![Θεσσαλονίκη: Δρομολογείται ο διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/ebore.jpg)
Σε διαδικασία δρομολόγησης βρίσκεται από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη δημιουργία και ανάπτυξη, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, εμπορευματικού κέντρου.
Το κέντρο θα ανοίξει τις πύλες της ελληνικής αγοράς στη Βαλκανική και θα αναδείξει τόσο την πόλη, όσο και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα ως διεθνή κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου, «όπως επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις», επισήμανε ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, στη διάρκεια συνεδρίου με τίτλο «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης», που διοργάνωσαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) και η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ).
Μιλώντας για τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου -εκτείνεται σε 672 στρέμματα και βρίσκεται στη δυτική είσοδο της πόλης και σε απόσταση 8 χλμ. από το λιμάνι – στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της Βόρειας Ελλάδας, ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε ότι «προβλέπεται και διασύνδεση μέσω σιδηροδρόμου, ανάμεσα στο νέο εμπορευματικό κέντρο που θα ανεγερθεί στη Φυλή και την υποδομή στο στρατόπεδο Γκόνου και φυσικά, μέσα από τους αυτοκινητόδρομους».
Βέβαια, όπως σημείωσε, «στο προσκήνιο βρίσκεται και η αναβάθμιση των συνδέσεων με την Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει αναδειχθεί σε εξαιρετικά δυναμικό κόμβο, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία».
«Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και η στρατηγική για εφοδιαστική αλυσίδα»
Για να αναχθεί η Ελλάδα σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός που στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: τη βελτίωση των υποδομών, τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών και την εισαγωγή νέων υπηρεσιών που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στη δραστηριότητα του κλάδου.
Αναφερόμενος στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι στόχος είναι να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου για τα εμπορεύματα που φτάνουν από την Ασία και η Θεσσαλονίκη να γίνει η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια. Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε ότι η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο είναι ένα μεγάλο βήμα για να αποκτήσει η Ελλάδα το πρώτο πάρκο Logistics. Ανέφερε δε ότι το εμπορευματικό κέντρο που θα δημιουργηθεί στη Φυλή, θα στεγάσει τα πρακτορεία μεταφορών και άλλες εταιρείες εφοδιαστικής «αποσυμφορίζοντας και την περιοχή του Ελαιώνα, γεγονός που συνεπάγεται και λιγότερη ταλαιπωρία για τους αυτοκινητιστές στον Κηφισό».
Σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου, υπενθύμισε ότι η αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή για την εφοδιαστική αλυσίδα, στην οποία συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, επεξεργάζεται τρόπους για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων και των κέντρων αποθήκευσης και διανομής.
Προτεραιότητα, όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι η αύξηση των διεθνών εμπορευματικών ροών, μέσα από την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και «για αυτό κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στο έργο FENIX που, όπως είπε, αναπτύσσει ένα πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων στις μεταφορές και τα logistics. «Σήμερα η διαδικασία του εκτελωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά διεκπεραιώνεται πλέον σε 20 λεπτά, ενώ μέχρι πρόσφατα απαιτούνταν πολλές ανθρωποώρες», επισήμανε.
Μεταξύ άλλων, μίλησε για τη δημιουργία Πλατφόρμας Ελληνικού Παρατηρητηρίου Μεταφορών & Logistics, η οποία, όπως είπε, θα αναλύει λειτουργικά δεδομένα με δείκτες αποδοτικότητας του ελληνικού διαδρόμου μεταφοράς και logistics, ενώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών τόνισε ότι η Ελλάδα συμμετέχει στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Πρόκειται για πιλοτικά προγράμματα αμοιβαίας αναγνώρισης των δεδομένων των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, που υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή», εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος και αναφορικά με την ηλεκτρονική φορτωτική για τις διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, γνωστοποίησε ότι «εργαζόμαστε για την κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να περιοριστεί το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί ο έλεγχος της νομιμότητας της μεταφοράς».
Πρόταση του υφυπουργού «είναι η αντικατάσταση των μεικτών κινητών κλιμακίων ελέγχου, με σταθερά σημεία ελέγχου στις πύλες εισόδου της χώρας στα χερσαία μας σύνορα και στα λιμάνια».
Τα σταθερά κλιμάκια θα έχουν, σύμφωνα με τον ίδιο, την ευθύνη του ελέγχου της νόμιμης κυκλοφορίας των αλλοδαπών και των ελληνικών βαρέων οχημάτων, τη στιγμή που θα μπαίνουν στη χώρα και, επιπλέον, τη δυνατότητα άμεσης επιβολής προστίμων. Όμως, «πέρα από τον έλεγχο της νομιμότητας της μεταφοράς, η λειτουργία των σταθερών κλιμακίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει, επίσης, στην οδική ασφάλεια, αλλά και την προστασία των υποδομών της Ελλάδας».
Τη θέση του ότι οι αντοχές των ελληνικών οδικών μεταφορών έχουν δοκιμαστεί επανειλημμένα και απέδειξαν την ευελιξία και την ανθεκτικότητα τους, διατύπωσε σε μαγνητοσκοπημένο του μήνυμα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, υπογραμμίζοντας ότι στην Ελλάδα ποσοστό άνω του 90% των εμπορευμάτων, μεταφέρεται οδικώς.
«Η Βόρεια Ελλάδα, μπορεί να αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους διαμετακομιστικούς κόμβους. Ο ρόλος των Ελλήνων αυτοκινητιστών σε αυτή την προσπάθεια είναι αδιαμφισβήτητος» ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης. «Αναχρονιστικές», χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΠΕΕΔ, Δημήτρης Κιούσης, τις συνθήκες στις οποίες λειτουργούν οι μεταφορικές εταιρείες και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν ριζικές αλλαγές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ecofin: Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις ως προς το Ταμείο Ανάκαμψης της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tameio_anakmpsis_oikonomia-600x300.jpg)
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
![ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/industry-1-1-600x375.jpg)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
![Ακίνητα: Στα χέρια του ΣτΕ η λύση στο πολεοδομικό αλαλούμ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/akinita26-4-600x395.jpg)
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
![ΠΥΡΚΑΛ: Χωρίς τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_ΚΠ-Ανδρέας-Λεντάκης-1-1-600x399.jpg)
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
![Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/krugman-600x406.jpg)
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
![Δημόσιο Χρέος: Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσής του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
![Επιτροπή Ανταγωνισμού: Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυσή της με εξειδικευμένο προσωπικό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/epitropi-antagonismou-768x495-1-600x387.jpg)
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
![Βιομηχανική παραγωγή: Στο top3 της ευρωζώνης η Ελλάδα τον Μάιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/machining-4359090_1280-600x400.jpg)
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή
![Μύκονος: Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/mikonos-1-768x373-1-600x291.jpg)
Αυτοψία της Daily Mail στην Μύκονο - Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ
Η Μύκονος πρωταγωνιστεί και πάλι στα διεθνή ρεπορτάζ, για τις εξωφρενικές τιμές σε εστιατόριο του νησιού
![Προϋπολογισμός: Υπέρβαση 1,3 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο εξάμηνο λόγω ακρίβειας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_aade4_forol-600x352.png)
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο