Τα έτη 2023 και 2024 θα σημειωθούν παραδόσεις ρεκόρ νεότευκτης χωρητικότητας στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς αναμένεται να πέσουν στο νερό περί τα 2,4 εκατ. teu και 2,7 εκατ teu αντιστοίχως όταν το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 1,7 εκατ. teu το 2015, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Alphaliner.
Σε απόλυτες τιμές, το σημερινό βιβλίο παραγγελιών πλοίων είναι ύψους 7 εκατ. teu και ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ των 6,6 εκατ. teu του 2008.
Διαβάστε επίσης: Απειλή για τη ναυτιλία η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας
Ωστόσο ο παγκόσμιος εν λειτουργία στόλος έκτοτε έχει υπερδιπλασιαστεί στα 26 εκατ. teu, με αποτέλεσμα η αναλογία του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο να είναι «μόνο» 30%, σε σύγκριση με το «τρελό» 60% του 2009.
Ναύλοι
Στο μεταξύ, η μείωση των τιμών των ναύλων, σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη αποκλιμάκωση των πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα απομακρύνει τα χαμόγελα των πλοιοκτητών.
Ειδικότερα, καθώς σταδιακά μειώνεται -ανά περιοχή- η συμφόρηση στα λιμάνια και αρχίζει η ζήτηση να επηρεάζεται από το γενικότερο κλίμα, οι ναύλοι των Containers μειώνονται από τα ιστορικά υψηλά της περιόδου της πανδημίας προς όφελος των εμπόρων και εν κατακλείδι των καταναλωτών.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το κόστος αποστολής αγαθών από την Κίνα έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο σε περισσότερα από δύο χρόνια, καθώς η παγκόσμια οικονομία παραπαίει, μειώνοντας τα κέρδη – ρεκόρ για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Ένα container 40 ποδιών από το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου της Σαγκάης στο Λος Άντζελες κόστισε 3.779 δολάρια την περασμένη εβδομάδα, την πρώτη φορά που η τιμή spot ήταν κάτω από τα 4.000 δολάρια από τον Σεπτέμβριο του 2020, ενώ όπως τονίζεται αναμένονται και περαιτέρω μειώσεις.
Σε αυτή τη μείωση των ναύλων φαίνεται πως συμβάλλει μία σειρά από γεγονότα που πλήττουν τόσο τις ανεπτυγμένες όσο και τις αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως ο αυξανόμενος πληθωρισμός, οι διαρκείς αυξήσεις επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες και οι εμπορικές αναταράξεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Όπως τονίζουν αναλυτές, «η πτώση των ναύλων οφείλεται στη μείωση της ζήτησης παγκοσμίως και η συμφόρηση των λιμανιών έχει χαλαρώσει, επιτρέποντας την πιο αποτελεσματική λειτουργία των πλοίων». Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, οι καλές μέρες κινδυνεύουν να εξαφανιστούν ανεπιστρεπτί, καθώς μετά το 2023 θα αρχίσει να παραδίδεται μεγάλος αριθμός νεότευκτων πλοίων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει τον κλάδο σε κορεσμό.
Latest News
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα