![Ναυτιλία: Η πειρατεία περνά στο «χρονοντούλαπο της Ιστορίας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/peira.jpg)
Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 30 ετών βρίσκονται τα περιστατικά θαλάσσιας πειρατείας, με τους δράστες να δείχνουν ολοένα και λιγότερο τα «δόντια» τους, εξαιτίας μιας σειράς παραγόντων.
Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιοποίησε το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) για τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, καταγράφηκε ο χαμηλότερος όγκος πειρατείας και ένοπλων ληστειών από το 1992, ωστόσο απευθύνεται έκκληση στους διεθνείς φορείς να στηριχθούν έτι περισσότερο οι προσπάθειες κατά του φαινομένου, ιδιαίτερα στον Κόλπο της Γουινέας.
Διαβάστε επίσης: Ζει και βασιλεύει η πειρατεία
Τα στοιχεία του IMB κατέγραψαν 90 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων τα 13 σημειώθηκαν στην περιοχή του Κόλπου της Γουινέας, σε σύγκριση με 27 την ίδια περίοδο πέρυσι. Οπως τονίζεται, αυτό σηματοδοτεί μια θετική και συνάμα σημαντική μείωση του αριθμού των περιστατικών που έλαβαν χώρα στην περιοχή της δυτικής Αφρικής, η οποία έχει αναδειχθεί ως το μεγαλύτερο hotspot πειρατείας παγκοσμίως.
Στον αντίποδα, τα περιστατικά πειρατείας συνεχίζουν να αυξάνονται στα Στενά της Σιγκαπούρης, με 31 αναφορές τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, σε σύγκριση με 21 για την ίδια περίοδο το 2021. Το Κέντρο Αναφοράς Πειρατείας του IMB πιστεύει ότι υπάρχει ένας βαθμός ελλιπούς ή και καθυστερημένης αναφοράς περιστατικών από αυτές τις περιοχές και ενθαρρύνει τους πλοιάρχους να αναφέρουν όλα τα περιστατικά όσο το δυνατόν νωρίτερα, γεγονός που θα βοηθήσει τις τοπικές αρχές να εντοπίσουν και να συλλάβουν τους δράστες.
Ο διευθυντής του IMB Michael Howlett δήλωσε πως «ενώ μέχρι στιγμής θεωρούνται εγκλήματα χαμηλού επιπέδου, χωρίς απαγωγές πληρωμάτων ή ομηρείες πλοίων, ζητείται από τα παράκτια κράτη να αυξήσουν τις περιπολίες στις στρατηγικής σημασίας θαλάσσιες οδούς για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και το παγκόσμιο εμπόριο». Παράλληλα, στάθηκε στην απότομη μείωση των επιθέσεων στον Κόλπο της Γουινέας, επισημαίνοντας ωστόσο πως η βία κατά των ναυτικών παραμένει πραγματική απειλή.
Η απειλή
Στο μεταξύ, το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο υπογραμμίζει ότι η απειλή της πειρατείας εξακολουθεί να υφίσταται στα νερά της νότιας Ερυθράς Θάλασσας και στον Κόλπο του Αντεν, αν και δεν αναφέρθηκαν περιστατικά εκεί από την αρχή του έτους. Οι σομαλοί πειρατές εξακολουθούν να διαθέτουν την ικανότητα να πραγματοποιούν επιθέσεις και όλα τα εμπορικά πλοία θα πρέπει να τηρούν τις συστάσεις των τελευταίων Βέλτιστων Πρακτικών Διαχείρισης κατά τη διέλευση σε αυτά τα ύδατα, επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Τον περασμένο Αύγουστο, είχε ανακοινωθεί σχετικά πως η περιοχή του Κόλπου του Αντεν δεν θα χαρακτηρίζεται πλέον ως υψηλού κινδύνου, έπειτα από 15 χρόνια «μαχών», κυρίως λόγω της ύπαρξης πολύ μεγάλης διεθνούς ναυτικής δύναμης, με τη συμμετοχή και της Ελλάδας, αλλά και από το γεγονός ότι πολλά εμπορικά πλοία χρησιμοποίησαν σε πολλές περιόδους ακόμα και ένοπλους φρουρούς.
Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν από διεθνείς ναυτιλιακούς φορείς και σηματοδοτούν ένα θετικό αποτέλεσμα μιας δεκαετίας κοινών προσπαθειών των κρατών, της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της διεθνούς κοινότητας εν γένει με στόχο την πρόληψη των πειρατικών επιθέσεων σε μία από τις πιο επικίνδυνες για τους ναυτικούς και πλοία περιοχές του πλανήτη.
Σε ό,τι αφορά τους τύπους πλοίων που δέχθηκαν επιθέσεις από πειρατικές ομάδες to 2022, τα bulk carriers είχαν τη μερίδα του λέοντος με 40, τα δεξαμενόπλοια 23, δέκα containerships και τα υπόλοιπα 16 ήταν διάφορα πλοία. Αναφορικά με την κατάσταση των πλοίων, σε 40 περιπτώσεις επιθέσεων αυτά ήταν αγκυροβολημένα, σε 37 περιπτώσεις έπλεαν προς τον προορισμό τους και 13 πλοία ήταν ελλιμενισμένα όταν δέχθηκαν επίθεση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023