
Μετά από την άνθηση του ψηφιακού νοικοκυριού, κατά τη διάρκεια των lockdowns της πανδημίας του COVID-19, οι ανάγκες των καταναλωτών ως προς τη συνδεσιμότητα και το περιεχόμενο φαίνεται να υποχωρούν, καθώς δίνουν πλέον προτεραιότητα στην οικονομική και ψυχική ευημερία.
Αυτό προκύπτει από την τελευταία μελέτη της EY, Decoding the digital home, η οποία κατέγραψε τις απόψεις περισσότερων από 20.000 νοικοκυριών από οκτώ χώρες (Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) για να αναλύσει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην τεχνολογία, τα media και τις τηλεπικοινωνίες που χρησιμοποιούν στο σπίτι.
Διαβάστε επίσης: Η Ευρώπη στο φάσμα του μπλακάουτ
Η μελέτη
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η εκτίναξη του κόστους ζωής ασκεί πίεση στο ψηφιακό νοικοκυριό. Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά ανησυχούν ότι ο πάροχος ευρυζωνικότητας (60%) και ο πάροχος συνδρομητικής τηλεόρασης (55%) θα αυξήσουν το κόστος της συνδρομής, ενώ το 45% πιστεύουν ότι πληρώνουν περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει για περιεχόμενο που δεν καταναλώνουν.
Η μελέτη δείχνει, επίσης, ότι, καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, η χρήση των ψηφιακών μέσων επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς, με πολλούς καταναλωτές να προσπαθούν να περιορίσουν την έκθεσή τους στο διαδίκτυο. Το 34% σχεδιάζουν να περνούν λιγότερο χρόνο στο διαδίκτυο, το 27% θέλουν να μειώσουν τον αριθμό των πλατφορμών ροής (streaming) που χρησιμοποιούν, ενώ το 21% ενδέχεται να μειώσουν τον αριθμό των συνδεδεμένων συσκευών στα σπίτια τους.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, στις χώρες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης μετά την πανδημία – ο Καναδάς, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ – εμφανίζονται σήμερα οι μεγαλύτερες πιθανότητες συρρίκνωσης της αγοράς.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο και ευεξία
Η τάση απόσυρσης από τον διαδικτυακό κόσμο επιδεινώνεται από την αυξημένη εστίαση των καταναλωτών στην ασφάλεια και την ευεξία. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η πανδημία του COVID-19 έχει επιδεινώσει τους προϋπάρχοντες φόβους σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, με το 40% των νοικοκυριών να δηλώνουν ότι ανησυχούν περισσότερο για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων από ό,τι πριν την πανδημία.
Οι ανησυχίες για την ψυχική υγεία που σχετίζονται με την έκθεση στο διαδίκτυο βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων καταναλωτών. 47% των ερωτηθέντων κάτω των 25 ετών σκέφτονται συχνά τον αρνητικό αντίκτυπο της χρήσης του διαδικτύου στην ευεξία τους, ενώ, το ίδιο ποσοστό, στην ηλικιακή ομάδα 25 έως 44 ετών, ανησυχούν πολύ για το τι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο. Συνολικά, το 59% των νοικοκυριών πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να κάνουν περισσότερα για την καταπολέμηση του επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.
Πιο σαφείς προσφορές υπηρεσιών
Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, ότι οι καταναλωτές αισθάνονται ότι οι προσφορές υπηρεσιών είναι πολύ περίπλοκες. Το 33% δυσκολεύονται να κατανοήσουν τα προσφερόμενα ψηφιακά οικιακά πακέτα, ενώ 38% διακρίνουν πολύ μικρές διαφορές μεταξύ ανταγωνιστικών παρόχων. Συγχρόνως, ενώ πάνω από τους μισούς (54%) συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι οι προσφορές γνωριμίας παίζουν ρόλο στην επιλογή παρόχου, 49% θεωρούν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να προσδιορίσουν ποιος προσφέρει την καλύτερη αξία.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η ισχυρή αύξηση της ζήτησης για συνδεσιμότητα και περιεχόμενο που πυροδότησε η πανδημία και τα διαδοχικά lockdowns, φαίνεται να τερματίζεται, καθώς τα νοικοκυριά σήμερα, αντιμέτωπα με την αλματώδη αύξηση του κόστους ζωής, επαναξιολογούν τις ανάγκες τους για ψηφιακές υπηρεσίες. Συγχρόνως, επανέρχονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και τις επιπτώσεις της υπερβολικής έκθεσης στο διαδίκτυο στην ψυχική υγεία. Σε αυτό το περιβάλλον, οι πάροχοι υπηρεσιών συνδεσιμότητας και περιεχομένου, θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική και τα προϊόντα τους, και να ενισχύσουν το επίπεδο των υπηρεσιών τους».


Latest News

Η Arm ήθελε εξαγορά της Alphawave για να βάλει στο χέρι την τεχνολογία SerDes
Αυτό που... κέντρισε το ενδιαφέρον της Arm ήταν μία συγκεκριμένη τεχνολογία της Alphawave που καθορίζει πόσο γρήγορα οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν αλλά και να εξαχθούν από ένα μικροτσίπ

Ο Michael Kratsios σε θέση «κλειδί» στον Λευκό Οίκο - Τα «πυρά» στην Κίνα από το OT Forum
Ο Michael Kratsios θα βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής μάχης των ΗΠΑ με την Κίνα στην τεχνητή νοημοσύνη

Ανάδειξη καινοτόμων ιδεών με το Beyond Tomorrow Competition
Ο διαγωνισμός Beyond Tomorrow Competition υλοποιείται με την στήριξη των HDB, KPMG και ΕΚΚΟΜΕΔ Creative Greece

Kaspersky: Πώς να μετατρέπετε αρχεία με ασφάλεια
Οι ιστοσελίδες μετατροπής αρχείων στο διαδίκτυο αποτελούν έναν ελκυστικό τρόπο για να αλλάξετε τη μορφή των αρχείων σας, αλλά ενέχουν κινδύνους

Πόλος έλξης η Δ. Μακεδονία για data centers αμερικανικών κολοσσών - Το project της ΔΕΗ
Το σχέδιο της ΔΕΗ για data centers στη Δυτική Μακεδονία, το αμερικανικό ενδιαφέρον και οι κινήσεις των άλλων παικτών

Το 50% των τσιπ κέντρων δεδομένων φέτος θα έχει σχεδιαστεί από την Arm
Οι επεξεργαστές της Arm αποκτούν δημοτικότητα λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας - Οι Amazon, Google, Microsoft σχεδιάζουν τσιπ κέντρων δεδομένων που βασίζονται σε τεχνολογία της Arm

Η ΕΕ βάζει την Big Tech στο κάδρο του εμπορικού πολέμου - Ερχονται πρόστιμα σε Apple και Meta
Με φόντο την κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου η Κομισιόν ετοιμάζεται να επιβάλει πρόστιμα στην αφρόκρεμα των αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών

Νορβηγία: Συνετρίβη ο πρώτος τροχιακός πύραυλος που εκτόξευσε η Ευρώπη
Ο πύραυλος εκτοξεύτηκε από διαστημοδρόμιο στη Νορβηγία - Η γερμανική εταιρεία Isar Aerospace είχε κάνει λόγο για «αρχική δοκιμή»

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Η τρέλα της OpenAI για το Ghibli... που πήρε περίεργη τροπή
Τα social media έχουν κατακλυστεί με εικόνες στο στυλ του ιαπωνικού οίκου κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli που έχει ενσωματώσει της OpenAI