
Η ενεργειακή αναβάθμιση του Λιμένα Ηγουμενίτσας αποτελεί οδηγό για την ανάπτυξη «πράσινων» υποδομών και σε άλλους λιμένες της χώρας, δήλωσε σήμερα, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος, μιλώντας σε συνέδριο με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου «ΑLFION», τόνισε ότι η μετάβαση σε περιβαλλοντικά φιλικές μεταφορές αποτελεί μια από τις κεντρικές πολιτικές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, όπως υπαγορεύεται και από τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις.
Ηγουμενίτσα, Πάτρα και Ηράκλειο κύριες πύλες εισόδου – εξόδου
Ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου συμπληρώνουν το κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) ως κύριες πύλες εισόδου – εξόδου της Ελλάδος και μαζί με τα 20 λιμάνια που κατατάσσονται στο αναλυτικό ΔΕΔ-Μ, καλύπτουν τις κύριες μεταφορικές ανάγκες βασικών νησιών και της ηπειρωτικής χώρας.
Ειδικότερα, για τον λιμένα της Ηγουμενίτσας, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε: «Ο λιμένας της Ηγουμενίτσας αποτελεί σημαντική πύλη διασύνδεσης της χώρας μας με την Ιταλία και την Δυτική Ευρώπη. Η ενεργειακή αναβάθμισή του διασφαλίζει επομένως ότι οι εθνικές και διεθνείς διασυνδέσεις θα μπορούν να υλοποιούνται με σύγχρονα μέσα και με τρόπο περιβαλλοντικά φιλικό.
» Για το Υπουργείο μας, είναι σημαντική η επιδίωξη του έργου ALFION να βελτιστοποιήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της λειτουργίας του λιμένα Ηγουμενίτσας, καθώς αυτή ευθυγραμμίζεται με τoυς Στρατηγικούς Στόχους που έχουμε ήδη θέσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσα από το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, αλλά και τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027».
Διαβάστε ακόμα: Νέα εποχή για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Παρεμβάσεις για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
Ο Υφυπουργός Μεταφορών πρόσθεσε ότι στην παρούσα Προγραμματική Περίοδο 2021 – 2027 έχουν καταγραφεί οι κυριότερες ανάγκες του λιμενικού συστήματος, ενώ στο ίδιο πλαίσιο προωθούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρεμβάσεις που αφορούν τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με επιλογές καθαρών μεταφορών, εναλλακτικών καυσίμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στους λιμένες.
Διαβάστε ακόμα: Grimaldi: Έτοιμοι να επενδύσουμε στην ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας
Επιπλέον, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα τελευταία χρόνια, έχει αποδώσει έμπρακτα ιδιαίτερη βαρύτητα στον βιώσιμο σχεδιασμό των μεταφορικών συστημάτων των πόλεων, θέτοντας ως εργαλείο τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Όπως είπε: «Ο Δήμος Ηγουμενίτσας ήταν από τους πρώτους Δήμους της χώρας ο οποίος εκπόνησε ΣΒΑΚ λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη τη σπουδαιότητα του λιμένα ως βασική υποδομή της πόλης, ως εθνική και διεθνή πύλη συνδυασμένων επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών.
» Η προσέγγιση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, ώστε οι οδικές υποδομές και τα μέσα που εξυπηρετούν την πρόσβαση στο λιμάνι να ευνοούν τη βέλτιστη λειτουργία του χωρίς να διαταράσσουν την κινητικότητα των κατοίκων της πόλης.
» Εξάλλου, η ανάγκη για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των εναλλακτικών καυσίμων στις καθημερινές και όχι μόνο μετακινήσεις μιας πόλης, αποτελεί έναν από τους πυλώνες του θεσμικού πλαισίου των ΣΒΑΚ».
Διαβάστε ακόμα: Αυξάνεται η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης
Διεύρυνση δικτύου υποδομών ηλεκτροκίνησης
Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι μέσα από τα ΣΒΑΚ μπορεί να διευρυνθεί το δίκτυο των υποδομών της ηλεκτροκίνησης και να υλοποιηθεί ο προγραμματισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που προβλέπει 25.000 σημεία φόρτισης έως το 2030.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών, αναφέρθηκε στην πρόοδο που έχει συντελεστεί στην Ηγουμενίτσα, στο συγκεκριμένο πεδίο: «Όταν βλέπουμε μία ελληνική πόλη, να προωθεί σε στρατηγικό επίπεδο την ηλεκτροκίνηση μέσω των ΣΒΑΚ, στη συνέχεια να εξειδικεύει τον προγραμματισμό της μέσω των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) και ταυτόχρονα ο λιμένας της Ηγουμενίτσας να ολοκληρώνει τις μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμισή του, σε συνάφεια με τους στόχους του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών του Υπουργείου μας, αντιλαμβανόμαστε ότι η Ηγουμενίτσα είναι μια πόλη που έχει όραμα, σχεδιάζει και υλοποιεί με στόχο την περιβαλλοντικά φιλική και βιώσιμη μετάβασή της.
» Ταυτόχρονα, η πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ, για την ολοκλήρωση του έργου ALFION, διασφαλίζει σύγχρονες και βιώσιμες υπηρεσίες, που προάγουν την οικονομική ευημερία της περιοχής και προσδίδουν υπεραξία στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος».


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων