
Την ώρα που ο πλανήτης βρίσκεται αντιμέτωπος με πολυάριθμες κρίσεις και το φάντασμα της ύφεσης πλανάται πάνω από ισχυρές οικονομίες, οι έχοντες φαίνεται πως δεν πτοούνται και τροφοδοτούν μεγάλο κομμάτι του ρευστού που διαθέτουν στην αγορά των υπερπολυτελών σκαφών.
Μάλιστα, καθώς οι Ρώσοι δισεκατομμυριούχοι απέχουν εξαιτίας των κυρώσεων, οι Αμερικανοί κροίσοι διεκδικούν με μεγάλη ταχύτητα το κομμάτι από την πίτα του yachting που αναλογούσε στη Μόσχα.
Διαβάστε επίσης: Monaco Yacht Show: Η «αφρόκρεμα» των super yachts στο κοσμοπολίτικο Πριγκιπάτο
Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε το περίφημο Monaco Yacht Show, το οποίο άγγιξε το ρεκόρ παρουσίας σκαφών με 117 superyachts και σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg όσοι έδωσαν το «παρών» αντίκρισαν έναν κόσμο που δεν επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη.
Αύξηση 20%
Στελέχη της βιομηχανίας έκαναν λόγο για την ακόρεστη ζήτηση που εντάθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι πλούσιοι αποφάσισαν ότι η απόκτηση ενός yacht αποτελούσε τον ιδανικό τρόπο για να ξεφύγουν από τα lockdowns και τα κρούσματα. Ακόμα και με την «εξασθένηση» της COVID-19, η ζήτηση παρέμεινε ισχυρή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα έσοδα της Burgess, της κορυφαίας εταιρείας superyachts, τα οποία το πρώτα εννεάμηνο κατέγραψαν αύξηση κατά 20% σε σχέση με πέρυσι.
Οπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Burgess, Τζόναθαν Μπέκετ, «οι πελάτες μας πάντα ένιωθαν αδιαπέραστοι και ισχυροί. Νομίζω ότι το μόνο πράγμα που πέτυχε η πανδημία ήταν να τους κάνει να αισθάνονται ευάλωτοι για πρώτη φορά. Σκέφτονταν ότι η ζωή είναι πραγματικά εύθραυστη. Οπότε κάνουν κάτι πολύ ωραίο τώρα».
Σύμφωνα με τη εταιρεία Fraser Yachts, η τεράστια ζήτηση που εκδηλώθηκε την περασμένη χρονιά είχε ως αποτέλεσμα ένα έτος ρεκόρ για τις παγκόσμιες πωλήσεις superyachts. Αν και αυτό είναι απίθανο να συμβεί και φέτος, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι 68% πάνω από τον μέσο όρο 13 ετών.
Πέρυσι, 1.001 superyachts διαστάσεων 24 μέτρων ή και περισσότερο, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων, πουλήθηκαν έναντι 9,4 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον Κέβιν Μπόντικτον, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο του YachtBuyer.com. Την ίδια στιγμή τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 έχουν πουληθεί 567 πολυτελή yachts αξίας 4,2 δισ. ευρώ.
Οι Αμερικανοί
Οπως τονίστηκε, οι Αμερικανοί είναι αυτοί που οδηγούν τη ζήτηση, κατέχοντας το μεγαλύτερο μερίδιο τόσο του υπάρχοντος στόλου όσο και των νέων ναυπηγήσεων. Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες από τις ΗΠΑ αποτελούν το 23% του παγκόσμιου στόλου υπερπολυτελών σκαφών άνω των 40 μέτρων, ακολουθούμενοι από τους Ρώσους με περίπου 9%. Αλλοι μεγάλοι αγοραστές προέρχονται από την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Τουρκία και την Ιταλία.
Παρόλο που ένα σημαντικό μέρος του συνολικού στόλου των superyachts άνω των 24 μέτρων παγκοσμίως διατίθεται προς ενοικίαση, ούτε αυτό ήταν αρκετό για να καλύψει τη ζήτηση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, καθώς οι παραθεριστές μετά την πανδημία επέστρεψαν δυναμικά. «Το πραγματικό πρόβλημα είναι να αγοράσουμε σκάφη για αυτούς τους ανθρώπους» τόνισε ο Μαρκ Ντάνκαν της Fraser Yachts.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αγορά εκτονώνεται, λόγω έλλειψης προσφοράς, καθώς το βιβλίο παραγγελιών στα ναυπηγεία παγκοσμίως είναι σχεδόν γεμάτο. Στο πλαίσιο αυτό, τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν νέα superyachts, κυρίως στην Ολλανδία και στη Γερμανία, είναι πιο απασχολημένα από ποτέ. Ο Ζαν-Μπαρτ Βερκιούλ, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής κατασκευαστικής εταιρείας superyacht Feadship, σημείωσε ότι αν και η βιομηχανία δεν μπορεί πλέον να κάνει συμφωνίες με κανέναν Ρώσο κροίσο, η αγορά είναι τόσο ανοδική που δεν ανησυχεί.


Latest News

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα