Μετά από την άνθηση του ψηφιακού νοικοκυριού, κατά τη διάρκεια των lockdowns της πανδημίας του COVID-19, οι ανάγκες των καταναλωτών ως προς τη συνδεσιμότητα και το περιεχόμενο φαίνεται να υποχωρούν, καθώς δίνουν πλέον προτεραιότητα στην οικονομική και ψυχική ευημερία.
Αυτό προκύπτει από την τελευταία μελέτη της EY, Decoding the digital home, η οποία κατέγραψε τις απόψεις περισσότερων από 20.000 νοικοκυριών από οκτώ χώρες (Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) για να αναλύσει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην τεχνολογία, τα media και τις τηλεπικοινωνίες που χρησιμοποιούν στο σπίτι.
Διαβάστε επίσης: Η Ευρώπη στο φάσμα του μπλακάουτ
Η μελέτη
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η εκτίναξη του κόστους ζωής ασκεί πίεση στο ψηφιακό νοικοκυριό. Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά ανησυχούν ότι ο πάροχος ευρυζωνικότητας (60%) και ο πάροχος συνδρομητικής τηλεόρασης (55%) θα αυξήσουν το κόστος της συνδρομής, ενώ το 45% πιστεύουν ότι πληρώνουν περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει για περιεχόμενο που δεν καταναλώνουν.
Η μελέτη δείχνει, επίσης, ότι, καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, η χρήση των ψηφιακών μέσων επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς, με πολλούς καταναλωτές να προσπαθούν να περιορίσουν την έκθεσή τους στο διαδίκτυο. Το 34% σχεδιάζουν να περνούν λιγότερο χρόνο στο διαδίκτυο, το 27% θέλουν να μειώσουν τον αριθμό των πλατφορμών ροής (streaming) που χρησιμοποιούν, ενώ το 21% ενδέχεται να μειώσουν τον αριθμό των συνδεδεμένων συσκευών στα σπίτια τους.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, στις χώρες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης μετά την πανδημία – ο Καναδάς, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ – εμφανίζονται σήμερα οι μεγαλύτερες πιθανότητες συρρίκνωσης της αγοράς.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο και ευεξία
Η τάση απόσυρσης από τον διαδικτυακό κόσμο επιδεινώνεται από την αυξημένη εστίαση των καταναλωτών στην ασφάλεια και την ευεξία. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η πανδημία του COVID-19 έχει επιδεινώσει τους προϋπάρχοντες φόβους σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, με το 40% των νοικοκυριών να δηλώνουν ότι ανησυχούν περισσότερο για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων από ό,τι πριν την πανδημία.
Οι ανησυχίες για την ψυχική υγεία που σχετίζονται με την έκθεση στο διαδίκτυο βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων καταναλωτών. 47% των ερωτηθέντων κάτω των 25 ετών σκέφτονται συχνά τον αρνητικό αντίκτυπο της χρήσης του διαδικτύου στην ευεξία τους, ενώ, το ίδιο ποσοστό, στην ηλικιακή ομάδα 25 έως 44 ετών, ανησυχούν πολύ για το τι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο. Συνολικά, το 59% των νοικοκυριών πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να κάνουν περισσότερα για την καταπολέμηση του επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.
Πιο σαφείς προσφορές υπηρεσιών
Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, ότι οι καταναλωτές αισθάνονται ότι οι προσφορές υπηρεσιών είναι πολύ περίπλοκες. Το 33% δυσκολεύονται να κατανοήσουν τα προσφερόμενα ψηφιακά οικιακά πακέτα, ενώ 38% διακρίνουν πολύ μικρές διαφορές μεταξύ ανταγωνιστικών παρόχων. Συγχρόνως, ενώ πάνω από τους μισούς (54%) συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι οι προσφορές γνωριμίας παίζουν ρόλο στην επιλογή παρόχου, 49% θεωρούν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να προσδιορίσουν ποιος προσφέρει την καλύτερη αξία.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η ισχυρή αύξηση της ζήτησης για συνδεσιμότητα και περιεχόμενο που πυροδότησε η πανδημία και τα διαδοχικά lockdowns, φαίνεται να τερματίζεται, καθώς τα νοικοκυριά σήμερα, αντιμέτωπα με την αλματώδη αύξηση του κόστους ζωής, επαναξιολογούν τις ανάγκες τους για ψηφιακές υπηρεσίες. Συγχρόνως, επανέρχονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και τις επιπτώσεις της υπερβολικής έκθεσης στο διαδίκτυο στην ψυχική υγεία. Σε αυτό το περιβάλλον, οι πάροχοι υπηρεσιών συνδεσιμότητας και περιεχομένου, θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική και τα προϊόντα τους, και να ενισχύσουν το επίπεδο των υπηρεσιών τους».
Latest News
Από την πυρηνική ενέργεια στην κβαντική μηχανική - Πώς οι Big Tech θα σβήσουν τη δίψα της AI για ενέργεια
Οι Big Tech έχουν εξασφαλίσει συμφωνίες πυρηνικής ενέργειας αξίας δισ. δολαρίων - Στο βάθος πάντα υπάρχει και η προοπτική των κβαντικών υπολογιστών
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
TikTok: Κατηγορούμενο για αυτοκτονίες εφήβων – Αγωγή από επτά οικογένειες
Ο αλγόριθμος του TikTok φέρεται να προτείνει σε εφήβους βίντεο που προωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.
«Είμαστε στο έλεος της Google» - Πώς μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
Όσοι απευθύνονται στη Google για να τους λύσει τις απορίες μπορεί να δουν δραματικά διαφορετικές όψεις του κόσμου
Χιντζίδης (Performance Technologies): Η Εναλλακτική μας προετοίμασε για την Κύρια Αγορά του ΧΑ
Ο Διονύσης Χιντζίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Performance Technologies, μίλησε για την πορεία της εταιρείας μέχρι την Κύρια Αγορά
Γιατί ο Ζάκερμπεργκ δεν θα πάψει να ξοδεύει ασύστολα για τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ωθεί τα κέρδη της Meta Platforms
Πώς οι Big Tech κερδίζουν σήμερα για να επενδύσουν στο μέλλον
Οι τεχνολογικοί γίγαντες διαφημίζουν πραγματικές νίκες σήμερα για να δικαιολογήσουν τεράστιες επενδύσεις αύριο και οι επενδυτές στηρίζουν, ως ένα σημείο
Η Huawei ακόμα παλεύει να ανακάμψει από τις κυρώσεις, λέει ο ιδρυτής
Ο Ρεν Ζενγκφέι λέει ότι παρά την θεαματική ανάκαμψη η Huawei δεν έχει ξεπεράσει τα προβλήματά της
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Apple: Διαθέσιμοι από 8 Νοεμβρίου οι νέοι υπολογιστές Mac στην Ελλάδα
Η Apple ανακοίνωσε τρεις νέους υπολογιστές Mac, σχεδιασμένους να υποστηρίζουν την πλατφόρμα Apple Intelligence, με το νέο επεξεργαστή M4