
Προβλήματα συνεχίζει να αντιμετωπίζει η Boeing καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στις ΗΠΑ (FAA) ενημέρωσε τον κολοσσό κατασκευής αεροσκαφών ότι μερικά σημαντικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας αξιολόγησης της πιστοποίησης του αεροσκάφους 737 MAX 7 ήταν ελλιπή, ενώ άλλα είναι αναγκαίο να επανεξεταστούν από την εταιρεία.
Διαβάστε επίσης – Boeing: Αυξάνονται οι παραδόσεις αεροσκαφών τον Σεπτέμβριο
Σε επιστολή με ημερομηνία 12 Οκτωβρίου προς την Boeing από τον αξιωματούχο της FAA Ίαν Βον, η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters, η FAA ζήτησε από την Boeing να επανεξετάσει μερικούς ισχυρισμούς ότι κίνδυνοι οι οποίοι περιγράφονται ως καταστροφικοί «δεν εμπεριέχουν υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα».
Διαβάστε επίσης – Πρόστιμο στην Βοeing για εξαπάτηση επενδυτών
Αξιολογήσεις εγγράφων
Η FAA ανακοίνωσε επίσης ότι δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει μερικές αξιολογήσεις των εγγράφων που κατέθεσε η Boeing «εξαιτίας δεδομένων που έλειπαν αναφορικά με τις υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, σε συνθήκες καταστροφικών κινδύνων».
Η νέα επιστολή δίνει έμφαση στις ανησυχίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, αναφορικά με την έναρξη των παραδόσεων της μικρότερης έκδοσης του αεροσκάφους MAX που καταγράφει θετική πορεία πωλήσεων.
Η Boeing είναι αντιμέτωπη με μία προθεσμία που λήγει τον Δεκέμβριο, προκειμένου η FAA να πιστοποιήσει τα αεροσκάφη των εκδόσεων MAX 7 και MAX 10 ή στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να καλύψει τις προϋποθέσεις νέων σύγχρονων κανόνων συναγερμού για καταστάσεις ανάγκης στο πιλοτήριο, με συνέπεια, τη σημαντική καθυστέρηση στις παραδόσεις των αεροσκαφών εκτός κι αν η εταιρία λάβει απαλλαγή από το Κογκρέσο.
Οι σχετικές προϋποθέσεις εγκρίθηκαν από το Κογκρέσο στα τέλη του 2020, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων της FAA για τη διαδικασία πιστοποίησης των αεροσκαφών, μετά από δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με 737 MAX που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους και οδήγησαν στην καθήλωση των αεροσκαφών του ίδιου τύπου για χρονικό διάστημα 20 μηνών.
Το Reuters αναφέρθηκε στην Boeing πρώτο στις 3 Οκτωβρίου, καθώς η εταιρεία δεν ανέμενε να εξασφαλίσει την έγκριση της FAA για το MAX 10 πριν από το επόμενο καλοκαίρι, επικαλούμενο μία επιστολή που η FAA απέστειλε στο Κογκρέσο.
Η ανακοίνωση της Boeing
Η Boeing ανέφερε σε μία χθεσινή ανακοίνωσή της, ότι «επικεντρώνει την προσοχή της στην κάλυψη όλων των κανονιστικών προϋποθέσεων για την πιστοποίηση του 737-7, ενώ η ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη διάσταση σε αυτή την προσπάθεια».
Οι πιστοποιήσεις αεροσκαφών απαιτούν την κατάθεση πολλών εγγράφων, αλλά και μία λεπτομερή παρουσίαση των αξιολογήσεων ασφάλειας των πτήσεων από την FAA.
Σε μία επιστολή της προς την Boeing με ημερομηνία 19 Σεπτεμβρίου η FAA εξέφρασε την ανησυχία της ότι η κατασκευάστρια εταιρία δεν θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει την πιστοποίηση του αεροσκάφους 737 ΜΑΧ μέσα στο 2022. Η Boeing πρέπει να πιστοποιήσει πρώτα το MAX 7, καθώς η πιστοποίηση του MAX 10 συναρτάται με μερικά έγγραφα του MAX 7, όπως είχε δηλώσει τον προηγούμενο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ντέιβ Καλχούν.
Η κατασκευάστρια εταιρία πρόσθεσε ότι “θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στις λεπτομέρειες και στη διαφάνεια των οδηγιών και της αλληλεπίδρασης με την FAA”.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Οι αναλύσεις που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα αναφέρονται στον τρόπο αντίδρασης των πιλότων σε καταστάσεις ανάγκης που προκύπτουν στο πιλοτήριο των αεροσκαφών. Η επιστολή της FAA ανέφερε ότι η Boeing στο πλαίσιο της διαδικασίας πιστοποίησης θα πρέπει να διαβεβαιώσει την υπηρεσία ότι “αυτές οι αξιολογήσεις ασφάλειας δεν περιέχουν υποθέσεις σχετικά με την αντίδραση του ανθρώπινου παράγοντα”, ενώ, αν υπάρχουν άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλεια των πτήσεων, αυτοί θα πρέπει να καταγραφούν και να υποβληθούν στην FAA για σχετική αξιολόγηση.
Μία αναφορά της Γερουσίας που καταρτίστηκε τον Δεκέμβριο του 2020 για το αεροσκάφος ΜΑΧ συμπέρανε ότι η FAA και η Boeing “είχαν διαμορφώσει ένα προ-αποφασισμένο αποτέλεσμα προκειμένου να επιβεβαιώσουν μία υπόθεση για τον ανθρώπινο παράγοντα που θεωρούνταν δεδομένη για μεγάλο χρονικό διάστημα ως προς το χρόνο αντίδρασης των πιλότων. Όπως φαίνεται, σε αυτή την περίπτωση, η FAA και η Boeing προσπάθησαν να καλύψουν σημαντικές πληροφορίες που ενδέχεται να είχαν κάποιο ρόλο στα τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 MAX”.
Η εφημερίδα “The Wall Street Journal” είχε επίσης αναφερθεί προηγουμένως στην επιστολή.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο

Χάνουν την πρόσβαση στην κινεζική αγορά εκατοντάδες εργοστάσια κρέατος των ΗΠΑ
Η απώλεια της πρόσβασης στην κινεζική αγορά θα προκαλούσε νέο πλήγμα 5 δισ. δολ. στους αγρότες των ΗΠΑ

«Η Γερμανία επέστρεψε»: O Μερτς εξασφαλίζει υποστήριξη για χρέος και δαπάνες
Η είδηση της συμφωνίας αύξησε τις αποδόσεις των κρατικών ομολόγων της ευρωζώνης, τις μετοχές και το ευρώ

Foxconn: Μείωση κερδών για το δ’ τρίμηνο 2024 αλλά πρόβλεψη για αύξηση εσόδων το 2025
Η Foxconn υποστηρίζει ότι πλέον διαθέτει πιο ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να αντιμετωπίσει τον εμπορικό πόλεμο

Οι δασμοί Τραμπ απειλούν και τις εξαγωγές γαλλικών τυριών
Το 2024, η Γαλλία εξήγαγε γαλακτοκομικά προϊόντα αξίας 342 εκατ. ευρώ στις ΗΠΑ - Ο κλάδος φοβάται ότι θα μπορούσε να είναι ο επόμενος στόχος

Επιδείνωση των προβλέψεων για το ρυθμό ανάπτυξης της γαλλικής οικονομίας
Η Τράπεζα της Γαλλίας αναμένει αύξηση του ΑΕΠ 0,7% εφέτος