Για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό Mega και στην εκπομπή «Κοινωνία ώρα Mega», με τον κ. Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την κ. Ανθή Βούλγαρη.
«Συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Φανταστείτε πόσο απλό θα είναι για κάποιον ξένο τουρίστα ή για έναν Έλληνα ταξιδιώτη, που έρχεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος και θέλει να πάει στον Πειραιά, σε 55 λεπτά, κατευθείαν στο μεγάλο λιμάνι», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης στα εγκαίνια στο Μετρό: «Ο Πειραιάς αλλάζει και το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι με την επέκταση του Μετρό: «Πρώτα από όλα, ο Πειραιάς μία πόλη και αυτή πολύ κορεσμένη από κίνηση και πολύ προβληματική τους καλοκαιρινούς μήνες, γίνεται πια μία πόλη πιο ανθρώπινη, με ένα μέσο πιο μοντέρνο, βιώσιμο καθαρό».
Δεύτερον, υπογράμμισε πόσο εντυπωσιακός είναι ειδικά ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο, όπου οι ειδικοί επιστήμονες του Υπουργείου Πολιτισμού και οι αρχιτέκτονες της Αττικό Μετρό, με μία αρμονική συνεργασία, έχουν αναδείξει τα εντυπωσιακά αρχαιολογικά ευρήματα.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το βοτσαλωτό δάπεδο, που βρέθηκε κατά την κατασκευή του σταθμού, αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε. Επίσης αναδείχθηκε και το υδρευτικό σύστημα του αρχαίου Πειραιά, το οποίο είναι επισκέψιμο, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει κανείς εισιτήριο, καθώς βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι με τους συνολικά έξι σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, καθώς είχαν παραδοθεί το 2020 και οι τρεις σταθμοί σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, θα χρησιμοποιούν το Μετρό πάνω από 130.000 επιβάτες.
Αναφέρθηκε επίσης στα άλλα έργα, που θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό ζήτημα στο Λεκανοπέδιο, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, αλλά και τα απαραίτητα οδικά έργα, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, η επέκταση στη Ραφήνα.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έτσι ώστε το 33% με 35% των μετακινήσεων του πληθυσμού να γίνεται με αστικές συγκοινωνίες.
«Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αυξήσαμε το στόλο των λεωφορείων, κάναμε προσλήψεις, μειώσαμε το εισιτήριο. Έχει γίνει μία πολύ σοβαρή και μεθοδική δουλειά. Χρειάζεται συνεχώς βελτίωση, διότι η καθημερινότητα των πολιτών πλέον έχει τεράστιες απαιτήσεις», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ανέφερε επίσης ότι, πλέον, σχεδόν το 72% των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα έχουν μηνιαίες ή εβδομαδιαίες κάρτες με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.
Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες
Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής τόνισε: «Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Δεν πρόκειται να κάνουμε φιέστες χωρίς αντίκρισμα, όπως γινόταν στο παρελθόν. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες. Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινίασε τους τρεις σταθμούς και μία ώρα μετά δόθηκαν στην κυκλοφορία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε επίσης ότι: «Αυτό που δείξαμε χθες στον Πειραιά, στην ουσία αποδεικνύει ότι μπορούμε να έχουμε και Μετρό και αρχαία». Υπενθύμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης βάσει του χρονοδιαγράμματος θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2023 και σημείωσε ότι πλέον φεύγουν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια και αποδίδονται οι πλατείες πίσω στους Θεσσαλονικείς, μετά από 15 χρόνια.
«Εμείς φιέστες δεν θα κάνουμε. Σήμερα που μιλάμε γίνονται δρομολόγια δοκιμαστικά σε όλο το μήκος του υπογείου σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Είδατε κανένα από τα κυβερνητικά στελέχη να κάνουν τις γελοιότητες που γινόντουσαν παλιά;», σχολίασε.
«Το 2019 είχαμε 232 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα, με τη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα, φτάσαμε στα 440. Είναι αρκετά; Όχι, δεν είναι αρκετά. Συνεχώς κάνουμε προσπάθεια να ενισχύσουμε τους στόλους. Αλλά ο στόλος της Θεσσαλονίκης δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συνέβαινε πριν από τρία χρόνια», ανέφερε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει κάνει πάνω από 1.500 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν πρέπει να βλέπουμε πλέον τον ιδιώτη ως μπαμπούλα. Εμείς σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκεί που υπάρχουν ελλείψεις δεν θα συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα. Έχουμε δώσει συγκοινωνιακό έργο περίπου στο 20% των δρομολογίων και αυτό είναι κάτι το οποίο έχει αποδείξει ότι πάει πολύ καλά. Αυτό λένε οι ίδιοι οι επιβάτες», ανέφερε και πρόσθεσε: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν ζούμε στο 1980, ούτε στο 1970 και κάνουμε ό,τι γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα».
Για το leasing, δηλαδή την εκμίσθωση οχημάτων, σημείωσε πως είναι κάτι που κάνουν όλοι οι φορείς αστικών συγκοινωνιών σε όλο τον κόσμο. «Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο δημιουργούνται αντιδράσεις», δήλωσε.
Τόνισε ότι ο ΗΣΑΠ θα έπρεπε να είχε εξαγγείλει νωρίτερα την αυριανή απεργία και προανήγγειλε δικαστική προσφυγή, εκτιμώντας ότι καθώς ο νόμος είναι σαφέστατος, κατά πάσα πιθανότητα η απεργία αυτή θα κριθεί παράνομη και καταχρηστική.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι το Πάτρα – Πύργος βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες. Συγκεκριμένα το μεγαλύτερο κομμάτι του νέου δρόμου θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2024 και το υπόλοιπο το 2025.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ