Για ένα ευρώ πούλησε τη θυγατρική της στη Ρωσία η Nissan Motor αναλαμβάνοντας ζημιές που αγγίζουν τα 687 εκατ. δολάρια.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα μεταβιβάσει τις μετοχές της στην ρωσική κρατική εταιρεία NAMI. Η πώληση θα περιλαμβάνει τις εγκαταστάσεις παραγωγής και έρευνας της Nissan στην Αγία Πετρούπολη, καθώς και το κέντρο πωλήσεων και μάρκετινγκ στη Μόσχα, όπως ανέφερε το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι συμφωνία προβλέπει το δικαίωμα της Nissan να εξαγοράσει την επιχείρηση εντός έξι ετών.
Διαβάστε επίσης: Renault: Αποχωρεί από τη ρωσική αγορά
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε αναστείλει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη τον Μάρτιο λόγω διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Έκτοτε, η εταιρεία και η τοπική μονάδα της παρακολουθούσαν την κατάσταση, αλλά δεν υπήρξαν σημάδια που να δείχνουν «αλλαγή του εξωτερικού περιβάλλοντος», όπως ανέφερε η εταιρεία και αυτό οδήγησε στην απόφαση αποχώρησης.
Η Nissan είναι η τελευταία μεγάλη εταιρεία που εγκαταλείπει τη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Κινείται στο ίδιο πλαίσιο με την απόφαση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault,η οποία κατέχει το 43% της Nissan και η οποία πούλησε το πλειοψηφικό της μερίδιο στη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz σε Ρώσο επενδυτή τον Μάιο.
Οι ζημιές σε Nissan και Renault
Η Nissan δήλωσε ότι αναμένει έκτακτη ζημία περίπου 100 δισ. γεν (687 εκατομμύρια δολάρια), αλλά διατήρησε την πρόβλεψη κερδών για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο.
Η Renault εκτίμησε ότι η απόφαση του Ιάπωνα εταίρου της θα οδηγήσει σε πλήγμα 331 εκατ. ευρώ στα καθαρά κέρδη της το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Η Mitsubishi Motors Corp, ο μικρότερος εταίρος της συμμαχίας, εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από τη Ρωσία, ανέφερε η εφημερίδα Nikkei, όμως επίσημα η εταιρεία δηλώνει ότι δεν υπάρχει κάποια απόφαση.
Τα μελλοντικά σχέδια
Νissan και Renault σχεδιάζουν τα επόμενα βήματά τους για το μέλλον της συμμαχίας τους, με την Nissan να εξετάζει το ενδεχόμενο να επενδύσει στο νέο εγχείρημα της Renault για ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης εξετάζεται το ενδεχόμενο η Renault να πουλήσει μέρος του πλειοψηφικού της πακέτου μετοχών στη Nissan, δήλωσαν στο Reuters δύο ανώνυμες πηγές.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;