Η μείωση που αποφασίστηκε από τον ΟΠΕΚ+ στην παραγωγή πετρελαίου παρέχει τη δυνατότητα για μεγαλύτερες προμήθειες σε περιπτώσεις κρίσεων, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΟΠΕΚ Χάιταμ αλ-Γκάις, αναφερόμενος στην απόφαση του οργανισμού και των συμμάχων του να προχωρήσει σε ημερήσια μείωση της παραγωγής πετρελαίου κατά 2 εκατ. βαρέλια.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση επικρίθηκε σφοδρά από τις ΗΠΑ με φόντο τις ενδιάμεσες εκλογές στη χώρα και τον κίνδυνο να πληγεί η δημοτικότητα του Μπάιντεν με περαιτέρω αυξήσεις τιμές των καυσίμων. Η κυβέρνηση Μπάιντεν επέκρινε τη συμφωνία ως «κοντόφθαλμη» και έκανε λόγο για πλήρη «ευθυγράμμιση» του καρτέλ με τη Ρωσία.
Διαβάστε επίσης: Πετρέλαιο: Πώς σχολιάζει η αγορά τη μεγάλη μείωση της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ+
Από την πλευρά του ο επικεφαλής του ΟΠΕΚ υπεραμύνθηκε της πολιτικής του οργανισμού, λέγοντας πως «δεν ήταν μια απόφαση από μία χώρα εναντίον μιας άλλης, θέλω να είμαι ξεκάθαρος σε αυτό, και δεν είναι μια απόφαση από δύο ή τρεις χώρες εναντίον μιας ομάδας άλλων χωρών», δήλωσε ο Γκάις. «Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ύφεσης, αποφασίσαμε σε αυτή τη συνεδρίαση να λειτουργήσουμε προληπτικά».
Οι χώρες της Δύσης ανησυχούν ότι οι υψηλότερες τιμές ενέργειες θα πλήξουν την εύθραυστη παγκόσμια οικονομία και θα μπουν εμπόδιο στις προσπάθειες να στερήσουν έσοδα από πωλήσεις πετρελαίου στη Ρωσία στο πλαίσιο των κυρώσεων σε βάρος της Μόσχας.
Ερωτηθείς για τις κυρώσεις και την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ο Γκάις προτίμησε να κρατήσει αποστάσεις, απαντώντας λακωνικά πως «η αλήθεια είναι ότι το σχήμα αυτών των προτεινόμενων κυρώσεων δεν είναι αρκετά ξεκάθαρο, και το πώς θα εφαρμοστούν είναι επίσης ασαφές, άρα δεν μπορούμε να σχολιάσουμε».
Δήλωσε, επίσης, ότι στόχος του ΟΠΕΚ+ δεν είναι οι τιμές, αλλά η ισορροπία στην προσφορά και στη ζήτηση.
Latest News
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς