Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας καταναλωτών, που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η επιθυμία για ταξίδια κρουαζιέρας είναι πλέον μεγαλύτερη από ό,τι το 2019. Επιπλέον, οι θετικές απόψεις των καταναλωτών για τη σημασία που αποδίδει ο κλάδος στη βιωσιμότητα –τόσο στα περιβαλλοντικά θέματα όσο και στο θέμα του βιώσιμου τουρισμού– έχει επίσης αυξηθεί.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από διεθνή έρευνα σε δείγμα 4.000 παραθεριστών από όλο τον κόσμο, που διεξήχθη σε βασικές αγορές για την κρουαζιέρα, όπως Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία. Από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν αυτό το καλοκαίρι, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει κρουαζιέρα ξανά (αύξηση 5% σε σχέση με το 2019), ενώ μεταξύ αυτών που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα, το 67% δηλώνει ανοιχτό σε αυτό το είδος διακοπών.
Διαβάστε ακόμα: Πάνω από το 2019 η ζήτηση για κρουαζιέρες το 2023
Το πιο ενθουσιώδες κοινό
Το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβει ένα ταξίδι κρουαζιέρας είναι οι νεαροί ταξιδιώτες, με το 86% της γενιάς των Gen X και το 88% των Millennial να δηλώνουν ότι θα ξανακάνουν κρουαζιέρα. Τα ίδια ποσοστά GenX και Millennial θα συνιστούσαν στην οικογένεια και τους φίλους τους να κάνουν διακοπές κρουαζιέρας.
«Μετά την πτώση που προκάλεσε η πανδημία, ο κλάδος ανακάμπτει σταθερά και η πρόβλεψη είναι ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα προ-πανδημικά μεγέθη. Σε αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά και η δέσμευση του κλάδου στη βιωσιμότητα, τόσο στα περιβαλλοντικά θέματα όσο και στο θέμα του βιώσιμου τουρισμού, σε συνεργασία με τους προορισμούς», δήλωσε εκ μέρους της CLIA η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια για την Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο του Adriatic Sea Forum που πραγματοποιείται στο Μπάρι.
Διαβάστε ακόμα: «Ψηλά στις προτιμήσεις η ελληνική κρουαζιέρα»
Διατήρηση επιβατών και προσέλκυση νέων
«Η βελτίωση των επιδόσεων σε αυτόν τον τομέα είναι σημαντική τόσο για τη διατήρηση των υφιστάμενων επιβατών και για την προσέλκυση νέων, ειδικά μεταξύ της νεότερης γενιάς. Και αυτό προκύπτει, επίσης, από την έρευνά μας, η οποία δείχνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών βλέπει θετικά τη δέσμευση του κλάδου της κρουαζιέρας στο στόχο της βιωσιμότητας, με το 51% του δείγματος (αύξηση 9% από πέρυσι) να λέει ότι ο κλάδος είναι πρωτοπόρος στον υπεύθυνο τουρισμό», πρόσθεσε η ίδια.
Το οικονομικό αποτύπωμα
Οι προορισμοί κρουαζιέρας έχουν σημαντικά οφέλη από το οικονομικό αποτύπωμα του τουρισμού, που ξεπερνά την ίδια την κρουαζιέρα, όπως προκύπτει από την έρευνα της CLIA. Μεταξύ των επιβατών κρουαζιέρας, το 69% πραγματοποίησε τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην περιοχή του λιμανιού πριν από την επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο και το 43% παρέτεινε τη διαμονή του κατά δύο ή περισσότερες νύχτες πριν από την κρουαζιέρα, με την πλειοψηφία αυτών των ταξιδιωτών να επιλέγουν τοπικά ξενοδοχεία για τη διαμονή τους. Δεν είναι τυχαίο ότι το 60% των διεθνών ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι αργότερα επέστρεψαν σε έναν προορισμό που είχαν επισκεφθεί για πρώτη φορά με κρουαζιέρα.
Μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας αναγνωρίζει τη σημασία της δέσμευσης και της συνεργασίας με τις τοπικές κοινότητες και τους τοπικούς εταίρους ως μέρος της δέσμευσής της για βιώσιμο τουρισμό στην Αδριατική», τόνισε η κα Δεληγιάννη και πρόσθεσε: «Εργαζόμαστε για να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και πρέπει να συνεργαστούμε με φορείς και τοπικές αρχές για να επιτύχουμε τις συλλογικές μας φιλοδοξίες. Στην Αδριατική και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου η CLIA έχει μια μακροχρόνια συνεργασία με το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας και πρόσφατα με την Πάλμα της Ισπανίας, ενώ έχει επίσης συνεργαστεί με τις πόλεις και τα λιμάνια της Κέρκυρας και του Ηρακλείου στην Ελλάδα για τον αειφόρο τουρισμό και για να εξασφαλίσει την προστασία αυτών των σημαντικών προορισμών».
Συνεργασία με τους προορισμούς
«Συνεχίζουμε να θεωρούμε επιτακτική αυτή τη στενή σχέση συνεργασίας με τους προορισμούς. Ο διάλογος του κλάδου της κρουαζιέρας με τα λιμάνια και τους προορισμούς είναι κομβικής σημασίας για εμάς και κατανοούμε ότι κάθε προορισμός είναι μοναδικός και πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Συνεργαζόμαστε μαζί τους για να εντοπίσουμε και να συμφωνήσουμε σε λύσεις που ταιριάζουν στις εκάστοτε περιστάσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης νέων εκδρομών και περιηγήσεων στην ξηρά και του ανοίγματος νέων προορισμών. Και πιστεύουμε, πραγματικά, ότι η περιοχή της Αδριατικής έχει μεγάλες δυνατότητες για την ανάπτυξη νέων προορισμών κρουαζιέρας», κατέληξε η κα Δεληγιάννη.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς