Σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά των δεξαμενοπλοίων αναμένεται να έχει η χθεσινή απόφαση του ΟΠΕΚ+ να μειώσει το όριο παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σε μια προσπάθεια να ανακόψει την πτωτική πορεία των τιμών του πετρελαίου.
«Η περικοπή είναι αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, αν και, με βάση την τρέχουσα παραγωγή, αναμένουμε ότι ο πραγματικός αντίκτυπος στην παραγωγή θα είναι πιο κοντά στα 900.000 βαρέλια την ημέρα», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα Jefferies. Την ίδια ώρα, το ναυλομεσιτικό γραφείο Lorentzen & Co επεσήμανε ότι οι συνολικές περικοπές παραγωγής θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερες τιμές για καθέναν από τους 10 παραγωγούς του ΟΠΕΚ που δεσμεύονται από περιορισμούς, καθώς και για τους συνεργαζόμενους παραγωγούς εκτός ΟΠΕΚ.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Ο ΟΠΕΚ «ευθυγραμμίζεται με τη Ρωσία» – Στο προσκήνιο ο «NOPEC»
Αλλαγή των θετικών προοπτικών
Δεδομένου ότι οι νέες ποσοστώσεις του ΟΠΕΚ + είναι πιθανό να επηρεάσουν το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων, η Jefferies και άλλοι αναλυτές της αγοράς, βλέπουν τα VLCC’s ως τον «αδύναμο κρίκο».
«Η μείωση της παραγωγής θα μπορούσε να αλλάξει τις θετικές προοπτικές στα VLCC’s», προέβλεψαν αναλυτές, αναφέροντας ότι η απόφαση του ΟΠΕΚ + αντιπροσωπεύει χαμένο φορτίο των πολύ μεγαλύτερων δεξαμενοπλοίων (300.000 τόνων ή 2 εκατ. βαρελιών) κάθε μέρα. Αυτό σημαίνει μια σημαντική αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας στον Περσικό Κόλπο, αντιστρέφοντας μέρος της συνολικής σύσφιγξης που είχε βοηθήσει στην ανοδική πορεία των VLCC’s τις τελευταίες εβδομάδες.
«Αυτή η απόφαση θα μπορούσε να θέσει φρένο σε μια κατά τα άλλα ισχυρή αγορά», τόνισε ο αγγλικός ναυλοµεσιτικός οίκος Galbraiths.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη