοντας μέρος της συνολικής σύσφιγξης που είχε βοηθήσει στην ανοδική πορεία των VLCC’s τις τελευταίες εβδομάδες.
«Αυτή η απόφαση θα μπορούσε να θέσει φρένο σε μια κατά τα άλλα ισχυρή αγορά», τόνισε ο αγγλικός ναυλοµεσιτικός οίκος Galbraiths.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά