
Τα σχέδια για μια λύση «δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα» ανακοίνωσε η σουηδική Stena Bulk, στο πλαίσιο της σύμπραξης για το σκοπό αυτό, με την Alfa Laval, τον ABS, την Deltamarin και τον ολλανδικό ερευνητικό οργανισμό TNO.
Συγκεκριμένα, η Stena Bulk προχωρά στην πιλοτική δοκιμή της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 στο πλοίο, από άκρο σε άκρο. Όπως τονίζεται είναι το πρώτο έργο του είδους του που ενσωματώνει ρυθμίσεις που εφαρμόζονται στην ξηρά.
Διαβάστε επίσης: Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk
Προκλήσεις
Τα συστήματα δέσμευσης CO2 βρίσκονται αντιμέτωπα με πολλές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της κατανάλωσης ενέργειας και του μεγέθους των μονάδων δέσμευσης άνθρακα, τη μάζα και τον όγκο που απορροφάται επί του σκάφους από την αποθήκευση CO2, καθώς και το κόστος του πρόσθετου εξοπλισμού επί του σκάφους και στην ξηρά.
Αν και μπορεί να είναι τεχνικά δύσκολο, η δέσμευση άνθρακα στο πλοίο έχει σημασία επειδή είναι μία από τις δύο μόνο επιλογές πρόωσης χαμηλών εκπομπών άνθρακα που λειτουργούν χωρίς καύσιμα μηδενικού άνθρακα. Με τη δέσμευση άνθρακα στο πλοίο, οι υπάρχουσες αλυσίδες εφοδιασμού και τα συστήματα κινητήρων της βιομηχανίας παραμένουν άθικτα, επομένως οι εκπομπές των υπαρχόντων πλοίων μπορούν εύκολα να περιοριστούν. Και καθώς η παραγωγή καυσίμου μηδενικού άνθρακα θα χρειαστεί χρόνια για να αυξηθεί, σημειώνει η κοινοπραξία, μπορεί να είναι μια από τις μόνες ρεαλιστικές επιλογές.
Οι δύο στόχοι
Για να προχωρήσει η τεχνολογία, η κοινοπραξία θα σχεδιάσει, θα κατασκευάσει και θα εγκαταστήσει ένα σύστημα δέσμευσης άνθρακα σε ένα από τα δεξαμενόπλοια της Stena Bulk. Ο στόχος του σχεδιασμού είναι να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές άνθρακα από το σκάφος. Ως δεύτερος στόχος, οι εταίροι αναζητούν πρόοδο ως προς τη μείωση του κόστους δέσμευσης σε περίπου 150 δολάρια/τόνο.
«Η εξερεύνηση αυτής της τεχνολογίας είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση του ρόλου που θα μπορούσε να διαδραματίσει στη διευκόλυνση της απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων του κλάδου μας. Αυτό το έργο όχι μόνο ευθυγραμμίζεται με το όραμα της Stena Bulk για την προώθηση της απανθρακοποίησης, αλλά αποτελεί απόδειξη του επιχειρηματικού μας πνεύματος και της προθυμίας μας να ηγούμαστε», είπε μεταξύ άλλων ο Erik Hånell, Διευθύνων Σύμβουλος της Stena Bulk.


Latest News

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία