
Σε διαδικασία δρομολόγησης βρίσκεται από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη δημιουργία και ανάπτυξη, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, εμπορευματικού κέντρου.
Το κέντρο θα ανοίξει τις πύλες της ελληνικής αγοράς στη Βαλκανική και θα αναδείξει τόσο την πόλη, όσο και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα ως διεθνή κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου, «όπως επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις», επισήμανε ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, στη διάρκεια συνεδρίου με τίτλο «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης», που διοργάνωσαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) και η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ).
Μιλώντας για τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου -εκτείνεται σε 672 στρέμματα και βρίσκεται στη δυτική είσοδο της πόλης και σε απόσταση 8 χλμ. από το λιμάνι – στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της Βόρειας Ελλάδας, ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε ότι «προβλέπεται και διασύνδεση μέσω σιδηροδρόμου, ανάμεσα στο νέο εμπορευματικό κέντρο που θα ανεγερθεί στη Φυλή και την υποδομή στο στρατόπεδο Γκόνου και φυσικά, μέσα από τους αυτοκινητόδρομους».
Βέβαια, όπως σημείωσε, «στο προσκήνιο βρίσκεται και η αναβάθμιση των συνδέσεων με την Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει αναδειχθεί σε εξαιρετικά δυναμικό κόμβο, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία».
«Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και η στρατηγική για εφοδιαστική αλυσίδα»
Για να αναχθεί η Ελλάδα σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός που στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: τη βελτίωση των υποδομών, τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών και την εισαγωγή νέων υπηρεσιών που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στη δραστηριότητα του κλάδου.
Αναφερόμενος στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι στόχος είναι να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου για τα εμπορεύματα που φτάνουν από την Ασία και η Θεσσαλονίκη να γίνει η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια. Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε ότι η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο είναι ένα μεγάλο βήμα για να αποκτήσει η Ελλάδα το πρώτο πάρκο Logistics. Ανέφερε δε ότι το εμπορευματικό κέντρο που θα δημιουργηθεί στη Φυλή, θα στεγάσει τα πρακτορεία μεταφορών και άλλες εταιρείες εφοδιαστικής «αποσυμφορίζοντας και την περιοχή του Ελαιώνα, γεγονός που συνεπάγεται και λιγότερη ταλαιπωρία για τους αυτοκινητιστές στον Κηφισό».
Σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου, υπενθύμισε ότι η αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή για την εφοδιαστική αλυσίδα, στην οποία συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, επεξεργάζεται τρόπους για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων και των κέντρων αποθήκευσης και διανομής.
Προτεραιότητα, όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι η αύξηση των διεθνών εμπορευματικών ροών, μέσα από την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και «για αυτό κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στο έργο FENIX που, όπως είπε, αναπτύσσει ένα πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων στις μεταφορές και τα logistics. «Σήμερα η διαδικασία του εκτελωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά διεκπεραιώνεται πλέον σε 20 λεπτά, ενώ μέχρι πρόσφατα απαιτούνταν πολλές ανθρωποώρες», επισήμανε.
Μεταξύ άλλων, μίλησε για τη δημιουργία Πλατφόρμας Ελληνικού Παρατηρητηρίου Μεταφορών & Logistics, η οποία, όπως είπε, θα αναλύει λειτουργικά δεδομένα με δείκτες αποδοτικότητας του ελληνικού διαδρόμου μεταφοράς και logistics, ενώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών τόνισε ότι η Ελλάδα συμμετέχει στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Πρόκειται για πιλοτικά προγράμματα αμοιβαίας αναγνώρισης των δεδομένων των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, που υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή», εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος και αναφορικά με την ηλεκτρονική φορτωτική για τις διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, γνωστοποίησε ότι «εργαζόμαστε για την κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να περιοριστεί το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί ο έλεγχος της νομιμότητας της μεταφοράς».
Πρόταση του υφυπουργού «είναι η αντικατάσταση των μεικτών κινητών κλιμακίων ελέγχου, με σταθερά σημεία ελέγχου στις πύλες εισόδου της χώρας στα χερσαία μας σύνορα και στα λιμάνια».
Τα σταθερά κλιμάκια θα έχουν, σύμφωνα με τον ίδιο, την ευθύνη του ελέγχου της νόμιμης κυκλοφορίας των αλλοδαπών και των ελληνικών βαρέων οχημάτων, τη στιγμή που θα μπαίνουν στη χώρα και, επιπλέον, τη δυνατότητα άμεσης επιβολής προστίμων. Όμως, «πέρα από τον έλεγχο της νομιμότητας της μεταφοράς, η λειτουργία των σταθερών κλιμακίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει, επίσης, στην οδική ασφάλεια, αλλά και την προστασία των υποδομών της Ελλάδας».
Τη θέση του ότι οι αντοχές των ελληνικών οδικών μεταφορών έχουν δοκιμαστεί επανειλημμένα και απέδειξαν την ευελιξία και την ανθεκτικότητα τους, διατύπωσε σε μαγνητοσκοπημένο του μήνυμα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, υπογραμμίζοντας ότι στην Ελλάδα ποσοστό άνω του 90% των εμπορευμάτων, μεταφέρεται οδικώς.
«Η Βόρεια Ελλάδα, μπορεί να αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους διαμετακομιστικούς κόμβους. Ο ρόλος των Ελλήνων αυτοκινητιστών σε αυτή την προσπάθεια είναι αδιαμφισβήτητος» ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης. «Αναχρονιστικές», χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΠΕΕΔ, Δημήτρης Κιούσης, τις συνθήκες στις οποίες λειτουργούν οι μεταφορικές εταιρείες και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν ριζικές αλλαγές.


Latest News

Παγώνουν οικοδομικές άδειες στη Μήλο - Οι επίμαχες περιοχές
Κρίνεται αναγκαίο να ληφθούν ειδικά μέτρα προστασίας, ώστε να μην προκύψουν τετελεσμένα μέχρι την θεσμοθέτηση των Προεδρικών Διαταγμάτων, είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
![ΚΕΠΕ: Μειώθηκε ο δείκτης φόβου τον Φεβρουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/thumbnail_stocks_agores_merismata_xrimatistirio_shutterstock_-1-600x414.jpg)
Μειώθηκε ο δείκτης φόβου τον Φεβρουάριο - Τι διαπιστώνει το ΚΕΠΕ [γραφήματα]
Πώς διαμορφώθηκε ο δείκτης φόβου που καταρτίζει το ΚΕΠΕ

Εννέα ερωταπαντήσεις για τον νέο κώδικα δεοντολογίας στα σούπερ μάρκετ - Τι αλλάζει στις προσφορές
Ολα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν οι καταναλωτές για τον νέο κώδικα δεοντολογίας στα σούπερ μάρκετ - Οι οργανωμένοι έλεγχοι ξεκινούν στις 17 Μαρτίου, με πρόστιμα που φτάνουν τα 3 εκατ. ευρώ
![Χρυσή λίρα: Εκτοξεύθηκε η τιμή της – Ακρίβυνε 200 ευρώ μέσα σε ένα χρόνο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_rich_guy_monopoly-600x352.png)
Εκτοξεύθηκε η τιμή της χρυσής λίρας - Αποδόσεις 35% σε ένα χρόνο για αγοραστές και πωλητές [γράφημα]
Πόσο πωλείται σήμερα η χρυσή λίρα - Αντιδρά ο χρυσός στο παγκόσμιο χάος των αγορών

Κτίριο Ασάνη: Η ΕΤΑΔ αξιοποιεί το εμβληματικό κτίριο της Κέρκυρας
Το κτίριο Ασάνη βρίσκεται στην Παλαιά Πόλη της Κέρκυρας και αποτελεί τμήμα ενός μνημειακού συνόλου με ιδιαίτερη πολιτιστική και ιστορική αξία, που συγκαταλέγεται στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Μειώθηκε η ψαλίδα στα επιτόκια καταθέσεων και δανείων τον Ιανουάριο
Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στα επιτόκια νέων επιχειρηματικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια, κατά 43 μονάδες βάσης

Άντλησε 500 εκατ. ευρώ από έντοκα γραμμάτια ο ΟΔΔΗΧ - Στο 2,15% το επιτόκιο
ΟΔΔΗΧ: Υποβλήθηκαν συνολικές προσφορές ύψους 934 εκατομμυρίων Ευρώ, που υπερκάλυψαν το ζητούμενο ποσό κατά 1,87 φορές

Υπουργείο Οικονομικών: Λογιστική Μεταρρύθμιση και πρώτες Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Γενικής Κυβέρνησης
Τον Μάρτιο του 2025 το ΓΛΚ θα απευθύνει οδηγίες σε επιλεγμένες οντότητες της Γενικής Κυβέρνησης προκειμένου αυτές να αποστείλουν οικονομικά στοιχεία με έτος αναφοράς το 2023
![ΚΕΠΕ: Στο 2,3% η ανάπτυξη το 2024 – «Βλέπει» άνοδο του ΑΕΠ κατά 2,1% το πρώτο εξάμηνο του 2025 [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/euro-oikonomia-768x480-1-1-600x375.jpeg)
Συντηρείται η ανάπτυξη αλλά με χαμηλότερη «πτήση» - Οι προβλέψεις του ΚΕΠΕ [πίνακας]
ΚΕΠΕ: Η διατήρηση αυτής της αναπτυξιακής τροχιάς υποστηρίζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η ενίσχυση της εσωτερικής ζήτησης, η διατήρηση της θετικής πορείας της απασχόλησης και η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού

Στις αγορές βγαίνει σήμερα το Δημόσιο με δημοπρασία ετήσιων εντόκων
Σύμφωνα με τον ΟΔΔΗΧ, το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες) να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής