Για την πορεία της ηλεκτροκίνησης, αλλά και τις επόμενες πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στους τομείς της Οδικής Ασφάλειας και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής».
H ηλεκτροκίνηση
Σχετικά με την πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε:
Διαβάστε επίσης:Καραμανλής: Επιτακτική ανάγκη να επεκτείνουμε τις δυνατότητες του δικτύου ηλεκτροκίνησης
«Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αυξάνεται μέρα με τη μέρα, παρά τα πρωτοφανή προβλήματα που υπάρχουν διεθνώς στην αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της ενεργειακής κρίσης.
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 3.247 νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έναντι 3.594 σε όλο το έτος 2021 και συνεπώς, περιμένουμε και φέτος να συνεχιστεί η αυξητική τάση που καταγράφεται τα τρία τελευταία χρόνια.
Η θετική αυτή πορεία δεν είναι τυχαία. Όταν αναλάβαμε το 2019, υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και μέσα σε τρία χρόνια, τα σημεία φόρτισης έχουν γίνει 1.746. Η κυβέρνηση εκπόνησε ένα πρόγραμμα κινήτρων κι εμείς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνουμε τις συνθήκες για την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος με το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των συνεργείων, αλλά και την πιστοποίηση για τους τεχνίτες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που ετοιμάζουμε τώρα επισπεύδοντας τη σχετική διαδικασία στη νομοθεσία. Αντί να ακολουθήσουμε την περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση».
Οι αστικές συγκοινωνίες
Σε σχετική ερώτηση για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις επιλογές που προσφέρουν σήμερα οι αστικές συγκοινωνίες για συνδυαστικές μετακινήσεις με τη χρήση ήπιων μέσων όπως το ποδήλατο, αλλά και τις νέες υπηρεσίες που σχεδιάζονται, όπως η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους χώρους στάθμευσης του δικτύου του Μετρό. Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι αυτό δεν αφορά μόνο στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, αλλά όλες τις πόλεις της χώρας.
Όπως εξήγησε: «Μέσα από τα ΣΒΑΚ οι Δήμοι και οι Περιφέρειες μπορούν να υλοποιήσουν αστικές παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, τις υποδομές για τους πεζούς και το ποδήλατο και φυσικά την προσβασιμότητα για όλους, καθώς η μέριμνα για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των εμποδιζόμενων ατόμων είναι δείγμα πολιτισμού για μια κοινωνία».
Η οδική ασφάλεια
Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και το επόμενο βήμα είναι η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:
«Το νέο πλαίσιο θα έχει δύο βασικές αλλαγές στη φιλοσοφία του: πρώτον, θα γίνουν αυστηρότερες οι ποινές στις επικίνδυνες παραβάσεις που φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα τροχαία δυστυχήματα και δεύτερον, η τιμωρία θα εστιάζει στον οδηγό και όχι στο όχημα, καθώς αυτό που έχει σημασία είναι να αντιμετωπίσουμε την κακή οδηγική συμπεριφορά. Όσον αφορά στα όρια ταχύτητας, υπάρχει η πρόθεση να μειωθεί το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ, προφανώς, με μία διαβάθμιση που θα κάνουν οι Δήμοι στα σημεία όπου είναι αυτό εφικτό και λογικό. Τώρα, η αύξηση των ορίων ταχύτητας είναι άλλης τάξης ζήτημα και η προσωπική μου άποψη, το τονίζω αυτό, είναι ότι σε κάποια σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, όπως κάποιες μεγάλες ευθείες, ίσως χρειάζεται να γίνει μια μελέτη για να επικαιροποιηθούν τα όρια, όπου αυτό κριθεί ότι είναι εφικτό με όρους, πάντα, τήρησης των συνθηκών οδικής ασφάλειας».
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες
Με αφορμή την πρόσφατη ρύθμιση για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων στα αυτοκίνητα, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε τα εξής:
«Η ορθή χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων είναι μια αυτονόητη υποχρέωση κάθε οδηγού, όταν επικρατεί χιονόπτωση, επομένως ρυθμίσαμε το αυτονόητο και το πλαίσιο που ισχύει είναι σαφές. Κάθε χρόνο, από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο, όταν και μόνο υπάρχει απόφαση από την Αστυνομία, την Τροχαία και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ότι έρχονται χιονοπτώσεις και χρειάζονται αλυσίδες, τότε θα πρέπει οι οδηγοί να έχουν στο όχημά τους τις αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα, όπως τα χιονολάστιχα. Δεν υποχρεώνουμε τους οδηγούς να έχουν αλυσίδες όταν ο καιρός είναι καλός και δεν υπάρχει ανάγκη να φέρουν αλυσίδες τα οχήματα, ούτε κινδυνεύει κάποιος με πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση. Όσον αφορά στα ενοικιαζόμενα, δεν έχουν υποχρέωση οι εταιρείες να αγοράσουν αλυσίδες για όλα τα οχήματα, αλλά χρειάζεται ένα απόθεμα ώστε όταν ο οδηγός νοικιάζει ένα αυτοκίνητο και ζητήσει αλυσίδες, να έχουν την υποχρέωση να του τις δώσουν και αυτό να αναγράφεται και στο συμβόλαιο μίσθωσης, όπως ακριβώς ισχύει και με τα παιδικά καθίσματα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959