
Το 2022 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για πολλούς τομείς της ναυτιλίας, με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα LNG Carriers να μονοπωλούν το ενδιαφέρον. Ωστόσο, τα πλοία μεταφοράς οχημάτων (Car Carriers) κινούνται σε νέα υψηλά, με αναλυτές να προβλέπουν σταθερή αγορά και το 2023.
Η αγορά των εταιρειών μεταφοράς αυτοκινήτων πάτησε «γκάζι» στα μέσα Αυγούστου, καθώς η Nissan επέκτεινε το συμβόλαιο των 100.000 δολαρίων ημερησίως με το πλοίο «Lake Geneva», χωρητικότητας 6.178 ceu. Οι αναλυτές της VesselsValue, περιέγραψαν την κίνηση αυτή ως «ένα ρεκόρ που θέτει υψηλότερα τον πήχη σε μια ανοδική αγορά, μετά από χρόνια υποεπενδύσεων».
Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ στις παραδόσεις νεότευκτων
Πιθανά τα 150.000 δολάρια
Πολλές πηγές αναφέρουν τώρα το ενδεχόμενο οι ναύλοι στα Car Carriers να ξεπεράσουν τα 120.000 δολάρια την ημέρα. «Με λίγα λόγια, γινόμαστε μάρτυρες της μεγαλύτερης ανοδικής πορείας στην ιστορία του κλάδου, η οποία δεν δείχνει εμφανή σημάδια χαλάρωσης», ανέφερε η VesselsValue.
Ενώ οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν αντίθετους ανέμους, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται στα ύψη και στο πλαίσιο αυτό VesselsValue προβλέπει ναύλους κατά μέσο όρο 125.000 δολάρια την ημέρα για τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων το 2023, με υψηλά στα 150.000 δολάρια να θεωρούνται πιθανά.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά