«Καταφύγιο» στις ηλεκτρικές κουβέρτες με προέλευση από την Κίνα βρίσκουν αρκετοί Ευρωπαίοι, όπως και οι Ελληνες, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα κόστη θέρμανσης.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, εταιρείες, όπως η κινεζική UTK Technology, έχουν καταγράψει μεγάλη άνοδο στις εξαγωγές ηλεκτρικών κουβερτών μέσα στον τελευταίο μήνα, με τον γενικό διευθυντή της εταιρείας, Κρέιν Τζιν, να δηλώνει ότι το ενδιαφέρον από τους ευρωπαίους αγοραστές έχει πενταπλασιαστεί, με τους περισσότερους να ζητούν επείγουσα αποστολή.
Η εταιρεία αναμένει να παραδώσει πάνω από 10.000 κουβέρτες στην Ευρώπη τον επόμενο μήνα. «Δουλεύουμε πολλές υπερωρίες τον τελευταίο καιρό» είπε στο Bloomberg ο Τζιν. Οι ηλεκτρικές κουβέρτες, που έχουν ενσωματωμένα λεπτά ηλεκτρικά καλώδια και διαχέουν θερμότητα μόλις συνδεθούν στο ρεύμα, κοστίζουν λιγότερο από το ένα τρίτο για να λειτουργήσουν σε σύγκριση με ορισμένες θερμάστρες, σύμφωνα με εκτιμήσεις της EnergyAustralia. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι αυτό που κάνουν είναι να ζεσταίνουν τον χρήστη εξ επαφής, αντί να θερμαίνουν ένα ολόκληρο δωμάτιο.
Την ίδια στιγμή, στη Βρετανία αποθηκεύουν ισοθερμικά εσώρουχα, γάντια και ρόμπες, προϊόντα που θα τους βοηθήσουν να ζεσταθούν και να αποφύγουν να ανοίξουν τη θέρμανση. Είναι ενδεικτικό πως οι πωλήσεις της μεγαλύτερης αλυσίδας πολυκαταστημάτων της Βρετανίας, John Lewis, σε είδη όπως κουβέρτες με κουκούλες (σ.σ.: ένα είδος μεγάλου μεγέθους φούτερ που καλύπτει όλο το σώμα), ολόσωμες φόρμες για μέσα στο σπίτι, ισοθερμικά, ρόμπες και παντόφλες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα…
Διαβάστε επίσης: Πόσο επιβλαβής είναι η θέρμανση με καυσόξυλα;
Το Ευρωκοινοβούλιο
Στοπ στον κλιματισμό για τρεις ημέρες την εβδομάδα και ρύθμιση του θερμοστάτη σε χαμηλότερη θερμοκρασία τις υπόλοιπες στα κτίρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εξετάζει η ΕΕ. Σύμφωνα με το Reuters, το οποίο επικαλείται εσωτερική αλληλογραφία του τμήματος διαχείρισης των χώρων, η θέρμανση ή η ψύξη στα κτίρια θα κλείνει από την Πέμπτη το βράδυ έως και το πρωί της Δευτέρας, όπως και κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Βάσει των εκτιμήσεων του Κοινοβουλίου, από το μέτρο αυτό, το οποίο θα τεθεί άμεσα σε ισχύ, θα εξοικονομηθούν περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ. «Οι βουλευτές και το προσωπικό θα δύνανται να εργάζονται στα κτίρια, όμως η θερμοκρασία θα είναι μειωμένη τις ημέρες εκείνες», σύμφωνα με το κείμενο.
Πλέον η θερμοκρασία στα κτίρια σε Βρυξέλλες και Στρασβούργο τον χειμώνα δεν θα ξεπερνάει τους 19 βαθμούς Κελσίου και το καλοκαίρι δεν θα πέφτει χαμηλότερα των 25 βαθμών. Το Ευρωκοινοβούλιο συνήθως δεν συνεδριάζει τις Παρασκευές, καθώς οι περισσότεροι ευρωβουλευτές επιστρέφουν στις βάσεις τους. Μέχρι τώρα η θέρμανση τα Σαββατοκύριακα έκλεινε, όχι όμως εντελώς. Οι 705 βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μοιράζονται τον χρόνο τους μεταξύ των κτιριακών εγκαταστάσεων στις Βρυξέλλες στις οποίες συνεδριάζουν οι επιτροπές, ενώ οι συνεδριάσεις με παρόντες όλους τους βουλευτές λαμβάνουν χώρα στο Στρασβούργο 12 φορές τον χρόνο.
«Φωτιά» τα τζάκια
Φωτιά αναμένεται να πάρουν φέτος τα τζάκια σε όλη τη χώρα, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές προμηθεύονται καυσόξυλα και πέλετ, ελπίζοντας ότι θα μπορέσουν να θερμανθούν πιο οικονομικά. Τη στροφή για αναζήτηση άλλων πηγών ενέργειας ενέτεινε και το ράλι τιμών σε φυσικό αέριο, ηλεκτρική ενέργεια αλλά και πετρέλαιο θέρμανσης. Ο περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα καυσόξυλα για το τζάκι ή στο πέλετ για ενεργειακά τζάκια, σόμπες και λέβητες.
Διαβάστε επίσης: Ενεργειακή κρίση: Οι Ευρωπαίοι στο… «κυνήγι» των καυσόξυλων
Οπως εξηγεί ο Ηλίας Ζιαβλιάκης, έμπορος καυσόξυλων από τη Λάρισα, η αύξηση της ζήτησης ξεπερνά το 50% σε σχέση με πέρυσι. Επισημαίνει ότι η ζήτηση είναι τεράστια, ενώ στην αγορά υπάρχει διάχυτος φόβος για έλλειψη αποθεμάτων το επόμενο χρονικό διάστημα. «Η ζήτηση είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να καλύψουμε παραγγελίες από άλλες πόλεις, όπως η Αθήνα, ενώ υπάρχει αναμονή στις παραδόσεις έως και έναν μήνα. Δεν σταματά να χτυπά το τηλέφωνο» λένε οι έμποροι κάνοντας λόγο ακόμα και για λίστες αναμονής στις παραδόσεις.
Η ανησυχία πάντως μεγαλώνει και από το γεγονός ότι γειτονικές χώρες από τις οποίες η Ελλάδα προμηθευόταν τα είδη αυτά σταμάτησαν ή περιόρισαν τις εξαγωγές λόγω της δικής τους αυξημένης εσωτερικής ζήτησης. Η συνθήκη αυτή βέβαια έχει οδηγήσει σε ραγδαία άνοδο των τιμών τους τελευταίους μήνες.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;