Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας καταναλωτών, που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η επιθυμία για ταξίδια κρουαζιέρας είναι πλέον μεγαλύτερη από ό,τι το 2019. Επιπλέον, οι θετικές απόψεις των καταναλωτών για τη σημασία που αποδίδει ο κλάδος στη βιωσιμότητα –τόσο στα περιβαλλοντικά θέματα όσο και στο θέμα του βιώσιμου τουρισμού– έχει επίσης αυξηθεί.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από διεθνή έρευνα σε δείγμα 4.000 παραθεριστών από όλο τον κόσμο, που διεξήχθη σε βασικές αγορές για την κρουαζιέρα, όπως Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία. Από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν αυτό το καλοκαίρι, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει κρουαζιέρα ξανά (αύξηση 5% σε σχέση με το 2019), ενώ μεταξύ αυτών που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα, το 67% δηλώνει ανοιχτό σε αυτό το είδος διακοπών.
Διαβάστε ακόμα: Πάνω από το 2019 η ζήτηση για κρουαζιέρες το 2023
Το πιο ενθουσιώδες κοινό
Το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβει ένα ταξίδι κρουαζιέρας είναι οι νεαροί ταξιδιώτες, με το 86% της γενιάς των Gen X και το 88% των Millennial να δηλώνουν ότι θα ξανακάνουν κρουαζιέρα. Τα ίδια ποσοστά GenX και Millennial θα συνιστούσαν στην οικογένεια και τους φίλους τους να κάνουν διακοπές κρουαζιέρας.
«Μετά την πτώση που προκάλεσε η πανδημία, ο κλάδος ανακάμπτει σταθερά και η πρόβλεψη είναι ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα προ-πανδημικά μεγέθη. Σε αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά και η δέσμευση του κλάδου στη βιωσιμότητα, τόσο στα περιβαλλοντικά θέματα όσο και στο θέμα του βιώσιμου τουρισμού, σε συνεργασία με τους προορισμούς», δήλωσε εκ μέρους της CLIA η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια για την Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο του Adriatic Sea Forum που πραγματοποιείται στο Μπάρι.
Διαβάστε ακόμα: «Ψηλά στις προτιμήσεις η ελληνική κρουαζιέρα»
Διατήρηση επιβατών και προσέλκυση νέων
«Η βελτίωση των επιδόσεων σε αυτόν τον τομέα είναι σημαντική τόσο για τη διατήρηση των υφιστάμενων επιβατών και για την προσέλκυση νέων, ειδικά μεταξύ της νεότερης γενιάς. Και αυτό προκύπτει, επίσης, από την έρευνά μας, η οποία δείχνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών βλέπει θετικά τη δέσμευση του κλάδου της κρουαζιέρας στο στόχο της βιωσιμότητας, με το 51% του δείγματος (αύξηση 9% από πέρυσι) να λέει ότι ο κλάδος είναι πρωτοπόρος στον υπεύθυνο τουρισμό», πρόσθεσε η ίδια.
Το οικονομικό αποτύπωμα
Οι προορισμοί κρουαζιέρας έχουν σημαντικά οφέλη από το οικονομικό αποτύπωμα του τουρισμού, που ξεπερνά την ίδια την κρουαζιέρα, όπως προκύπτει από την έρευνα της CLIA. Μεταξύ των επιβατών κρουαζιέρας, το 69% πραγματοποίησε τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην περιοχή του λιμανιού πριν από την επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο και το 43% παρέτεινε τη διαμονή του κατά δύο ή περισσότερες νύχτες πριν από την κρουαζιέρα, με την πλειοψηφία αυτών των ταξιδιωτών να επιλέγουν τοπικά ξενοδοχεία για τη διαμονή τους. Δεν είναι τυχαίο ότι το 60% των διεθνών ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι αργότερα επέστρεψαν σε έναν προορισμό που είχαν επισκεφθεί για πρώτη φορά με κρουαζιέρα.
Μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας αναγνωρίζει τη σημασία της δέσμευσης και της συνεργασίας με τις τοπικές κοινότητες και τους τοπικούς εταίρους ως μέρος της δέσμευσής της για βιώσιμο τουρισμό στην Αδριατική», τόνισε η κα Δεληγιάννη και πρόσθεσε: «Εργαζόμαστε για να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και πρέπει να συνεργαστούμε με φορείς και τοπικές αρχές για να επιτύχουμε τις συλλογικές μας φιλοδοξίες. Στην Αδριατική και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου η CLIA έχει μια μακροχρόνια συνεργασία με το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας και πρόσφατα με την Πάλμα της Ισπανίας, ενώ έχει επίσης συνεργαστεί με τις πόλεις και τα λιμάνια της Κέρκυρας και του Ηρακλείου στην Ελλάδα για τον αειφόρο τουρισμό και για να εξασφαλίσει την προστασία αυτών των σημαντικών προορισμών».
Συνεργασία με τους προορισμούς
«Συνεχίζουμε να θεωρούμε επιτακτική αυτή τη στενή σχέση συνεργασίας με τους προορισμούς. Ο διάλογος του κλάδου της κρουαζιέρας με τα λιμάνια και τους προορισμούς είναι κομβικής σημασίας για εμάς και κατανοούμε ότι κάθε προορισμός είναι μοναδικός και πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Συνεργαζόμαστε μαζί τους για να εντοπίσουμε και να συμφωνήσουμε σε λύσεις που ταιριάζουν στις εκάστοτε περιστάσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης νέων εκδρομών και περιηγήσεων στην ξηρά και του ανοίγματος νέων προορισμών. Και πιστεύουμε, πραγματικά, ότι η περιοχή της Αδριατικής έχει μεγάλες δυνατότητες για την ανάπτυξη νέων προορισμών κρουαζιέρας», κατέληξε η κα Δεληγιάννη.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International