![ΗΠΑ – Βoeing: Ελλιπή βρέθηκαν τα έγγραφα πιστοποίησης του 737 MAX 7](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/boeing-737MAX-scaled.jpg)
Προβλήματα συνεχίζει να αντιμετωπίζει η Boeing καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στις ΗΠΑ (FAA) ενημέρωσε τον κολοσσό κατασκευής αεροσκαφών ότι μερικά σημαντικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας αξιολόγησης της πιστοποίησης του αεροσκάφους 737 MAX 7 ήταν ελλιπή, ενώ άλλα είναι αναγκαίο να επανεξεταστούν από την εταιρεία.
Διαβάστε επίσης – Boeing: Αυξάνονται οι παραδόσεις αεροσκαφών τον Σεπτέμβριο
Σε επιστολή με ημερομηνία 12 Οκτωβρίου προς την Boeing από τον αξιωματούχο της FAA Ίαν Βον, η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters, η FAA ζήτησε από την Boeing να επανεξετάσει μερικούς ισχυρισμούς ότι κίνδυνοι οι οποίοι περιγράφονται ως καταστροφικοί «δεν εμπεριέχουν υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα».
Διαβάστε επίσης – Πρόστιμο στην Βοeing για εξαπάτηση επενδυτών
Αξιολογήσεις εγγράφων
Η FAA ανακοίνωσε επίσης ότι δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει μερικές αξιολογήσεις των εγγράφων που κατέθεσε η Boeing «εξαιτίας δεδομένων που έλειπαν αναφορικά με τις υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, σε συνθήκες καταστροφικών κινδύνων».
Η νέα επιστολή δίνει έμφαση στις ανησυχίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, αναφορικά με την έναρξη των παραδόσεων της μικρότερης έκδοσης του αεροσκάφους MAX που καταγράφει θετική πορεία πωλήσεων.
Η Boeing είναι αντιμέτωπη με μία προθεσμία που λήγει τον Δεκέμβριο, προκειμένου η FAA να πιστοποιήσει τα αεροσκάφη των εκδόσεων MAX 7 και MAX 10 ή στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να καλύψει τις προϋποθέσεις νέων σύγχρονων κανόνων συναγερμού για καταστάσεις ανάγκης στο πιλοτήριο, με συνέπεια, τη σημαντική καθυστέρηση στις παραδόσεις των αεροσκαφών εκτός κι αν η εταιρία λάβει απαλλαγή από το Κογκρέσο.
Οι σχετικές προϋποθέσεις εγκρίθηκαν από το Κογκρέσο στα τέλη του 2020, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων της FAA για τη διαδικασία πιστοποίησης των αεροσκαφών, μετά από δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με 737 MAX που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους και οδήγησαν στην καθήλωση των αεροσκαφών του ίδιου τύπου για χρονικό διάστημα 20 μηνών.
Το Reuters αναφέρθηκε στην Boeing πρώτο στις 3 Οκτωβρίου, καθώς η εταιρεία δεν ανέμενε να εξασφαλίσει την έγκριση της FAA για το MAX 10 πριν από το επόμενο καλοκαίρι, επικαλούμενο μία επιστολή που η FAA απέστειλε στο Κογκρέσο.
Η ανακοίνωση της Boeing
Η Boeing ανέφερε σε μία χθεσινή ανακοίνωσή της, ότι «επικεντρώνει την προσοχή της στην κάλυψη όλων των κανονιστικών προϋποθέσεων για την πιστοποίηση του 737-7, ενώ η ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη διάσταση σε αυτή την προσπάθεια».
Οι πιστοποιήσεις αεροσκαφών απαιτούν την κατάθεση πολλών εγγράφων, αλλά και μία λεπτομερή παρουσίαση των αξιολογήσεων ασφάλειας των πτήσεων από την FAA.
Σε μία επιστολή της προς την Boeing με ημερομηνία 19 Σεπτεμβρίου η FAA εξέφρασε την ανησυχία της ότι η κατασκευάστρια εταιρία δεν θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει την πιστοποίηση του αεροσκάφους 737 ΜΑΧ μέσα στο 2022. Η Boeing πρέπει να πιστοποιήσει πρώτα το MAX 7, καθώς η πιστοποίηση του MAX 10 συναρτάται με μερικά έγγραφα του MAX 7, όπως είχε δηλώσει τον προηγούμενο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ντέιβ Καλχούν.
Η κατασκευάστρια εταιρία πρόσθεσε ότι “θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στις λεπτομέρειες και στη διαφάνεια των οδηγιών και της αλληλεπίδρασης με την FAA”.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Οι αναλύσεις που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα αναφέρονται στον τρόπο αντίδρασης των πιλότων σε καταστάσεις ανάγκης που προκύπτουν στο πιλοτήριο των αεροσκαφών. Η επιστολή της FAA ανέφερε ότι η Boeing στο πλαίσιο της διαδικασίας πιστοποίησης θα πρέπει να διαβεβαιώσει την υπηρεσία ότι “αυτές οι αξιολογήσεις ασφάλειας δεν περιέχουν υποθέσεις σχετικά με την αντίδραση του ανθρώπινου παράγοντα”, ενώ, αν υπάρχουν άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλεια των πτήσεων, αυτοί θα πρέπει να καταγραφούν και να υποβληθούν στην FAA για σχετική αξιολόγηση.
Μία αναφορά της Γερουσίας που καταρτίστηκε τον Δεκέμβριο του 2020 για το αεροσκάφος ΜΑΧ συμπέρανε ότι η FAA και η Boeing “είχαν διαμορφώσει ένα προ-αποφασισμένο αποτέλεσμα προκειμένου να επιβεβαιώσουν μία υπόθεση για τον ανθρώπινο παράγοντα που θεωρούνταν δεδομένη για μεγάλο χρονικό διάστημα ως προς το χρόνο αντίδρασης των πιλότων. Όπως φαίνεται, σε αυτή την περίπτωση, η FAA και η Boeing προσπάθησαν να καλύψουν σημαντικές πληροφορίες που ενδέχεται να είχαν κάποιο ρόλο στα τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 MAX”.
Η εφημερίδα “The Wall Street Journal” είχε επίσης αναφερθεί προηγουμένως στην επιστολή.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου