Το άλμα στις πωλήσεις που ανέφερε η LVMH, η ιδιοκτήτρια των Louis Vuitton και Christian Dior, υποδηλώνει ότι τουλάχιστον ένα τμήμα της οικονομίας παραμένει απρόσβλητο στις κρίσεις που πλήττουν τους λιανοπωλητές – τα είδη πολυτελείας.

Η πιέσεις στις αγορές, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι μελανές προοπτικές της οικονομίας δεν έχουν αποδειχθεί εμπόδιο στη ζήτηση για ακριβά ψηλοτάκουνα, τσάντες, ρολόγια, κοσμήματα και αυτοκίνητα. Αυτό ήταν εμφανές στο άλμα κατά 22% στις πωλήσεις μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH το περασμένο τρίμηνο.

«Η ανακούφιση του να βγούμε ζωντανή από την πανδημία έχει ξεπεράσει κάθε άσχημη είδηση, με τους καταναλωτές να υιοθετούν μια στάση «carpe diem»», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Luca Solca, σε ένα σημείωμα προς τους πελάτες. «Κανείς δεν θέλει να είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στο νεκροταφείο».

Διαβάστε επίσης – Είδη πολυτέλειας: Ανοδικά οι πωλήσεις και οι μετοχές παρά το δυσοίωνο οικονομικό κλίμα

Ουρές έξω από τις μπουτίκ

Αυτή η στάση δημιουργεί ουρές έξω από τις μπουτίκ Christian Dior και Chanel στο Παρίσι, το Βερολίνο και το Λονδίνο, σε σκηνές που θυμίζουν την εποχή πριν από την πανδημία, όταν οι Κινέζοι τουρίστες εκμεταλλεύονταν τις χαμηλότερες τιμές στην Ευρώπη.

Μόνο που τώρα, καθώς οι Κινέζοι αγοραστές εξακολουθούν να απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό λόγω των πολιτικών της χώρας τους για την Covid-19, είναι οι Αμερικανοί με το ισχυρό δολάριο και οι Ευρωπαίοι που κάνουν τις αγορές.

Διαβάστε επίσης – Λαμπερές επιδόσεις για τα luxury brands στην Ελλάδα

Η επίμονη όρεξη για περιζήτητα ακριβά παπούτσια, έχει ξεπεράσει τις τσάντες και τα ακριβά αξεσουάρ.

Επίσης, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για πωλήσεις αυτοκινήτων όπως Mercedes-Benz. Η αρχική δημόσια προσφορά της Porsche επωφελήθηκε από τη αυξημένη ζήτησε, με αποτέλεσμα μετά την εισαγωγής της στο χρηματιστήριο, η κεφαλαιοποίησή της ξεπέρασε εκείνη της μητρικής της, Volkswagen AG. Οι πωλήσεις άλλων αυτοκινήτων έχουν πέσει.

Η αντίδραση στο σοκ

Ο Jean-Jacques Guiony, οικονομικός διευθυντής της LVMH, είπε στους αναλυτές ότι σε προηγούμενες οικονομικές κρίσεις οι πελάτες πολυτελείας έτειναν να αντιδρούν περισσότερο στα σοκ του χρηματιστηρίου παρά στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης. Σε αντίθεση με τους λιανοπωλητές μαζικής αγοράς, η LVMH έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει αυξήσεις κόστους στους εύπορους πελάτες της, είπε.

Στο μεταξύ, η φρενίτιδα των δαπανών συνεχίζεται. Ο Sotheby’s πούλησε στα τέλη του περασμένου μήνα την πιο ακριβή τσάντα του, μια Hermes Kelly από δέρμα κροκόδειλου, σε δημοπρασία στο Παρίσι, για 352.800 ευρώ). (Το ρεκόρ όλων των εποχών εξακολουθεί να κατέχει ο οίκος Christie’s.) Θα υπάρξει άλλη μια ευκαιρία να δοκιμάσουμε την όρεξη των πλουσίων όταν ο Sotheby’s διοργανώσει άλλη μια δημοπρασία πολυτελών τσαντών —που θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη— στο Χονγκ Κονγκ.

Το ερώτημα τώρα είναι πόσο καιρό μπορεί να συνεχιστεί αυτή η εμφανής κατανάλωση. Ο Flavio Cereda, αναλυτής της Jefferies, είπε ότι ενώ τα αποτελέσματα της LVMH ήταν θετικά, εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα για την πορεία προς τα εμπρός.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus