
Από το 2015, η τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε υψηλότερη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με την Κίνα, όπου οι τιμές έχουν μειωθεί περίπου στο μισό. Ως αποτέλεσμα, οι κινέζικες μάρκες είναι έτοιμες να κάνουν την «απόβασή» τους στην Ευρώπη, διεκδικώντας μεγάλο μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές εταιρείες. Μάλιστα, τους επόμενους μήνες αναμένεται ότι στη «Γηραιά Ήπειρο» θα κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η αγγλική εταιρεία επιχειρηματικότητας που δραστηριοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, JATO Dynamics.
Στην πιο πρόσφατη έκθεσή της, οι ειδικοί της έρευνας διερεύνησαν την ανισότητα των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις μεγάλες αγορές του κόσμου. Το πιο σημαντικό εύρημα της είναι ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές των EV μεταξύ Ευρώπη – ΗΠΑ με αυτές της Κίνας.
Στην Ευρώπη το 2015, το μέσο EV κόστιζε κάτι λιγότερο από 49.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή έχει ανέβει στα 56.000 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 14%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Ευρώπη είναι 27% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Στις ΗΠΑ το 2015, το μέσο EV στις ΗΠΑ κόστιζε λίγο περισσότερο από 53.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε ανέβει σχεδόν στα 64.000 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στις ΗΠΑ είναι 43% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Στην Κίνα το 2015, το μέσο EV στην Κίνα κόστιζε σχεδόν 67.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε μειωθεί σε λιγότερο από 32.000 ευρώ, καταγράφοντας μείωση 52%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Κίνα είναι τώρα 33% φθηνότερο από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Οι διαφορές
Η διαφορά τιμής μεταξύ Ευρώπης – ΗΠΑ με την Κίνα είναι αξιοσημείωτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO και αυτό οφείλεται κυρίως στη διαφορετική εστίαση του στόχου στον τομέα της παραγωγής. Στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά premium μοντέλα, γεγονός που διατηρεί υψηλές τις μέσες τιμές EV. Στις ΗΠΑ, η προτίμηση των καταναλωτών είναι για μεγάλα οχήματα και SUV, που κατά βάση είναι ακριβά και ασύμφορα στην ηλεκτροκίνηση, με μοναδική εξαίρεση την Tesla. Στην Κίνα, από την άλλη η κυβέρνηση πιέζει ενεργά για τη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση δίνοντας ισχυρά κίνητρα.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Διαμάχη για τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ
Η διαφορά τιμής εντός της Κίνας μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των συμβατικών είναι τέτοια που πριμοδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Προς το παρόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας διευρύνουν ενεργά την γκάμα και βελτιώνουν την ποιότητα των μοντέλων τους, προκειμένου να φθάσουν στα ευρωπαϊκά στάνταρ. Το 2021, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 21% όλων των νέων ταξινομήσεων EV στην Ευρώπη, με τις κινέζικες να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 19%. Ωστόσο, η Κίνα δεν είναι η μόνη που θέλει να μπει στον στίβο των πωλήσεων στην Ευρώπη. Κάτι παρόμοιο επιθυμεί και η Ινδία, η οποία έχει την βοήθεια της ινδικής κυβέρνησης. Το πρώτο ο εξάμηνο, στην Ινδία πουλήθηκαν τόσα ηλεκτρικά οχήματα όσα και τα δύο ολόκληρα προηγούμενα χρόνια μαζί.
Η έκθεση δείχνει ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει μεγάλο χάσμα τιμών μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης-ΗΠΑ με την Κίνα. Αν δεν καταφέρουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε είναι βέβαιο ότι πελάτες με μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα θα στραφούν σε κινέζικα μοντέλα. Η προτεραιότητα του κέρδους έναντι του μεριδίου αγοράς μπορεί τελικά να κοστίσει ακριβά στους ευρωπαίους και αμερικανούς κατασκευαστές, καθώς κατασκευαστές της Κίνας και της Ινδίας παράγουν φθηνότερα μοντέλα που θα μπορούσαν να κατακτήσουν μεγάλο μέρος των παγκόσμιων αγορών, ακόμη και αυτών των πιο ώριμων, όπως είναι της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων