
Η επιλογή της ενοικίασης λεωφορείων με την μέθοδο leasing από την ΟΣΥ έγινε για να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα, καθώς ενισχύθηκε με 293 νέα λεωφορεία ο στόλος που κυκλοφορεί στην Αθήνα και γιατί θεωρείται διεθνώς σύμφερουσα οικονομικά, υποστηρίζει με ανακοίνωση του το υπουργείο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας σε δημόσιες αναφορές .
Επισημαίνει επίσης ότι έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για νέα λεωφορεία που είναι όμως πολύ πιο χρονοβόρος. Τα λεωφορεία που νοίκιασε η ΟΣΥ είναι πιο σύγχρονα από τα οχήματα ΟΑΣΑ, εξηγεί και προσθέτει ότι με η μέθοδος του leasing συμπεριλαμβάνει και μεγάλο μέρος των εξόδων συντήρησης.
Η ανακοίνωση του υπουργείου
Σε απάντηση σημερινών δημοσίων αναφορών σε σχέση με την ενοικίαση με leasing λεωφορείων από την ΟΣΥ, το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Στη συστηματική προσπάθεια που κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια για να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα που χρησιμοποιούμε είναι η μέθοδος του leasing. Έτσι, ενώνοντας δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, καταφέραμε να έχουμε διαθέσιμα καθημερινά 293 επιπλέον λεωφορεία.
Σημειώνουμε τα εξής:
– Εν μέσω πανδημίας, επιλέξαμε λύσεις που μπορούσαν να αποδώσουν άμεσα αποτελέσματα. Διαγωνισμός για νέα λεωφορεία έχει ήδη προκηρυχθεί, όμως εξ ορισμού είναι πολύ πιο χρονοβόρος, ενώ – ούτως ή άλλως – δεν υπήρχαν διαθέσιμα νέα λεωφορεία στην αγορά.
– Η μέθοδος του leasing είναι διεθνώς αποδεκτό ότι είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά, αφού στο κόστος της συμπεριλαμβάνεται και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων συντήρησης. Συγκεκριμένα, το κόστος συντήρησης ενός λεωφορείου leasing κυμαίνεται στα 8.000 ευρώ ετησίως, την ίδια στιγμή που για ένα τυπικό όχημα της ΟΣΥ φθάνει τα 25.200 ευρώ. Συνεπώς, στα 293 λεωφορεία η εξοικονόμηση μόνο από τη συντήρηση είναι μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια ευρώ και στην τριετία το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ.
– Όλα τα λεωφορεία που προμηθευτήκαμε με αυτή τη μέθοδο, είναι πιο σύγχρονα από όσα οχήματα του ΟΑΣΑ ήδη κυκλοφορούσαν στο δρόμο, απολύτως ασφαλής και λειτουργικά.
– Και βέβαια, όλες οι σχετικές διαδικασίες και συμβάσεις έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
– Εφαρμόζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 σε 1300. Έτσι, η Αθήνα – όπως και η Θεσσαλονίκη – είναι από τις ελάχιστες πόλεις σε όλο τον κόσμο που αύξησαν τους στόλους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τους εν μέσω πανδημίας. Η προσπάθειά μας, ασφαλώς, συνεχίζεται γιατί μένουν πολλά σημαντικά βήματα να γίνουν ακόμα.
Κάθε κριτική από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι απολύτως σεβαστή, όμως η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη: Η επιλογή του leasing έδωσε άμεσες λύσεις που είχαν ανάγκη οι πολίτες της Αθήνας και, ταυτοχρόνως, είναι απολύτως συμφέρουσα οικονομικά.
Όσο για εκείνους που επιχειρούν να κάνουν πολιτικό θόρυβο με το θέμα, ας μας ξεκαθαρίσουν τελικά πώς γίνεται το εξής: Οι ίδιοι που δήθεν ανησυχούσαν ότι χρειάζονται περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο, τώρα μας κατηγορούν επειδή τα έχουμε αυξήσει; Όταν μάλιστα επί των ημερών τους, δεν προστέθηκε στο στόλο του ΟΑΣΑ ούτε ένα όχημα, δεν προσελήφθη ούτε ένας εργαζόμενος και το μόνο που αύξησαν ήταν η τιμή των εισιτηρίων; Έχει και ο πολιτικός καιροσκοπισμός τα όριά του!


Latest News

«Η Ελλάδα επανακάμπτει δυναμικά στον χάρτη» - Οι πρώτες αντιδράσεις στην αναβάθμιση από S&P
Τι αναφέρουν Χατζηδάκης, Πιερρακάκης και Παπαθανάσης

Έκανε την έκπληξη η S&P - Στο δεύτερο σκαλοπάτι της επενδυτικής βαθμίδας η Ελλάδα
Τι αναφέρει στο σκεπτικό του ο διεθνής οίκος
![ΙΟΒΕ: Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη – Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dimografiko-600x375.jpg)
Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]
Το μεταναστευτικό ισοζύγιο, αν και συμβάλλει στην αναχαίτιση της πληθυσμιακής μείωσης σε ορισμένες περιφέρειες, δεν αρκεί για να αντιστρέψει την αρνητική της τάση

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στα περσινά επίπεδα οι τιμές κρεάτων στο «Καλάθι Πάσχα» – Διαψεύδονται οι καταστροφολόγοι
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης για το «Καλάθι Πάσχα»

«Βράχος» τα ελληνικά ομόλογα σε έναν… αβέβαιο κόσμο
Μέχρι τώρα τον Απρίλιο, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων καταγράφουν μία σταθερή πορεία γύρω από το 3,4%

Σήμερα η αξιολόγηση της Ελλάδας από S&P – Το μήνυμα εξ… Ιταλίας και οι προσδοκίες
Εάν επιβεβαιωθούν για αναβάθμιση, ο S&P θα είναι ο δεύτερος μεγάλος οίκος που θα έχει δύο βαθμίδες πάνω από το όριο της επενδυτικής βαθμίδας την Ελλάδα

Νέα μείωση 5,2% στο ποσοστό των ανέργων τον Μάρτιο - Πόσοι είναι επιδοτούμενοι
Παγιωμένα είναι τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την ανεργία των μακροχρόνια εγγεγραμμένων με 1 στους 2 να είναι μακροχρόνια άνεργος

Πτώση 0,3% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 1,8%

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ
![ΙΟΒΕ: Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ – Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ - Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]
Οι εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις ΗΠΑ άγγιξαν τα 1,8 δισ. το 2024 (+40,0%, y-o-y), ενώ το 2018 οι εισαγωγές ήταν μόλις 578 εκατ. ευρώ