Σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά των δεξαμενοπλοίων αναμένεται να έχει η χθεσινή απόφαση του ΟΠΕΚ+ να μειώσει το όριο παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σε μια προσπάθεια να ανακόψει την πτωτική πορεία των τιμών του πετρελαίου.
«Η περικοπή είναι αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, αν και, με βάση την τρέχουσα παραγωγή, αναμένουμε ότι ο πραγματικός αντίκτυπος στην παραγωγή θα είναι πιο κοντά στα 900.000 βαρέλια την ημέρα», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα Jefferies. Την ίδια ώρα, το ναυλομεσιτικό γραφείο Lorentzen & Co επεσήμανε ότι οι συνολικές περικοπές παραγωγής θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερες τιμές για καθέναν από τους 10 παραγωγούς του ΟΠΕΚ που δεσμεύονται από περιορισμούς, καθώς και για τους συνεργαζόμενους παραγωγούς εκτός ΟΠΕΚ.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Ο ΟΠΕΚ «ευθυγραμμίζεται με τη Ρωσία» – Στο προσκήνιο ο «NOPEC»
Αλλαγή των θετικών προοπτικών
Δεδομένου ότι οι νέες ποσοστώσεις του ΟΠΕΚ + είναι πιθανό να επηρεάσουν το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων, η Jefferies και άλλοι αναλυτές της αγοράς, βλέπουν τα VLCC’s ως τον «αδύναμο κρίκο».
«Η μείωση της παραγωγής θα μπορούσε να αλλάξει τις θετικές προοπτικές στα VLCC’s», προέβλεψαν αναλυτές, αναφέροντας ότι η απόφαση του ΟΠΕΚ + αντιπροσωπεύει χαμένο φορτίο των πολύ μεγαλύτερων δεξαμενοπλοίων (300.000 τόνων ή 2 εκατ. βαρελιών) κάθε μέρα. Αυτό σημαίνει μια σημαντική αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας στον Περσικό Κόλπο, αντιστρέφοντας μέρος της συνολικής σύσφιγξης που είχε βοηθήσει στην ανοδική πορεία των VLCC’s τις τελευταίες εβδομάδες.
«Αυτή η απόφαση θα μπορούσε να θέσει φρένο σε μια κατά τα άλλα ισχυρή αγορά», τόνισε ο αγγλικός ναυλοµεσιτικός οίκος Galbraiths.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons