Σε επίπεδα προ πανδημίας φέρεται να έχουν επιστρέψει οι ρωσικές εξαγωγές καυσίμων δια θαλάσσης, παρά το όγδοο πακέτο κυρώσεων που επέβαλλε η Ευρωπαϊκή Ενωση στη Μόσχα την περασμένη Πέμπτη
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Banchero Costa που έχει έδρα τη Γένοβα, οι όγκοι συναλλαγών σε ξηρό χύδην φορτίο και πετρέλαιο δείχνουν ότι η ρωσική μηχανή εξαγωγών «εργάζεται» συνεχώς και με τη βοήθεια χωρών που είναι σύμμαχοί της για να παραδώσει όλο και περισσότερα φορτία ενέργειας. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, η Ρωσία κάνει comeback στις εξαγωγές αργού πετρελαίου, με το 11,1% των παγκόσμιων εξαγωγών, εδραιώνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη πετρελαίου πίσω από τη Σαουδική Αραβία.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Αύξηση στις εξαγωγές πετρελαίου
Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, η Ρωσία κατάφερε να μεταφέρει 148,4 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου, εξαιρουμένων των εγχώριων ενδομεταφορών, σημειώνοντας αύξηση 16,1% από έτος σε έτος, με την Ινδία να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση στις εισαγωγές από τη Ρωσία. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των εξαγωγών φέτος ήταν από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, ενώ οι εξαγωγές από τα λιμάνια της ρωσικής Άπω Ανατολής έχουν πράγματι συρρικνωθεί.
Περίπου το 68% του αργού πετρελαίου που εξήχθη από ρωσικά λιμάνια μέχρι στιγμής το 2022 φορτώθηκε σε aframaxes, το 31% σε suezmaxes και μηδενικό ποσοστό σε VLCC, σύμφωνα με τον Banchero Costa. Την ίδια ώρα, πολλά φορτία στη συνέχεια μεταφέρθηκαν εν πλω σε μεγαλύτερα πλοία για την Ασία, προορισμούς κάποτε έξω από τα ρωσικά συμφέροντα.
Στο μεταξύ, καθώς πλησιάζει η ευρωπαϊκή απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου στις 5 Δεκεμβρίου, σημειώθηκε αξιοσημείωτη άνοδος στα ταξίδια δεξαμενόπλοιων από τη Ρωσία μετά τον Ιούλιο σύμφωνα με στοιχεία αναλυτών, οι οποίοι επισημαίνουν ότι κορυφαίοι προορισμοί μέχρι στιγμής είναι η Ολλανδία, η Τουρκία, η Κίνα, η Ιταλία και η Ινδία.
Σε ό,τι αφορά τους όγκους εξαγωγών ρωσικού άνθρακα, τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ήταν υψηλότεροι από ό,τι το 2021, με τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία, την Ινδία, την Τουρκία και την Κίνα να αποτελούν του δημοφιλέστερους προορισμούς.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με μία νέα έκθεση από το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα, τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ξοδέψει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε ρωσικά ορυκτά καύσιμα από την εισβολή στην Ουκρανία και έπειτα.
Διαβάστε επίσης: Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο
Τι περιλαμβάνει το νέο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας
Το νέο πακέτο κυρώσεων εισάγει νέες απαγορεύσεις εισαγωγών από την ΕΕ αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον περιορισμό των εσόδων της Ρωσίας, καθώς και περιορισμούς στις εξαγωγές, οι οποίοι θα στερήσουν περαιτέρω από τη ρωσική στρατιωτική μηχανή και βιομηχανία βασικά εξαρτήματα και τεχνολογίες και από την οικονομία της ευρωπαϊκές υπηρεσίες και τεχνογνωσία.
Οι κυρώσεις στερούν επίσης τον ρωσικό στρατό και τους προμηθευτές του από περαιτέρω συγκεκριμένα είδη και εξοπλισμό που απαιτούνται για τη συνέχιση του πολέμου στο ουκρανικό έδαφος.
Θέτουν επίσης τη βάση για το απαιτούμενο νομικό πλαίσιο για την εφαρμογή του ανώτατου ορίου της τιμής του πετρελαίου που προβλέπεται από την G7.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα