
Σε επίπεδα προ πανδημίας φέρεται να έχουν επιστρέψει οι ρωσικές εξαγωγές καυσίμων δια θαλάσσης, παρά το όγδοο πακέτο κυρώσεων που επέβαλλε η Ευρωπαϊκή Ενωση στη Μόσχα την περασμένη Πέμπτη
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Banchero Costa που έχει έδρα τη Γένοβα, οι όγκοι συναλλαγών σε ξηρό χύδην φορτίο και πετρέλαιο δείχνουν ότι η ρωσική μηχανή εξαγωγών «εργάζεται» συνεχώς και με τη βοήθεια χωρών που είναι σύμμαχοί της για να παραδώσει όλο και περισσότερα φορτία ενέργειας. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, η Ρωσία κάνει comeback στις εξαγωγές αργού πετρελαίου, με το 11,1% των παγκόσμιων εξαγωγών, εδραιώνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη πετρελαίου πίσω από τη Σαουδική Αραβία.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Αύξηση στις εξαγωγές πετρελαίου
Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, η Ρωσία κατάφερε να μεταφέρει 148,4 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου, εξαιρουμένων των εγχώριων ενδομεταφορών, σημειώνοντας αύξηση 16,1% από έτος σε έτος, με την Ινδία να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση στις εισαγωγές από τη Ρωσία. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των εξαγωγών φέτος ήταν από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, ενώ οι εξαγωγές από τα λιμάνια της ρωσικής Άπω Ανατολής έχουν πράγματι συρρικνωθεί.
Περίπου το 68% του αργού πετρελαίου που εξήχθη από ρωσικά λιμάνια μέχρι στιγμής το 2022 φορτώθηκε σε aframaxes, το 31% σε suezmaxes και μηδενικό ποσοστό σε VLCC, σύμφωνα με τον Banchero Costa. Την ίδια ώρα, πολλά φορτία στη συνέχεια μεταφέρθηκαν εν πλω σε μεγαλύτερα πλοία για την Ασία, προορισμούς κάποτε έξω από τα ρωσικά συμφέροντα.
Στο μεταξύ, καθώς πλησιάζει η ευρωπαϊκή απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου στις 5 Δεκεμβρίου, σημειώθηκε αξιοσημείωτη άνοδος στα ταξίδια δεξαμενόπλοιων από τη Ρωσία μετά τον Ιούλιο σύμφωνα με στοιχεία αναλυτών, οι οποίοι επισημαίνουν ότι κορυφαίοι προορισμοί μέχρι στιγμής είναι η Ολλανδία, η Τουρκία, η Κίνα, η Ιταλία και η Ινδία.
Σε ό,τι αφορά τους όγκους εξαγωγών ρωσικού άνθρακα, τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ήταν υψηλότεροι από ό,τι το 2021, με τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία, την Ινδία, την Τουρκία και την Κίνα να αποτελούν του δημοφιλέστερους προορισμούς.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με μία νέα έκθεση από το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα, τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ξοδέψει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε ρωσικά ορυκτά καύσιμα από την εισβολή στην Ουκρανία και έπειτα.
Διαβάστε επίσης: Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο
Τι περιλαμβάνει το νέο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας
Το νέο πακέτο κυρώσεων εισάγει νέες απαγορεύσεις εισαγωγών από την ΕΕ αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον περιορισμό των εσόδων της Ρωσίας, καθώς και περιορισμούς στις εξαγωγές, οι οποίοι θα στερήσουν περαιτέρω από τη ρωσική στρατιωτική μηχανή και βιομηχανία βασικά εξαρτήματα και τεχνολογίες και από την οικονομία της ευρωπαϊκές υπηρεσίες και τεχνογνωσία.
Οι κυρώσεις στερούν επίσης τον ρωσικό στρατό και τους προμηθευτές του από περαιτέρω συγκεκριμένα είδη και εξοπλισμό που απαιτούνται για τη συνέχιση του πολέμου στο ουκρανικό έδαφος.
Θέτουν επίσης τη βάση για το απαιτούμενο νομικό πλαίσιο για την εφαρμογή του ανώτατου ορίου της τιμής του πετρελαίου που προβλέπεται από την G7.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα