
Η Google ανακοίνωσε πρόσφατα την κυκλοφορία του εργαλείου «Αποτελέσματα για εσάς (Results about you)», το οποίο μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να αφαιρέσουν αποτελέσματα αναζήτησης που περιέχουν στοιχεία προσωπικής ταυτοποίησης. Γενικά, αυτή η δυνατότητα διευκολύνει τους χρήστες να παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο διαγράφονται τα προσωπικά τους στοιχεία (όπως ένας αριθμός τηλεφώνου ή διεύθυνση) από τα αποτελέσματα αναζήτησης στο διαδίκτυο.
Παρόλο που τέτοιες δυνατότητες είναι χρήσιμες, αφαιρούν μόνο τον σύνδεσμο αναζήτησης και όχι τα ίδια τα δεδομένα. Η καλύτερη πρακτική είναι τα προσωπικά σας δεδομένα να μην εμφανίζονται στο διαδίκτυο, εάν θέλετε να τα κρατήσετε ιδιωτικά.
Διαβάστε ακόμα: Από τα cookies στην απόλυτη παρακολούθηση κάθε επικοινωνίας
Οι ειδικοί της Kaspersky μοιράζονται διάφορες συμβουλές για τον τρόπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο.
Διαβάστε ακόμα: Ανεπαρκής η ασφάλεια στο Twitter – Τι αποκαλύπτει πρώην στέλεχος
Συντονίστε τις ρυθμίσεις απορρήτου σας
Το μεγαλύτερο oversharing δεδομένων που θα έπρεπε να είχαν μείνει ιδιωτικά γίνεται στα κοινωνικά δίκτυα. Ενώ είναι φυσικό για τους ανθρώπους να μοιράζονται προσωπικά δεδομένα με τους φίλους και τις οικογένειές τους, αυτό εγκυμονεί διάφορους κινδύνους, όπως το «doxing» (συλλογή και δημοσίευση προσωπικών πληροφοριών). Οι ρυθμίσεις απορρήτου έρχονται να σώσουν την κατάσταση και, ενώ μπορεί να φαίνονται περίπλοκες και αφόρητες, υπάρχουν συμβουλές απορρήτου που μπορούν να κάνουν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ασφαλή και ευχάριστη.
Να προσέχετε τι μοιράζεστε
Στο παραμύθι «Χάνσελ και Γκρέτελ», δύο παιδιά που χάθηκαν στο δάσος, άφηναν στον δρόμο τους ψίχουλα για να μην μπερδευτούν. Το Διαδίκτυο λειτουργεί περίπου με τον ίδιο τρόπο. Κάθε φορά που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ψηφιακές υπηρεσίες, η δραστηριότητά τους αφήνει πίσω κομμάτια, «ψίχουλα» πληροφοριών. Ένα ψίχουλο μπορεί να είναι κάτι σαν μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια ετικέτα στη φωτογραφία ή μια ηλεκτρονική αγορά. Όταν συνδυάζονται, τα ψίχουλα δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο: ψηφιακό αποτύπωμα των χρηστών, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αναγνώρισή τους στο διαδίκτυο.
Για να μειώσετε τέτοια αποτυπώματα, είναι χρήσιμο να είστε προσεκτικοί με τα δεδομένα που δημοσιεύετε στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, προτού δημοσιεύσετε μια φωτογραφία, σκεφτείτε διπλά προτού προσθέσετε ετικέτα με φίλους σε αυτήν ή αναρτήσετε ετικέτες τοποθεσίας με αυτήν. Η κατάργηση τέτοιων πληροφοριών θα κάνει τη ζωή πολύ πιο δύσκολη για τους πιθανούς κυβερνοκαταδιώκτες, καθώς και για τους απατεώνες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν προσωπικά δεδομένα σε συστήματα phishing.
Καταπολέμηση της διαδικτυακής παρακολούθησης
Καθημερινά οι χρήστες μπορεί να επισκέπτονται δεκάδες ιστότοπους ή ψηφιακές υπηρεσίες. Σε πολλές περιπτώσεις, εκεί συλλέγονται δεδομένα σχετικά με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των ανθρώπων, συχνά χωρίς καν να το γνωρίζουν οι επισκέπτες. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το προφίλ του χρήστη. Οι πιθανοί απατεώνες μπορούν στη συνέχεια να συμπεράνουν τα ενδιαφέροντα των πιθανών θυμάτων για να εμφανίσουν στοχευμένα διαφημιστικά banner. Διάφορες λύσεις, όπως επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης ή στοιχεία σε λύσεις ασφαλείας, περιορίζουν την παρακολούθηση ιστού, εμποδίζοντας τους ιστότοπους να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με εσάς.
Δύο κλειδαριές είναι καλύτερες από μία
Για την πλήρη προστασία του λογαριασμού σας, να χρησιμοποιείτε πάντα έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA), όπου είναι διαθέσιμος. Αν και οι ισχυροί και, κυρίως, μοναδικοί κωδικοί πρόσβασης είναι απαραίτητοι, ο 2FA καθιστά απίστευτα πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν τον λογαριασμό σας και να αποκτήσουν τα προσωπικά δεδομένα που είναι αποθηκευμένα εκεί.
Καθώς είναι αδύνατο να θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης σε όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές, η πιο ασφαλής επιλογή θα ήταν η χρήση ενός διαχειριστή κωδικών πρόσβασης για τη δημιουργία ισχυρών και μοναδικών κωδικών πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς.
Σε αυτήν την περίπτωση οι χρήστες πρέπει να δημιουργήσουν μόνο έναν ισχυρό και μοναδικό κύριο κωδικό πρόσβασης για να χρησιμοποιούν αυτήν την εφαρμογή κάθε μέρα. Αυτός ο κύριος κωδικός πρόσβασης πρέπει πραγματικά να είναι μακρύς και πολύπλοκος. Για να δημιουργήσουν ένα, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά κόλπα, όπως τη μέθοδο «Story Algorithm». Βασίζεται στη χρήση γνωστών φράσεων ή λέξεων που έχουν σημασία για τον εκάστοτε άνθρωπο και, όχι μόνο θα βοηθήσουν στην απομνημόνευση του κωδικού πρόσβασης, αλλά θα τον κάνουν και έναν ισχυρό συνδυασμό.


Latest News

Υπάρχει η «5η Διάσταση»; – Τι αποκαλύπτουν οι επιστήμονες
Μέχρι σήμερα, οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τέσσερις βασικές διαστάσεις στον κόσμο μας: ύψος, μήκος, πλάτος και χρόνο.

Αυξήθηκε η πιθανότητα πρόσκρουσης μεγάλου αστεροειδή στη Σελήνη
Ενδεχόμενη πρόσκρουση του διαστημικού βράχου 2024 YR4 θα απελευθέρωνε ενέργεια περίπου 8 μεγατόνων και ίσως γινόταν ορατή από τη Γη.

Τελευταία ευκαιρία για τη Δ. Μακεδονία - Το σχέδιο της ΔΕΗ και το «καμένο» master plan του 2020
Το ρεαλιστικό σχέδιο της ΔΕΗ για τη μετάβαση στη Δυτική Μακεδονία - Η αποτυχία του master plan του 2020 για την απολιγνιτοποίηση

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

BEYOND 2025 AI Forum: Από τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας έως την Πράσινη Τεχνολογία
Εκτενώς παρουσιάστηκε στο BEYOND 2025 AI Forum η ανάπτυξη της εθνικής στρατηγικής για το AI, κύριος άξονας της οποίας είναι η μέριμνα για κάθε πολίτη χωριστά

Οι κυβερνοαπειλές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους το α' τρίμηνο του 2025
Η έρευνα της Trend Micro αναλύει τα δεδομένα κυβερνοεπιθέσεων του 2024, προσφέροντας ποσοτικές και ποιοτικές εκτιμήσεις των κινδύνων που θα απασχολήσουν τις επιχειρήσεις το 2025

Συνεργασία Schneider Electric-Dimand για πιο βιώσιμα και ενεργειακά αποδοτικά κτίρια
Μέχρι σήμερα, οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί, τόσο σε νέα κτίρια, όσο και σε ανακαινισμένες εμβληματικές δομές που αναβαθμίζουν το αστικό τοπίο της Αθήνας και του Πειραιά

Είναι τα έγγραφα PDF το νέο όπλο στις κυβερνοεπιτιθέσεις;
Με πάνω από 400 δισ. PDF να ανοίγονται πέρυσι και το 87% των οργανισμών να βασίζονται σε PDF για καθημερινή επικοινωνία, οι επιτιθέμενοι εκμεταλλεύονται την αξιόπιστη αυτή μορφή αρχείου

Vodafone: Νέα υπηρεσία κυβερνοασφάλειας για συσκευές επιχειρήσεων
Με το Lookout Mobile Security η Vodafone προσφέρει προστασία απέναντι σε κακόβουλα λογισμικά, επιθέσεις phishing, μη ασφαλή δίκτυα και άλλες απειλές που στοχεύουν τις κινητές συσκευές

Το Ισραήλ «χρησιμοποιεί τον κώδικά μου για να σκοτώνει παιδιά» - Η υπάλληλος της Microsoft που ύψωσε το ανάστημά της
Η Ιμπτιχάλ Αμπουσάντ διαμαρτυρήθηκε για τον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα και την τεχνογνωσία που προσφέρει η Microsoft στον ισραηλινό στρατό