Φορτηγά, πλοία, ταξί, λεωφορεία και γενικώς επαγγελματικά οχήματα κινούνται με πετρέλαιο.
Η τιμή ανά λίτρο έχει ξεφύγει και έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ. Οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών οχημάτων αλλά και των πλοίων που κυρίως μεταφέρουν προϊόντα αντιμετωπίζουν τη ξέφρενη πορεία της τιμής των καυσίμων με προβληματισμό και εκ των ουκ άνευ θα αυξήσουν τα κόμιστρα.
Όσοι παραλαμβάνουν προϊόντα θα πληρώσουν την αύξηση και εκ των πραγμάτων αυτόματα το επιπλέον κόστος θα κληθεί να πληρώσει ο καταναλωτής.
Ο πληθωρισμός θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο και το διαθέσιμο εισόδημα θα μειωθεί κι άλλο.
Τα νοικοκυριά θα υποχρεωθούν να περικόψουν την κατανάλωση και να περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα. Οι λογαριασμοί για το ηλεκτρικό ρεύμα θα παραμένουν υψηλοί και αρκετοί απλήρωτοι.
Οι μικρομεσαίοι θα αρχίσουν να στενάζουν -ξανά- αφού θα βλέπουν πελάτη με το «κιάλι».
Θα αρχίσουν και πάλι τα λουκέτα, θα μειωθούν οι θέσεις απασχόλησης -δηλαδή θα αυξηθεί η ανεργία- και θα μειωθούν οι μισθοί ή θα αυξηθεί η «παράνομη ημιαπασχόληση.
Τα δάνεια θα αρχίσουν πάλι να κοκκινίζουν, αφού το εισόδημα δεν επαρκεί για τα απολύτως απαραίτητα ενώ θα αυξάνεται ταυτόχρονα η δόση αφού οι κεντρικές τράπεζες θα αυξάνουν τα βασικά επιτόκια.
Οδεύουμε ολοταχώς για αυτό που οι οικονομολόγοι ονομάζουν ύφεση, το 2023, εκτός εάν γίνει «θαύμα» και ο Πούτιν «ξεθυμώσει», σταματήσει τον πόλεμο και ανοίξει τις στρόφιγγες του αερίου. Προς το παρόν είναι «όνειρο θερινής νυκτός», όπως συμφωνούν όλοι οι διεθνείς αναλυτές.
Όλοι θα κλαίνε με «μαύρο δάκρυ» και το οικονομικό επιτελείο θα ισχυρίζεται ότι δεν έχει «δημοσιονομικό χώρο», πως μόνο έτσι η χώρα θα πάρει «πιστοληπτική ικανότητα» για να δανείζεται από τις αγορές. Μόνο που τότε δεν θα υπάρχει μεγέθυνση της οικονομίας και οι διεθνείς οίκοι θα μπορούν να καθυστερήσουν.
Οι πολίτες αρχίζουν να ξαναζούν ένα ακόμη μνημόνιο, που όμως, αυτή τη φορά δεν το έφερε η ανάλγητη τρόικα και οι ευθύνες στο «ξανθό γένος» δεν είναι επαρκείς.
Η λύση για να περιοριστεί ο νέος Αρμαγεδδών είναι η επιδότηση των καυσίμων και όχι μια άλλου τύπου εσωτερική υποτίμηση και να ξανακλειστούμε στα σπίτια μας.
Ειδικότερα, για τη νέα γενιά αυτό το μαρτύριο της σταγόνας από το 2010 είναι ότι χειρότερο ενώ ενισχύει την απαξία και την απομάκρυνση από την πολιτική.
Και μια πολιτική επισημείωση: «Στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται» και επωάζεται ευκολότερα «το αυγό του φιδιού».
Latest News
Η οικονομική κατάθλιψη των Ελλήνων
Η Eurostat μέσα στις στατιστικές της έρευνες που κάνει δημοσιεύει και μία για την αυτοκατάταξη κάθε χώρας ως προς το ποσοστό του πληθυσμού που θεωρεί τον εαυτό του φτωχό
Το νούφαρα του Μονέ, τα crypto και η μπανάνα…
Στο οίκο Sotheby's γράφτηκε ένα περίεργο κεφάλαιο στην ιστορία της τέχνης
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς