Επί επτά χρόνια, ο 54χρονος Horace Dediu σκέφτεται την ίδια ιδέα σχεδόν κάθε μέρα. Πρόκειται για έναν -εδώ και πολλά χρόνια- αναλυτής της βιομηχανίας συσκευών τηλεφώνων και  οπαδός της Apple, ο οποίος δημοφιλή τον όρο «μικροκινητικότητα» για να περιγράψει μια αυξανόμενη σειρά μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά όχι αυτοκίνητα. Πλέον, ο Dediu είναι πεπεισμένος ότι η Apple πρέπει να φτιάξει ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο ή κάτι παρόμοιο, σύμφωνα με το Bloomberg.

Είναι κοινό μυστικό ότι η Apple έχει περάσει σχεδόν μια δεκαετία δουλεύοντας πάνω σε ένα αυτοκίνητο. Το «Project Titan», όπως είναι γνωστό εσωτερικά, αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά, ως ένα αυτοοδηγούμενο EV, μέχρι το 2025.  Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία έρευνας καταναλωτών Strategic Vision δημοσίευσε μια μελέτη που δείχνει ότι περισσότεροι άνθρωποι θα «εξέταζαν σίγουρα» να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο από την Apple, παρά από την Tesla. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Apple κέρδισε σχεδόν όλες ( εκτός από τις Toyota και Honda) τις εταιρείες στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, η οποία περιλάμβανε 45 μάρκες.

Αλλά η κατασκευή ενός αυτοκινήτου είναι πιο δύσκολη από όσο ακούγεται. Οι πιθανότητες οποιασδήποτε εταιρείας να πουλήσει ένα αυτόνομο επιβατικό όχημα το 2025 είναι σχεδόν μηδαμινές.

Άνθιση της αγοράς

Στο μεταξύ, η αγορά των ηλεκτρικών ποδηλάτων βρίσκεται σε άνθιση. Και αυτό δίνει στην Apple την ευκαιρία να κάνει κάτι που δεν έχει κάνει από το iPhone: να φτιάξει ένα προϊόν που καθορίζει την κατηγορία του και επίσης επανασυνδέει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σχετίζονται με τον χρόνο και τον χώρο.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μπορούν να απαλλαγούν από τα καλώδια φόρτισης;

Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η Apple εργάζεται πάνω σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και η εταιρεία δεν απάντησε σε αίτημα του Bloomberg για σχόλιο, αν και η εταιρεία κατέθεσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την ενσωμάτωση ενός iPod σε ποδήλατο πριν από 12 χρόνια. Πέρυσι, ο Διευθύνων Σύμβουλος Tim Cook είπε ότι η διοίκηση της Apple κάνει δύο ερωτήσεις σχετικά με νέα πιθανά προϊόντα: Πρώτον, είναι κάτι που θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι; και δεύτερον, υπάρχει αρκετά μεγάλη αγορά; Δεδομένου αυτού του πλαισίου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ένας τεχνολογικός γίγαντας με θέσεις στελεχών που προέρχονται από την γεμάτη οδηγούς στην Καλιφόρνια θα προχωρούσε στο project του αυτοκινήτου.

Αλλαγή τρόπου σκέψης

Αλλά το προσωπικό αυτοκίνητο, ακόμη και ηλεκτρικό, είναι μια ολοένα και πιο παλαιωμένη ιδέα: Ένα ογκώδες, μεγάλο, περίπλοκο κομμάτι υλικού που αντέχει επειδή οι άνθρωποι είναι παγιδευμένοι. Τα αυτοκίνητα είναι επίσης ακριβά στη συντήρηση και αποθήκευση, επικίνδυνα στη λειτουργία και γενικά όχι πολύ αποτελεσματικά στον τρόπο μετακίνησης ανθρώπων. Είναι το σταθερό τηλέφωνο των μεταφορών. Πόλεις και πολίτες που έχουν στραμμένα τα βλέμματα στο μέλλον αναζητούν τρόπους να τα ξεφορτωθούν.

Διαβάστε επίσης: iPhone: Σε ποια περίπτωση καλεί ασθενοφόρο το… υπερευαίσθητο νέο μοντέλο

«Η Apple αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται τον κόσμο, αλλά και πώς αλληλεπιδρούν με τον κόσμο», λέει ο Tony Fadell, πρώην στέλεχος της εταιρείας που βοήθησε στη δημιουργία του iPod και αργότερα συνίδρυσε την startup  Nest Labs . «Το να κάνεις ένα άλλο αυτοκίνητο δεν αλλάζει πολλά από τον τρόπο που ζούμε. Η δύναμη της Apple θα είναι να κάνει τους ανθρώπους να σκεφτούν διαφορετικούς τρόπους κινητικότητας—σε δίκυκλα, τρίκυκλα και ελαφριά τετράτροχα οχήματα».

Οι προβλέψεις

Αναφορικά με το μέγεθος της αγοράς, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων -σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις- θα ξεπεράσουν τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Αυτό είναι αδύναμο δίπλα σε μια ταχέως αναπτυσσόμενο αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Μόνο στις ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν περισσότερα από 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, με τη μέση συναλλαγή να είναι κοντά στα 50.000 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τιμές για ηλεκτρικά ποδήλατα ποικίλλουν, αλλά ένα μέσο μοντέλοκοστίζει περίπου στα 2.600 δολάρια. Σε παγκόσμια κλίμακα, είναι σαφές ότι το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων ευνοεί τα μικρότερα μοντέλα. Το Bloomberg εκτιμά ότι μέχρι το 2040 θα κυκλοφορούν πάνω από 750 εκατομμύρια ηλεκτρικά δίτροχα και τρίκυκλα παγκοσμίως και 700 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης: Amazon: Επένδυση – μαμούθ 1 δισ. ευρώ στην Ευρώπη για ηλεκτρικά βαν

Ως προς την πρακτικότητα του ζητήματος, φαίνεται να υπάρχει επίσης περισσότερος χώρος στη «μικροκινητικότητα». «Αν κοιτάξετε τον κόσμο του αυτοκινήτου, υπάρχουν κάθε είδους κανονισμοί και κανόνες και καθιερωμένες πρακτικές. Το ίδιο και για τις μοτοσυκλέτες. Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, δεν υπάρχουν πολλά», λέει ο Ed Benjamin, ιδρυτής και πρόεδρος της Ένωσης Light Electric Vehicle. «Θέλετε να είστε καινοτόμοι; Εδώ είναι ένα μέρος που είναι ορθάνοιχτο για καινοτομία.”

Ακόμη και το όνομα της κατηγορίας προϊόντων είναι προς όφελος. Ο Benjamin υποστηρίζει ότι το «ηλεκτρικό ποδήλατο» μοιάζει με «άμαξα χωρίς άλογο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα