Πώς μπορεί να διασυνδεθεί το εμπόριο ζαχαρωδών προϊόντων, ενός διάσημου ενεργειακού προϊόντος και ο μηχανισμός ανάκτησης εσόδων από τους ηλεκτροπαραγωγούς (πλαφόν);
Όταν κοινό σημείο αναφοράς είναι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, τότε ναι, μπορούν τα παραπάνω να συσχετίζονται.
Τι εννοώ;
Ο Κώστας Σκρέκας πριν την ενασχόλησή του με την πολιτική είχε μία επιτυχημένη επιχειρηματική καριέρα. Από πωλητής με ένα βαν ζαχαρωδών προϊόντων σε περίπτερα, κατάφερε να είναι μέτοχος και ιδιοκτήτης σε εταιρείες εισαγωγής και διανομής προϊόντων. Η ανέλιξη του έγινε χάρη στην καθιέρωση ενός εισαγόμενου ενεργειακού ποτού σε όλα τα σημεία πώλησης.
Η εμπορική πρακτική που ακολούθησε ο Σκρέκας μοιάζει με τη λειτουργία του μηχανισμού ανάκτησης μέρους εσόδων από τους ηλεκτροπαραγωγούς. Δηλαδή τμήμα των εσόδων που είχαν οι επιχειρήσεις με τις οποίες δραστηριοποιούνταν στην αγορά ο σημερινός υπουργός επιστρέφονταν στους πωλητές, (μίνι μάρκετ, καταστήματα τροφίμων κλπ) ως παροχές και μπόνους για τη διανομή των προϊόντων. Έτσι, οι τελευταίοι, έχοντας το κίνητρο, πωλούσαν ακόμη περισσότερα είδη.
Ο μηχανισμός του πλαφόν στους ηλεκτροπαραγωγούς που εφαρμόστηκε από τον περασμένο Ιούλιο, όπως πληροφορούμαι, βασίστηκε σε αυτήν την εμπορική στρατηγική. Ο Σκρέκας αναζητώντας τρόπο για την άντληση εσόδων που θα επιδοτήσουν τους λογαριασμούς πάτησε σε αυτήν την εμπορική πρακτική.
Και πράγματι: Με τον μηχανισμό μέρος των εσόδων των ηλεκτροπαραγωγών ανακτάται και κατευθύνεται στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης για την επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος.
Πάντως, με βάση αυτό το story, εκείνο που μπορεί κάποιος να παρατηρήσει είναι πως οι πολιτικοί όταν έχουν περάσει από την αγορά μπορούν πιο εύκολα να δώσουν λύσεις και απαντήσεις σε σημαντικά προβλήματα της καθημερινότητας. Όσο κι αν είναι τεχνικά περίπλοκά και δύσκολα…
Τι θα αλλάξει στα τέλη κυκλοφορίας φέτος;
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γίνεται κουβέντα για ένα υποτιθέμενο σχέδιο που θα επιφέρει αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας. Και αυτό δεν γίνεται τυχαία καθώς κάθε χρόνια χιλιάδες είναι οι ιδιοκτήτες ΙΧ που καταθέτουν πινακίδες λόγω των υπέρογκων τελών και ευελπιστούν ότι κάποιος από το υπουργείο Οικονομικών θα σκεφτεί ότι κάτι πρέπει να γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας ώστε και να εξορθολογιστούν και να μπορέσουν τα χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται στα γκαράζ με κατατεθειμένες τις πινακίδες να κυκλοφορήσουν ξανά. Ωστόσο τελικά αποδεικνύεται ότι αυτό το σχέδιο ποτέ δεν παίρνει σάρκα και οστά και κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να αλλάξει κάτι που εδώ και πολλά χρόνια δείχνει στραβό.
Ετσι λοιπόν και φέτος σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ στα τέλη κυκλοφορίας δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα. Ούτε οι παλαιότητες θα αλλάξουν, ούτε τα ποσά ούτε κάτι άλλο που θα μπορούσε να αποτελέσει κίνητρο για κάποιον για να βγάλει από τη «ναφθαλίνη» το παλιό του όχημα.
Το μόνο καλό που υπάρχει τα τελευταία χρόνια είναι τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα αλλά και αυτό το μέτρο είναι λειψό καθώς δεν μπορεί κάποιος να θέσει σε κυκλοφορία το όχημά του για ένα μήνα μετά να καταθέσει ξανά τις πινακίδες και στη συνέχεια να τις πάρει και πάλι πίσω. Θα πρέπει για μόνο φορά να αποφασίσει για πόσους μήνες χρειάζεται το όχημά του και στη συνέχεια να τις καταθέσει ξανά μέχρι το τέλος του έτους.
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο ΟΛΠ και η… απλή μέθοδος των τριών
Αν το 100% των μετοχών του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, των 5,6 εκατ. ευρώ τζίρου και 0,6 εκατ ευρώ κερδών, αξίζει σύμφωνα με τον όμιλο Grimaldi 125 εκατ. ευρώ ( με βάση τα 84,7 εκατ ευρώ που έδωσε για το 67% των μετόχων του ΟΛΗΓ) τότε ο ΟΛΠ των 103 εκατ. ευρώ τζίρου και 6,6 εκατ κέρδη (το 2016) πόσο έπρεπε να πουληθεί στους Κινέζους; Υπενθυμίζεται ότι για το 67% των μετοχή η Cosco έδωσε το 2016, περί τα 368,5 εκατ ευρώ. Επίσης πόσο αξίζει το λιμάνι του Ηρακλείου όπου ο Ομιλος Grimaldi είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων και αποτελεί και έδρα της θυγατρικής του, των Μινωικών Γραμμών;
«Χαμόγελα» για το τίμημα στην Ηγουμενίτσα – Στο Ηράκλειο περνά η σκυτάλη
Πάντως, ικανοποίηση εκφράζουν στο ΤΑΙΠΕΔ από τη διαδικασία πώλησης του 67% του λιμένα Ηγουμενίτσας, με τη βελτιωμένη προσφορά των 84,17 εκατ. ευρώ του ομίλου Grimaldi, με κύκλους του Ταμείου να τονίζουν πως το τίμημα είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με άλλες ανάλογες αποκρατικοποιήσεις.
Σημειώνεται πως ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, τα δε κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Πριν από λίγες ημέρες ο Emanuele Grimaldi είχε εκδηλώσει την πρόθεσή του να αναπτύξει τόσο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και το λιμάνι του Ηρακλείου. «Και στα δυο λιμάνια είμαι ο μεγαλύτερος χρήστης με πάνω από το 60% των εσόδων», ανέφερε και πρόσθεσε ότι δεν είναι επιθετικός αλλά σε άμυνα αφού πρέπει να προστατεύσει τα συμφέροντά του.
Μιλώντας επίσης για το Ηράκλειο ο Grimaldi είπε ότι και εκεί οι Μινωικές Γραμμές, θυγατρική του Ομίλου, ασκεί το μεγαλύτερο έργο. Στη β΄ φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει συνολικά οκτώ σχήματα και η υποβολή προσφορών αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
Τα προεπιλεγμένα επενδυτικά σχήματα είναι:
- OLETE LIMITED
Κοινοπραξία GRIMALDI EUROMED S.p.A.- ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ - Κοινοπραξία PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED- GPH CRUISE PORT FINANCE LTD
- Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ- ATTICA GROUP
- Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
- Κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε.- GOLDENSTEP SHIPPING LIMITED
- Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε.- JCC S.A.L.
- ΟΛΘ Α.Ε.
Θες να πολεμήσεις την ακρίβεια; Απαγόρευσε τις αυξήσεις!
Εναν διαφορετικό τρόπο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την εκτίναξη του πληθωρισμού επέλεξε να θέσει σε εφαρμογή ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Αλεξάντερ Λουκασένκο και στενός σύμμαχος του Πούτιν. Αντί προτροπών και συμφωνιών ο Λουκασένκο εξέδωσε διάταγμα, με το οποίο απαγορεύονται οι αυξήσεις στις τιμές. «Από τις 6 του μηνός απαγορεύεται κάθε αύξηση των τιμών. Α-πα-γο-ρεύ-εται! Από σήμερα.
Οχι από αύριο, αλλά από σήμερα» δήλωσε ο ηλικίας 68 ετών Λουκασένκο, κατά τη διάρκεια σύσκεψης με οικονομικούς αξιωματούχους της κυβέρνησης. «Οι τιμές σήμερα είναι υπέρογκες, είναι στα ύψη. Δεν πρέπει να ανέβουν ξανά, πουθενά. Δεν είναι αναγκαίο.
Αλλά υπάρχουν εξαιρέσεις. Και αυτές οι εξαιρέσεις είναι υπό τον έλεγχο του αρμόδιου υπουργού (αντιμονοπωλιακής διευθέτησης και εμπορίου) και των κυβερνητών», πρόσθεσε ο Λουκασένκο ο οποίος κυβερνά τη Λευκορωσία από το 1994 και κατέστειλε ξεδιάντροπα ένα κίνημα διαμαρτυρίας το 2020. Οι παραβάτες, προειδοποίησε ο Λουκασένκο, θα τιμωρηθούν σκληρά, μέχρι και ποινική δίωξη θα ασκηθεί.
Εφυγε ο Κορμάς από την Πειραιώς
Στην Πειραιώς Real Estate, η οποία αποσχίστηκε από την Τράπεζα και ανέλαβε να διαχειριστεί και να αξιοποιήσει την ακίνητη περιουσία της, παραμένει επικεφαλής ο Γιώργος Κορμάς.
Χθες ανακοινώθηκε ότι αποχωρεί από την Τράπεζα και από τη θέση του Συμβούλου Διοίκησης και θα συνεχίσει στη νέα, ανεξάρτητη εταιρείας που δημιουργήθηκε
Όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Τράπεζας: «Από το 2017 ο κ. Κορμάς, με συνέπεια και διορατικότητα, συνδιαμόρφωσε και ανέπτυξε την επιτυχημένη στρατηγική και το επιχειρηματικό πλάνο του Ομίλου στον τομέα του Real Estate, και διετέλεσε κατά το παρελθόν μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και διαφόρων σημαντικών Επιτροπών της Τράπεζας.
Η Διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς ευχαριστεί τον κ. Γιώργο Κορμά για τη συνεισφορά του στον Όμιλο και του εύχεται κάθε επιτυχία στη μελλοντική επαγγελματική του σταδιοδρομία».
Ο Γ. Κορμάς, παρά την περιπέτεια υγείας που είχε περάσει, κατάφερε, όπως λένε όσοι γνωρίζουν τη δουλειά του, να στήσει μια ισχυρή εταιρεία ακινήτων, με σημαντικό χαρτοφυλάκιο ακινήτων, οικιστικά, (κατοικία κάθε είδους, όπως διαμερίσματα, μονοκατοικίες, μεζονέτες), ακίνητα επαγγελματικής χρήσης, ακίνητα μικτής χρήσης και αδόμητη γη.
Η Κασσάνδρα Κρισταλίνα και οι απώλειες 4 τρισ. δολαρίων
«Κασσάνδρες» στην παγκόσμιο οικονομία, υπάρχουν πολλές. Άλλες διαψεύδονται κι άλλες, δυστυχώς, επιβεβαιώνονται. Θα θέλαμε πολύ το δεύτερο στην περίπτωση της Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα, της επικεφαλής του ΔΝΤ, η οποία προειδοποίησε για τις δύσκολες ημέρες που έρχονται, αλλά έστειλε κι ένα μήνυμα στις κυβερνήσεις.
Όπως η Γκεοργκίεβα, σε ρόλο Κασσάνδρας, η παγκόσμια οικονομία θα κινηθεί σε χαμηλότερους ρυθμούς και το 2023. Πιο κάτω και από 2,9% που είχε αρχικά προβλεφθεί
Το ΔΝΤ υπολογίζει πως οι απώλειες στην παγκόσμια οικονομία θα φθάσουν τα 4 τρισ. δολάρια από το 2022 μέχρι το 2026, όσο είναι δηλαδή το μέγεθος της γερμανικής οικονομίας. Σ’ ότι αφορά το τρέχον έτος, διαβλέπει πως η οικονομική δραστηριότητα θα κινηθεί στο 3,2% έναντι του 6,1% που είχε καταγραφεί για το 2021.
Από την άλλη η επικεφαλής του ΔΝΤ προέτρεψε τις κεντρικές τράπεζες να αυξήσουν κι άλλο τα επιτόκια για να δαμάσουν τον πληθωρισμό ενώ για την τρέχουσα οικονομική κρίση εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης τόνισε: Οι κυβερνήσεις πρέπει να συμπαρασταθούν με μέτρα στήριξης σε όσους πλήττονται από την άνοδο των τιμών στην ενέργεια και τα τρόφιμα. Αλλά τα δημοσιονομικά μέτρα πρέπει να είναι προσωρινά και στοχευμένα. «Μην παρέχετε επιδοτήσεις στους πλουσίους», είπε η ίδια.
Οι αυξήσεις και οι μειώσεις σε νοίκια και τιμές κατοικιών
Στην Ελλάδα των μνημονίων, της πρωτοφανούς κρίσης της περιόδου από το 2010 και μετά, η ακίνητη περιουσία του Ελληνα έπαθε μεγάλη ζημιά. Απαξιώθηκε καθώς οι τιμές υποχώρησαν σημαντικά.
Σύμφωνα με τη Eurostat, την περίοδο από το 2010 έως το δεύτερο τρίμηνο του 2022 στην Ελλάδα οι τιμές των κατοικιών μειώθηκαν 23%, στην Ιταλία, 8% και στην Κύπρο 6%.
Θέλετε να δείτε τι έγινε σε άλλες χώρες;
Αύξηση 196% στην Εσθονία, +168% στην Ουγγαρία, +135% στο Λουξεμβούργο, +131% στη Λετονία, +131% στη Λιθουανία, +130% στην Τσεχία, +121% στην Αυστρία.
Οσο για τα ενοίκια; Στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 24% συγκρινόμενα το 2022 με το 2010, όταν στην Εσθονία αυξήθηκαν 214%, στη Λιθουανία 139% και στην Ιρλανδία 82%.
Βεβαίως, για τη χώρα μας αυτή η τάση έχει αλλάξει από το 2020 και μετά όπου παρατηρούνται μεγάλες αυξήσεις στις τιμές και τα ενοίκια των κατοικιών.
Όταν για να νοικιάσεις δυάρι στην Αθήνα θες… 500άρικο ή για να αγοράσει ένα σπίτι 100 τ.μ. δε σου φτάνουν 250 χιλιάρικα σε μεσαία και κάτω περιοχή, τότε πράγματι η ακρίβεια στην ελληνική κτηματαγορά είναι απίστευτη.
Οι μεγάλες απάτες με τα αυτοκίνητα
Καλά γνωρίζοντες την αγορά του αυτοκινήτου μας λένε πως αυτά που συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό δεν έχουν προηγούμενο.
Και δεν εννοούμε μόνο την αδυναμία των αντιπροσωπειών να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους με καινούργια Ι.Χ. Εδώ έφτασε μεγάλος παίκτης της αγοράς να παίρνει τις προκαταβολές και να φέρνει τα αυτοκίνητα στους πελάτες σε… ένα χρόνο.
Λέμε για τις μεγάλες απάτες που γίνονται με τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. Δεν είναι να εμπιστευτείς κανένα και χρειάζεται μεγάλη προσοχή στους υποψήφιους αγοραστές.
Όπως μας, λένε «το γύρισμα των χιλιομέτρων στο κοντέρ είναι πλέον η πιο συνηθισμένη πρακτική».
Πήγε π.χ. κάποιος κι αγόρασε αυτοκίνητο με 18.000 χιλιόμετρα. Εντελώς τυχαία πληροφορήθηκε ότι το συγκεκριμένο Ι.Χ. το είχε εταιρεία και τα πραγματικά χιλιόμετρα που είχε κάνει ήταν… πάνω από 80.000.
Και του το πούλησαν σε υψηλή τιμή γιατί ήταν και… ευκαιρία.
Latest News
Δύσκολο Σάββατο θα έχει ο Μητσοτάκης, τα αυτογκόλ της κυβέρνησης, μεγαλώνει η οργή στην αγορά, το σήμα της Βιομηχανίας, επιδόσεις από τα… Lidl, η «μονοκαλλιέργεια» της Ελλάκτωρ…
Ας γνωριστούμε καλύτερα…
Τα πυρηνικά της Ελλάδας, το story των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, αλλαγή σχεδίων για Prodea, η «ασημένια επένδυση» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι στηρίξεις του χρηματιστηρίου
Στα ψιλά...
Το timing του Bloomberg στην Αθήνα, το βαρύ πρόγραμμα του πρωθυπουργού, το μήνυμα των τραπεζιτών, το «χτίσιμο» στη ΔΕΗ, τα νέα σχέδια Στάσση και το pressing Χατζημηνά
Πολιτικό ρίσκο
Τα 3 τεστ της κυβέρνησης και ο ρόλος Goldman Sachs, ανοίγει “πανιά” η ABBank, «ξύνουν τα μολύβια» για τον Μπάρμπα Στάθη, το success της Σδούκου στο Μπακού και ένα κουίζ
Κι άλλο μέτωπο
«Πυλώνας» για την κυβέρνηση η βιομηχανία, έπαθε… Τραμπ ο Μητσοτάκης, τα λεφτά του Αγροτικής Ανάπτυξης, η αδιαφορία στο Χρηματιστήριο, τα stories σε ΔΕΗ και Helleniq Energy, σε αναβρασμό οι αρτοποιοί
Υπάρχει Υφυπουργός Βιομηχανίας
Ένα success story για το λογότυπο, το «200άρι» της ΔΕΗ, το σπριντ της Cenergy, τα κουκιά του Νεμπή, τα «διαμάντια» της Dimand, ο συναγερμός για την κερδοφορία
Σταγόνα
Μέτωπο Βιομηχάνων, το «δράμα» Χατζηδάκη, το «σκονάκι» της Αικατερινάρη, η θλίψη στη ΜΕΒΓΑΛ, «χημική» σύναξη στην Αθήνα, οι παραλαβές της Επίλεκτος
Καμπανάκια
Φεύγουν οι «μεγάλοι», στη «σίγαση» η αντιπολίτευση της ΝΔ, οι τιτλοποιήσεις της Attica Bank, στο βωμό των απαλλοτριώσεων ο… ΟΤΕ, ξεκαθάρισμα στο ΧΑ, ο κακός χαμός… στη χονδρική ρεύματος
Βαρδής Βαρδινογιάννης
Οι «κόκκινοι» υπουργοί, ξεσκονίζει τις φοροαπαλλαγές το Μαξίμου, ωστικό κύμα στα σούπερ μάρκετ, θα σώσει την Επίλεκτο η Louis Vuitton (;), η «εκδίκηση» της Alpha Bank, θα έχουμε και εργοστάσιο ΑΙ
Υποβιβασμός…
Η «κόκκινη γραμμή» του ΝΟΚ, στον αέρα ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος, το σταυροδρόμι του χρηματιστηρίου, ο Κοκκόλης για τα χρηματιστήρια ενέργειας, η αξία της MORE Energy και το υπερ-σόου του μετρό Θεσσαλονίκης
Η «κόκκινη γραμμή»