Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco ζήτησε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι να ανακηρυχθεί το ιστορικό κέντρο της Οδησσού, που φημίζεται για την αρχιτεκτονική του και έχει γίνει «στόχος ρωσικών βομβαρδισμών».
Ο Ζελένσκι απευθύνθηκε, με βιντεοσκοπημένο μήνυμα, στα 58 μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Unesco για να επισημοποιήσει την υποψηφιότητα της Οδησσού. Η πόλη αυτή, με τις μνημειώδεις σκάλες και το ιστορικό κέντρο, είναι στρατηγικής σημασίας και έχει βομβαρδιστεί πολλές φορές από τις ρωσικές δυνάμεις.
Διαβάστε επίσης – Η G7 θα στηρίξει την Ουκρανία για όσο χρειαστεί
«Πρέπει να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι ο κόσμος δεν θα κλείσει τα μάτια στην καταστροφή της κοινής ιστορίας μας, του κοινού πολιτισμού μας, της κοινής κληρονομιάς μας. Ένα από τα βήματα θα πρέπει να είναι η διαφύλαξη του ιστορικού κέντρου της Οδησσού, μιας πανέμορφης πόλης, ενός σημαντικού λιμανιού στη Μαύρη Θάλασσα και μιας πηγής πολιτισμού για εκατομμύρια ανθρώπους σε πολλές, διαφορετικές χώρες», τόνισε.
Διαβάστε επίσης: Τι επιδιώκει ο Πούτιν στην Ουκρανία
Ο φάκελος της υποψηφιότητας στην Unesco
Ο Ζελένσκι είπε ότι έχει στείλει στην Unesco, η οποία εδρεύει στο Παρίσι, τον φάκελο της υποψηφιότητας. «Η Οδησσός, όπως και όλες οι άλλες πόλεις της Ουκρανίας, είναι στόχος των ρωσικών βομβαρδισμών. Σας παρακαλώ, στηρίξτε την Οδησσό. Δείξετε ότι, στο επίπεδο της Unesco, ο ρωσικός τρόμος πρέπει να σταματήσει», είπε, εξηγώντας ότι συνολικά έχουν καταστραφεί σε όλη τη χώρα 540 μνημεία και πολιτιστικά ή θρησκευτικά ιδρύματα από την έναρξη του πολέμου σε όλη τη χώρα.
Στην ανακοίνωσή της η γενική διευθύντρια της Unesco Οντρέ Αζουλέ, σημείωσε ότι «το κέντρο της πόλης της Οδησσού, ένα χωνευτήρι ανταλλαγών και μεταναστεύσεων, οικοδομήθηκε χάρη σε πολλαπλές επιρροές» και «η ιστορία του συνιστά ένα ισχυρό σύμβολο» για όλον τον κόσμο.
Ο φάκελος της υποψηφιότητας θα μελετηθεί στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς, πρόσθεσε, χωρίς να διευκρινίσει πότε θα γίνει αυτό.
Σύμφωνα με την Unesco, κανένα από τα μνημεία της Ουκρανίας που περιλαμβάνονται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς δεν έχει βομβαρδιστεί μέχρι σήμερα.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ