Δίχως να περιέχει βασικά προϊόντα, όπως όσπρια, αλεύρι, βούτυρο, μοσχάρι, νωπά φρούτα και λαχανικά, δημητριακά, βρεφικές κρέμες, υλικά μαγειρικής και μπαχαρικά, τα οποία μάλλον κρίθηκαν μη «απαραίτητα για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού», η προτεινόμενη λίστα του υπουργείου Ανάπτυξης με 51 προϊόντα από 31 κατηγορίες έχει φτάσει στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου η κάθε μία να φτιάξει το δικό της «καλάθι» κατά της ακρίβειας.
Υπενθυμίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων που θα συνθέσουν το «καλάθι» δεν απαγορεύεται να αυξηθούν ούτε επιβάλλεται να «παγώσουν». Αυτό που συμφωνήθηκε μεταξύ κυβέρνησης και λιανεμπορίου είναι η συγκράτηση του ρυθμού αύξησης, ήτοι μικρές έως μηδενικές ανατιμήσεις σε όσο γίνεται πιο αραιά διαστήματα. Κάτι που προϋποθέτει και τη συναίνεση της βιομηχανίας των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων.
Διαβάστε επίσης: Αυτά είναι τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού»
Αμφιβολίες
Η προσθήκη 11 επιπλέον κατηγοριών, ενώ αρχικά η συζήτηση είχε γίνει για 20, καθώς και ο αυστηρός καθορισμός των συνολικά 51 προϊόντων του «καλαθιού», δεν είναι οι μόνοι λόγοι προβληματισμού για τις 15 αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής που θα συμμετέχουν στη μάχη για να συγκρατηθούν οι τιμές.
Όπως αναφέρουν στελέχη των σούπερ μάρκετ στον ΟΤ, οι αμφιβολίες για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι αρκετές, ενώ με σκεπτικισμό αντιμετωπίζουν την προτεινόμενη λίστα και οι προμηθευτές. Να σημειωθεί ότι σήμερα στις 9.00 π.μ. έχει προγραμματιστεί συνάντηση μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και εκπροσώπων της βιομηχανίας.
Ο προβληματισμός εστιάζεται αφενός στην εφαρμογή, καθώς σημειώνεται ότι υπάρχουν αρκετές δυσκολίες και αφετέρου στα θέματα ανταγωνισμού.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ – προμηθευτές: «Τρώνε» από τα κέρδη για να κρατήσουν τους καταναλωτές – Τι φοβούνται για το 2023
Πληροφορίες αναφέρουν πως ζητήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης οι συνεννοήσεις που θα πρέπει να γίνουν ανάμεσα σε λιανέμπορους και βιομηχανία να εξαιρεθούν από πιθανούς ελέγχους με βάση τη νομοθεσία για τον ανταγωνισμό.
Υψηλόβαθμος παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης δηλώνει ωστόσο στον ΟΤ πως ex ante δεν υπάρχει η δυνατότητα εξασφάλισης έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αν όμως χρειαστεί θα υπάρξουν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις, καθώς βασικό ζητούμενο είναι να προστατευτεί τόσο ο καταναλωτής όσο η μη νόθευση του ανταγωνισμού.
Αδιευκρίνιστο ακόμη είναι το ακριβές μείγμα του καλαθιού όσον αφορά τα ποσοστά επωνύμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Παρότι από το υπουργείο Ανάπτυξης σημειώνεται πως οι αλυσίδες έχουν τη διακριτική ευχέρεια να επιλέξουν τους κωδικούς που θα μπουν στο «καλάθι» της κάθε μίας, εκφράζονται δεύτερες σκέψεις για την τελική «κατανομή».
Τα μακαρόνια Νο 6 και άλλες δυσκολίες
Η εξαντλητική… σαφήνεια της προτεινόμενης λίστας από την πλευρά του υπουργείου, όπως φερ’ ειπείν στην κατηγορία των ζυμαρικών, που περιορίζεται στα μακαρόνια Νο6, δηλαδή στον κωδικό με την υψηλότερη ζήτηση, φέρνει επιπλέον δυσκολίες.
Κι αυτό γιατί οδηγεί όλα τα σούπερ μάρκετ στην επιλογή του ίδιου κωδικού, με τον κίνδυνο ειδικής μεταχείρισης ενός σήματος σε σχέση με τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά προϊόντα στη κατηγορία.
Μικρά περιθώρια
Από την πλευρά της βιομηχανίας γίνεται λόγος για περιορισμένα περιθώρια ελιγμών, αφού λόγω της μεγάλης αύξησης λειτουργικού κόστους και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών προκειμένου να μην χαθούν μερίδια, η κερδοφορία έχει ήδη μειωθεί σημαντικά.
Οι συντελεστές παραγωγής, από το ενεργειακό κόστος και την προμήθεια πρώτων υλών έως τα υλικά συσκευασίας και τα μεταφορικά εντείνουν συνεχώς την πίεση, λένε στελέχη της βιομηχανίας.
Πότε ολοκληρώνεται η διαδικασία
Σύμφωνα με πληροφορίες ότι αλυσίδες θα έχουν λίγες μέρες περιθώριο να επεξεργαστούν τα προτεινόμενα και να θέσουν τις δικές τους παρατηρήσεις.
Στόχος είναι στο τέλος του επόμενου 10ήμερου η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί και να δημοσιοποιηθούν τα «καλάθια».
Latest News
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%