Η συμφωνία των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Ίλον Μασκ με το Twitter είναι ένα χάος. Αυτό ισχύει τόσο για τον επικεφαλής της Tesla, του οποίου η συμφωνημένη τιμή φαίνεται πολύ υψηλή εν μέσω του κραχ της αγοράς, όσο και για τους τραπεζίτες του, οι οποίοι πρέπει να εξοφλήσουν το χρέος. Αλλά ο συνδυασμός του Twitter με τα άλλα εγχειρήματα του Μασκ θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι – εάν η προσοχή του δεν στραφεί αλλού.
Λίγες ώρες αφότου ο Μασκ προσφέρθηκε να αγοράσει το κοινωνικό δίκτυο, αναβιώνοντας μια συμφωνία που είχε προηγουμένως απορρίψει, έγραψε στο Twitter ότι το Twitter θα μπορούσε να είναι «καταλύτης στη δημιουργία του X, της εφαρμογής των πάντων».
Buying Twitter is an accelerant to creating X, the everything app
— Elon Musk (@elonmusk) October 4, 2022
Μια τέτοια εφαρμογή υπάρχει ήδη, αν και όχι στην εγχώρια αγορά του Μασκ. Το WeChat της Κίνας συνδυάζει μηνύματα, πληρωμές, δανεισμό και το δικό του κατάστημα εφαρμογών. Το WeChat κυριαρχεί στην Κίνα, όπου οι «μίνι» εφαρμογές του υποστηρίζουν μια αγορά 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ωστόσο, τέτοιες εφαρμογές δεν έχουν μεγάλη ζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το iPhone της Apple κατέχει πάνω από 50% μερίδιο αγοράς , σύμφωνα με την Counterpoint Research. Η ισχύς της Apple τη βοηθά να παρασύρει τους χρήστες στις δικές της υπηρεσίες, όπως το iMessage ή το Apple Pay. Ακόμη και το WhatsApp της Meta Platforms, μια υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, προσελκύει μόνο το 17% των εφήβων στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Pew Research.
Ωστόσο, ο Μασκ έχει μερικά πράγματα που δεν έχει ακόμη ούτε το WeChat. Για παράδειγμα: Ένας ταχέως αναπτυσσόμενος παγκόσμιος στόλος οχημάτων Tesla που θα μπορούσε ενδεχομένως να δημιουργήσει έναν νέο τρόπο σε ένα σύμπαν της εφαρμογής του Μασκ. Η Apple επενδύει στην ιδέα των αυτοκινήτων ως πλατφόρμας, μέσω του «Project Titan» και του CarPlay, του λειτουργικού συστήματος των οχημάτων της. Η General Motors και η Ford Motor λένε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν χοάνη για την πώληση υπηρεσιών. Η Tesla του Μασκ είναι ο ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. θεωρεί μάλιστα ότι θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα στόλο αυτοοδηγούμενων ρομποταξί.
Στη συνέχεια, υπάρχει η SpaceX, η οποία ήδη συνεργάζεται με την T-Mobile US για να παρέχει κάλυψη από το δορυφορικό της σύστημα Starlink. Ο συνδυασμός αυτής της ραχοκοκαλιάς των τηλεπικοινωνιών με τις μεταφορές και τις επικοινωνίες εντός εφαρμογής γίνεται ακόμη πιο ισχυρός και είναι κάτι που είναι πιο εύκολο να γίνει ως μέρος μιας ιδιωτικής εταιρικής αυτοκρατορίας παρά από μια εισηγμένη εταιρεία που υπόκειται σε γραφειοκρατία.
Όλα αυτά είναι μακρινά προς το παρόν, ακόμα κι αν η εξαγορά του Twitter όντως κλείσει.
Ο Μασκ έχει την τάση να αποσπάται η προσοχή του και να ξαναπέφτει σε ανοησίες, όπως να προκαλεί την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή να στέλνει tweet με emoji με κακία. Αλλά αν η χρηματιστηριακή αξία της Tesla των 735 δισεκατομμυρίων δολαρίων δείχνει κάτι, είναι ότι οι επενδυτές δίνουν τεράστια αξία στην ικανότητα του Μασκ να μετατρέψει μια μέρα ένα όνειρο σε πραγματικότητα.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρος των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες