![Κινεζική εισβολή στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/ot_electric_car8.png)
Ανηφορικό δρόμο για την ευρωπαϊκή (και δυτική) αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπουν οι μάνατζερ των ομίλων Stellantis και Renault. «Η έλλειψη ημιαγωγών θα ταλαιπωρήσει τη δραστηριότητα των αυτοκινητοπαραγωγών έως τα τέλη του 2023. Στη συνέχεια θα αποφορτιστεί η κατάσταση, κυρίως επειδή η αγορά των ηλεκτρονικών συσκευών ευρείας κατανάλωσης θα αρχίσει να υποχωρεί».
Η πρόβλεψη ανήκει στους Κάρλος Ταβάρες και Λούκα Ντε Μέο, τους δύο ισχυρούς άνδρες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Kαι από τους ισχυρότερους παγκοσμίως στον κλάδο, αν σκεφθεί κανείς τις επωνυμίες που ελέγχουν: Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Vauxhall, Fiat, Chrysler, Dodge, Ram, Jeep, Abarth, Alfa Romeo, Lancia και Maserati ο όμιλος Stellantis, Renault, Dacia, Alpine, Mobilize και στρατηγική συμμαχία με Nissan και Mitsubishi Motors ο όμιλος Renault, που λόγω του νέου Ψυχρού Πολέμου αποσύρθηκε από τη συμμετοχή του στη ρωσική AvtoVAZ, κατασκευάστρια των αειθαλών Lada.
Διαβάστε επίσης – Το χάσμα τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ Ευρώπης, ΗΠΑ και Κίνας
Οι προοπτικές
Δύο εβδομάδες προτού ανοίξει τις πόρτες του το διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (17-23 Οκτωβρίου 2022) οι Ταβάρες και Ντε Μέο σε κοινή συνέντευξη που έδωσαν στην εφημερίδα «Le Parisien» σκιαγράφησαν τις προοπτικές της παγκόσμιας (δυτικής) βιομηχανίας του αυτοκινήτου και χαρτογράφησαν τους κινδύνους που αυτή διατρέχει από την περιβόητη – και εν πολλοίς δαιμονοποιημένη – κινεζική απειλή. Ως αναπόφευκτη συνέπεια της παγκοσμιοποίησης του εμπορίου και της οικονομίας, η κερδοσκοπική εκμετάλλευση των φθηνών εργατικών ασιατικών χεριών θα είχε, αργά ή γρήγορα, τις συνέπειές της. Η ώρα του λογαριασμού (της λυπητερής επί το λαϊκότερον) έφθασε. Εξαιτίας πολιτικών αποφάσεων και όχι οικονομικών συγκυριών…
Διαβάστε επίσης – Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μπορούν να απαλλαγούν από τα καλώδια φόρτισης;
Από χέρι χαμένος;
Εν προκειμένω η ουσία είναι ότι η δυτική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί την κινεζική επέλαση «επί του πεδίου», παρά μόνο αν ενεργοποιήσει όχι τα εθνικιστικά ανακλαστικά (καθότι ανύπαρκτα), αλλά τα φαντασιακά συνδηλούμενα της αγοράς ενός προϊόντος, και δη ενός διαρκούς καταναλωτικού αγαθού, όπως είναι το αυτοκίνητο. Είναι μέσο προσωπικής αναφοράς και εν πολλοίς κοινωνικής καταξίωσης το αυτοκίνητο. Δεν είναι προφανές ότι ο γείτονας θα αποφασίσει ελαφρά τη καρδία να «υπογράψει» στο πεζοδρόμιο με ένα προϊόν υψηλής τεχνολογικής αξίας ενδεχομένως, αλλά αμφιλεγόμενης ή και μηδαμινής πολιτισμικής αξιολόγησης.
Ο Κάρλος Ταβάρες υπενθύμισε τις σημαντικές επενδύσεις – αρκετές δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια ή ευρώ, η ισοτιμία είναι πλέον ουσιαστικά ένα προς ένα – που χορηγήθηκαν από τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ενωση για την ενίσχυση των «εθνικών» κατασκευαστών ημιαγωγών και την απεξάρτηση από τους Ασιάτες. «Οταν γίνουν αυτές οι επενδύσεις, θα έχουμε στη διάθεσή μας πληθώρα ημιαγωγών, ακόμα και περισσότερους από όσους χρειαζόμαστε. Αλλά θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον τρία χρόνια» εκτίμησε ο Κάρλος Ταβάρες.
Τα μηνιαία στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αποκαλύπτουν ότι η έλλειψη ημιαγωγών επηρεάζει ολόκληρη την ευρωπαϊκή παραγωγή, έστω κι αν το τελευταίο δίμηνο καταγράφτηκε μικρή αύξηση των πωλήσεων. Ερωτηθέντες για τον κινεζικό ανταγωνισμό στην Ευρώπη, οι δύο μάνατζερ δεν έκρυψαν την ανησυχία τους, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση: «Η Κίνα επιτίθεται στην αγορά με πολύ χαμηλές τιμές, ίσως και επιδοτούμενες, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα» είπε συγκεκριμένα ο Κάρλος Ταβάρες.
Η παγκοσμιοποίηση
Σε ένα κρεσέντο προστατευτισμού ο πορτογάλος μάνατζερ της Stellantis εξέφρασε τη λύπη του που η Ευρώπη άνοιξε μια κερκόπορτα στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, με αποτέλεσμα να βρεθούν τα επόμενα χρόνια οι ευρωπαίοι κατασκευαστές «υπό ισχυρή πίεση προκειμένου να πετύχουν οικονομίες κλίμακος και να μειώσουν δραστικά το κόστος τους». Πώς όμως θα γίνει κάτι τέτοιο; Πώς θα αποφευχθεί το κοινωνικό κόστος της μείωσης του λειτουργικού κόστους στις ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής, ακόμα και σε αυτές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που ούτως ή άλλως «δυτικοποιούνται» από μισθολογικής απόψεως;
«Εάν δεν είστε ανταγωνιστικοί με τους κινέζους κατασκευαστές, θα πρέπει να κάνετε κάτι. Θα πρέπει να αντιδράσετε. Είτε θα πουλήσετε πιο ακριβά αλλά θα χάσετε μερίδιο αγοράς και η επιχείρησή σας θα γίνει ελιτίστικη είτε θα πουλάτε στην τιμή που επιβάλλει ο ανταγωνισμός, με κίνδυνο να καταλήξετε στο κόκκινο και να χρειαστεί να αναδιαρθρωθείτε» είπε ο Ταβάρες. Κοντολογίς, αποχαιρέτα την παγκοσμιοποίηση που χάνεις.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση ΤΟ ΒΗΜΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard