Τα σχέδια για μια λύση «δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα» ανακοίνωσε η σουηδική Stena Bulk, στο πλαίσιο της σύμπραξης για το σκοπό αυτό, με την Alfa Laval, τον ABS, την Deltamarin και τον ολλανδικό ερευνητικό οργανισμό TNO.

Συγκεκριμένα, η Stena Bulk προχωρά στην πιλοτική δοκιμή της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 στο πλοίο, από άκρο σε άκρο. Όπως τονίζεται είναι το πρώτο έργο του είδους του που ενσωματώνει ρυθμίσεις που εφαρμόζονται στην ξηρά.

Διαβάστε επίσης: Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk

Προκλήσεις

Τα συστήματα δέσμευσης CO2 βρίσκονται αντιμέτωπα με πολλές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της κατανάλωσης ενέργειας και του μεγέθους των μονάδων δέσμευσης άνθρακα, τη μάζα και τον όγκο που απορροφάται επί του σκάφους από την αποθήκευση CO2, καθώς και το κόστος του πρόσθετου εξοπλισμού επί του σκάφους και στην ξηρά.

Αν και μπορεί να είναι τεχνικά δύσκολο, η δέσμευση άνθρακα στο πλοίο έχει σημασία επειδή είναι μία από τις δύο μόνο επιλογές πρόωσης χαμηλών εκπομπών άνθρακα που λειτουργούν χωρίς καύσιμα μηδενικού άνθρακα. Με τη δέσμευση άνθρακα στο πλοίο, οι υπάρχουσες αλυσίδες εφοδιασμού και τα συστήματα κινητήρων της βιομηχανίας παραμένουν άθικτα, επομένως οι εκπομπές των υπαρχόντων πλοίων μπορούν εύκολα να περιοριστούν. Και καθώς η παραγωγή καυσίμου μηδενικού άνθρακα θα χρειαστεί χρόνια για να αυξηθεί, σημειώνει η κοινοπραξία, μπορεί να είναι μια από τις μόνες ρεαλιστικές επιλογές.

Οι δύο στόχοι

Για να προχωρήσει η τεχνολογία, η κοινοπραξία θα σχεδιάσει, θα κατασκευάσει και θα εγκαταστήσει ένα σύστημα δέσμευσης άνθρακα σε ένα από τα δεξαμενόπλοια της Stena Bulk. Ο στόχος του σχεδιασμού είναι να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές άνθρακα από το σκάφος. Ως δεύτερος στόχος, οι εταίροι αναζητούν πρόοδο ως προς τη μείωση του κόστους δέσμευσης σε περίπου 150 δολάρια/τόνο.

«Η εξερεύνηση αυτής της τεχνολογίας είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση του ρόλου που θα μπορούσε να διαδραματίσει στη διευκόλυνση της απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων του κλάδου μας. Αυτό το έργο όχι μόνο ευθυγραμμίζεται με το όραμα της Stena Bulk για την προώθηση της απανθρακοποίησης, αλλά αποτελεί απόδειξη του επιχειρηματικού μας πνεύματος και της προθυμίας μας να ηγούμαστε», είπε μεταξύ άλλων ο Erik Hånell, Διευθύνων Σύμβουλος της Stena Bulk.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα