Μετά από την άνθηση του ψηφιακού νοικοκυριού, κατά τη διάρκεια των lockdowns της πανδημίας του COVID-19, οι ανάγκες των καταναλωτών ως προς τη συνδεσιμότητα και το περιεχόμενο φαίνεται να υποχωρούν, καθώς δίνουν πλέον προτεραιότητα στην οικονομική και ψυχική ευημερία.
Αυτό προκύπτει από την τελευταία μελέτη της EY, Decoding the digital home, η οποία κατέγραψε τις απόψεις περισσότερων από 20.000 νοικοκυριών από οκτώ χώρες (Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) για να αναλύσει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην τεχνολογία, τα media και τις τηλεπικοινωνίες που χρησιμοποιούν στο σπίτι.
Διαβάστε επίσης: Η Ευρώπη στο φάσμα του μπλακάουτ
Η μελέτη
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η εκτίναξη του κόστους ζωής ασκεί πίεση στο ψηφιακό νοικοκυριό. Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά ανησυχούν ότι ο πάροχος ευρυζωνικότητας (60%) και ο πάροχος συνδρομητικής τηλεόρασης (55%) θα αυξήσουν το κόστος της συνδρομής, ενώ το 45% πιστεύουν ότι πληρώνουν περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει για περιεχόμενο που δεν καταναλώνουν.
Η μελέτη δείχνει, επίσης, ότι, καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, η χρήση των ψηφιακών μέσων επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς, με πολλούς καταναλωτές να προσπαθούν να περιορίσουν την έκθεσή τους στο διαδίκτυο. Το 34% σχεδιάζουν να περνούν λιγότερο χρόνο στο διαδίκτυο, το 27% θέλουν να μειώσουν τον αριθμό των πλατφορμών ροής (streaming) που χρησιμοποιούν, ενώ το 21% ενδέχεται να μειώσουν τον αριθμό των συνδεδεμένων συσκευών στα σπίτια τους.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, στις χώρες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης μετά την πανδημία – ο Καναδάς, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ – εμφανίζονται σήμερα οι μεγαλύτερες πιθανότητες συρρίκνωσης της αγοράς.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο και ευεξία
Η τάση απόσυρσης από τον διαδικτυακό κόσμο επιδεινώνεται από την αυξημένη εστίαση των καταναλωτών στην ασφάλεια και την ευεξία. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η πανδημία του COVID-19 έχει επιδεινώσει τους προϋπάρχοντες φόβους σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, με το 40% των νοικοκυριών να δηλώνουν ότι ανησυχούν περισσότερο για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων από ό,τι πριν την πανδημία.
Οι ανησυχίες για την ψυχική υγεία που σχετίζονται με την έκθεση στο διαδίκτυο βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων καταναλωτών. 47% των ερωτηθέντων κάτω των 25 ετών σκέφτονται συχνά τον αρνητικό αντίκτυπο της χρήσης του διαδικτύου στην ευεξία τους, ενώ, το ίδιο ποσοστό, στην ηλικιακή ομάδα 25 έως 44 ετών, ανησυχούν πολύ για το τι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο. Συνολικά, το 59% των νοικοκυριών πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να κάνουν περισσότερα για την καταπολέμηση του επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.
Πιο σαφείς προσφορές υπηρεσιών
Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, ότι οι καταναλωτές αισθάνονται ότι οι προσφορές υπηρεσιών είναι πολύ περίπλοκες. Το 33% δυσκολεύονται να κατανοήσουν τα προσφερόμενα ψηφιακά οικιακά πακέτα, ενώ 38% διακρίνουν πολύ μικρές διαφορές μεταξύ ανταγωνιστικών παρόχων. Συγχρόνως, ενώ πάνω από τους μισούς (54%) συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι οι προσφορές γνωριμίας παίζουν ρόλο στην επιλογή παρόχου, 49% θεωρούν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να προσδιορίσουν ποιος προσφέρει την καλύτερη αξία.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η ισχυρή αύξηση της ζήτησης για συνδεσιμότητα και περιεχόμενο που πυροδότησε η πανδημία και τα διαδοχικά lockdowns, φαίνεται να τερματίζεται, καθώς τα νοικοκυριά σήμερα, αντιμέτωπα με την αλματώδη αύξηση του κόστους ζωής, επαναξιολογούν τις ανάγκες τους για ψηφιακές υπηρεσίες. Συγχρόνως, επανέρχονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και τις επιπτώσεις της υπερβολικής έκθεσης στο διαδίκτυο στην ψυχική υγεία. Σε αυτό το περιβάλλον, οι πάροχοι υπηρεσιών συνδεσιμότητας και περιεχομένου, θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική και τα προϊόντα τους, και να ενισχύσουν το επίπεδο των υπηρεσιών τους».
Latest News
Ανακοινώθηκε το νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης Gemini 2.0 της Google
Οι συνεχιζόμενες εκδόσεις αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την Google να επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε «πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης»
Νέα Agentic AI πλατφόρμα από την AustriaCard
Η ΑΙ στρατηγική της AustriaCard Holdings εμπλουτίζεται και αξιοποιεί το σύνολο μοντέλων παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης
Από τις ρομαντικές απάτες στους Ιλλουμινάτι - Πώς εξελίσσονται οι απάτες μέσω email
Τα email αυτά προσέλκυαν τα θύματα με οικονομικές προσφορές, ωθώντας τα να συμμετέχουν σε αλληλογραφία με σκοπό την εξαπάτησή τους
Πρόβλημα... χώρου στα data centers της Ευρώπης λόγω τεχνητής νοημοσύνης
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας χρειάζονται ολοένα και περισσότερο χώρο συνδεδεμένο με την τεχνητή νοημοσύνη
Alphabet: Βουτιά για τη μετοχή – Απογοήτευσαν τα έσοδα από το cloud – Επένδυση 75 δισ. σε AI
Η υποχώρηση της μετοχής της Alphabet «έσβησε» 200 δισ. δολάρια από την χρηματιστηριακή αξία της
Η τεχνητή νοημοσύνη στο Παρίσι - Ο Τραμπ και το DeepSeek στο επίκεντρο της Συνόδου Κορυφής
Με τη συμμετοχή κορυφαίων ηγετικών στελεχών από Google και OpenAI, στόχος παραμένει η παγκόσμια συναίνεση για την τεχνητή νοημοσύνη
Βουτιά μετοχής ΑΜD μετά τα αποτελέσματα για τα data centers
Η μετοχή της AMD υποχώρησε περίπου 6% στις εκτεταμένες συναλλαγές καθώς η εταιρεία έχασε τις εκτιμήσεις για το βασικό της τμήμα των data center
Κυβερνοασφάλεια: Πώς θωρακίζονται Helleniq Henergy, Βιοχάλκο και Alpha Bank
Κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις ανέλυσαν στο πλαίσιο του Cyber Intelligence forum τις προκλήσεις κυβερνοασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί
Ποιες κινεζικές εταιρείες AI θα μπορούσαν να... μιμηθούν την DeepSeek
Το DeepSeek συντάραξε τις παγκόσμιες αγορές και συγκλόνισε τη Silicon Valley, αλλά είναι μόνο μία από τις κινεζικές εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης που θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν την κυριαρχία των ΗΠΑ
Λιανγκ Ουενφένγκ: Ο 40χρονος Ασιάτης που αλλάζει τον κόσμο της ΑΙ
Ο 40άρης ηλεκτρολόγος που δημιούργησε την DeepSeek «έβαλε τα γυαλιά» στο περιβόητο ChatGPT και έσπειρε τον πανικό στη Wall Street