Από το 2015, η τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε υψηλότερη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με την Κίνα, όπου οι τιμές έχουν μειωθεί περίπου στο μισό. Ως αποτέλεσμα, οι κινέζικες μάρκες είναι έτοιμες να κάνουν την «απόβασή» τους στην Ευρώπη, διεκδικώντας μεγάλο μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές εταιρείες. Μάλιστα, τους επόμενους μήνες αναμένεται ότι στη «Γηραιά Ήπειρο» θα κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η αγγλική εταιρεία επιχειρηματικότητας που δραστηριοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, JATO Dynamics.
Στην πιο πρόσφατη έκθεσή της, οι ειδικοί της έρευνας διερεύνησαν την ανισότητα των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις μεγάλες αγορές του κόσμου. Το πιο σημαντικό εύρημα της είναι ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές των EV μεταξύ Ευρώπη – ΗΠΑ με αυτές της Κίνας.
Στην Ευρώπη το 2015, το μέσο EV κόστιζε κάτι λιγότερο από 49.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή έχει ανέβει στα 56.000 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 14%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Ευρώπη είναι 27% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Στις ΗΠΑ το 2015, το μέσο EV στις ΗΠΑ κόστιζε λίγο περισσότερο από 53.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε ανέβει σχεδόν στα 64.000 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στις ΗΠΑ είναι 43% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Στην Κίνα το 2015, το μέσο EV στην Κίνα κόστιζε σχεδόν 67.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε μειωθεί σε λιγότερο από 32.000 ευρώ, καταγράφοντας μείωση 52%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Κίνα είναι τώρα 33% φθηνότερο από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Οι διαφορές
Η διαφορά τιμής μεταξύ Ευρώπης – ΗΠΑ με την Κίνα είναι αξιοσημείωτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO και αυτό οφείλεται κυρίως στη διαφορετική εστίαση του στόχου στον τομέα της παραγωγής. Στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά premium μοντέλα, γεγονός που διατηρεί υψηλές τις μέσες τιμές EV. Στις ΗΠΑ, η προτίμηση των καταναλωτών είναι για μεγάλα οχήματα και SUV, που κατά βάση είναι ακριβά και ασύμφορα στην ηλεκτροκίνηση, με μοναδική εξαίρεση την Tesla. Στην Κίνα, από την άλλη η κυβέρνηση πιέζει ενεργά για τη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση δίνοντας ισχυρά κίνητρα.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Διαμάχη για τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ
Η διαφορά τιμής εντός της Κίνας μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των συμβατικών είναι τέτοια που πριμοδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Προς το παρόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας διευρύνουν ενεργά την γκάμα και βελτιώνουν την ποιότητα των μοντέλων τους, προκειμένου να φθάσουν στα ευρωπαϊκά στάνταρ. Το 2021, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 21% όλων των νέων ταξινομήσεων EV στην Ευρώπη, με τις κινέζικες να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 19%. Ωστόσο, η Κίνα δεν είναι η μόνη που θέλει να μπει στον στίβο των πωλήσεων στην Ευρώπη. Κάτι παρόμοιο επιθυμεί και η Ινδία, η οποία έχει την βοήθεια της ινδικής κυβέρνησης. Το πρώτο ο εξάμηνο, στην Ινδία πουλήθηκαν τόσα ηλεκτρικά οχήματα όσα και τα δύο ολόκληρα προηγούμενα χρόνια μαζί.
Η έκθεση δείχνει ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει μεγάλο χάσμα τιμών μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης-ΗΠΑ με την Κίνα. Αν δεν καταφέρουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε είναι βέβαιο ότι πελάτες με μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα θα στραφούν σε κινέζικα μοντέλα. Η προτεραιότητα του κέρδους έναντι του μεριδίου αγοράς μπορεί τελικά να κοστίσει ακριβά στους ευρωπαίους και αμερικανούς κατασκευαστές, καθώς κατασκευαστές της Κίνας και της Ινδίας παράγουν φθηνότερα μοντέλα που θα μπορούσαν να κατακτήσουν μεγάλο μέρος των παγκόσμιων αγορών, ακόμη και αυτών των πιο ώριμων, όπως είναι της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard