![Γερμανία – Γαλλία: Ο πληθωρισμός η μεγαλύτερη πρόκληση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/2022-10-19T132910Z_920459731_RC2C4X9NSYVR_RTRMADP_3_GERMANY-FRANCE.jpg)
Ο υψηλός πληθωρισμός αποτελεί τη σημαντικότερη πρόκληση, συμφώνησαν οι υπουργοί Οικονομίας και Οικονομικών της Γερμανίας και της Γαλλίας και τόνισαν την ανάγκη η Ευρώπη να βρει λύσεις για τις συνέπειες στον ανταγωνισμό από τη νέα νομοθεσία των ΗΠΑ, τόσο για τον πληθωρισμό όσο και για το κλίμα.
«Ο υψηλός πληθωρισμός πρέπει να αντιμετωπιστεί με όλα τα μέσα», τόνισε ο υπουργός Οικονομικών και Οικονομίας της Γαλλίας Μπρούνο Λε Μερ κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε την επίσης ψηφιακή συνεδρίαση του Γερμανογαλλικού Οικονομικού Συμβουλίου. Ο κ. Λε Μερ έκανε λόγο για «σωστή ισορροπία» μεταξύ νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής και σημείωσε ότι η δημοσιονομική πολιτική θα πρέπει να έχει ως στόχο τη στήριξη των νοικοκυριών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων που πλήττονται ιδιαίτερα από τις υψηλές τιμές της ενέργειας. Ζήτησε δε η Ευρώπη να κινηθεί «ταχύτερα και εκτενέστερα» στον ενεργειακό τομέα.
Ο γάλλος υπουργός περιέγραψε τη νέα νομοθεσία της Ουάσιγκτον για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού ως «λόγο ανησυχίας για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες» και αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξει μια ευρωπαϊκή απάντηση προκειμένου να μην κινδυνεύσουν οι συνθήκες του θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ των δύο ηπείρων, αλλά προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να εφαρμοστεί πολιτική «οφθαλμόν αντί οφθαλμού», αλλά να αξιοποιηθεί κάθε ευκαιρία συνεννόησης μεταξύ των δύο πλευρών.
Διαβάστε επίσης: Στο 9,9% ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη τον Σεπτέμβριο – Στο 12,1% στην Ελλάδα
«Όχι» σε εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ
«Δεν πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα έναν εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ», τόνισε ο κ. Λε Μερ και συμφώνησε μαζί του και ο γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, προειδοποιώντας ωστόσο και για τον κίνδυνο υπονόμευσης του δίκαιου ανταγωνισμού από το αμερικανικό πακέτο μέτρων για το κλίμα. Ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντντερ δήλωσε πάντως ότι η Ευρώπη δεν θα πρέπει να φοβάται τις συνέπειες από τον αντιπληθωριστικό νόμο των ΗΠΑ, εφόσον αξιοποιεί τα δικά της εργαλεία και κυρίως την ενιαία αγορά και εφόσον ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της. Και οι τρεις υπουργοί αναφέρθηκαν στη σημασία της προώθησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κεφαλαιαγορών.
Ο κ. Λε Μερ υπογράμμισε ακόμη την ανάγκη η Ευρώπη να προετοιμαστεί για την εποχή μετά την τρέχουσα κρίση και έκανε μνεία στον ελάχιστο φόρο για τις επιχειρήσεις. Όπως είπε, εάν έως το τέλος του έτους δεν υπάρχει ομοφωνία στην ΕΕ, η Γαλλία και η Γερμανία θα προχωρήσουν σε μεταξύ τους συμφωνία και θα περιμένουν τη στήριξη και των εταίρων τους.
Ευρωπαϊκή αλληλεγγύη
Όπως μεταδίδει η ανταποκρίτρια του ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ τόνισε κατ’ επανάληψη ότι η γερμανογαλλική συνεργασία αποτελεί τμήμα της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και πως ό,τι συζητείται σε αυτό το πλαίσιο έχει πάντα ως γνώμονα την ενίσχυση αυτής της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών – μελών. Ο κ. Λίντνερ χαρακτήρισε «κρίσιμη για την ανάπτυξη της ΕΕ» την συνεργασία των δύο χωρών και ανέφερε ότι «από κοινού επεξεργασμένες θέσεις χρησιμεύουν ως κίνητρο και για το σύνολο της ΕΕ». Σε ό,τι αφορά τις τιμές της ενέργειας, ο κ. Χάμπεκ επανέλαβε ότι για να μειωθούν πρέπει να ακολουθηθούν δύο δρόμοι, με την κοινή πλατφόρμα αγοράς ενέργειας και τον περιορισμό της ζήτησης.
Με γνώμονα τη δημοσιονομική κατάσταση, ο κ. Λίντερ ανέδειξε για μία ακόμη φορά την σημασία των υγιών δημοσιονομικών και ανέφερε ότι η οικονομία πρέπει να στηριχθεί, χωρίς όμως να ενισχυθεί η ζήτηση. «Μετά την κρίση, πρέπει να επιστρέψουμε στη δημοσιονομική σταθερότητα», δήλωσε και πρόσθεσε ότι πρέπει να «ξεκλειδώσουμε τις υπάρχουσες πηγές πόρων», αναφερόμενος στο Ταμείο Ανασυγκρότησης. Σε ό,τι αφορά το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, σημείωσε ότι πρέπει να μεταρρυθμιστεί κατά τρόπο ώστε να συνδυάζει αξιόπιστη μείωση υπάρχοντος χρέους και πιο ρεαλιστική προσέγγιση για τις δημόσιες επενδύσεις, ειδικά στην ψηφιακή και την πράσινη οικονομία. Τόνισε πάντως ότι δεν βλέπει ανάγκη για νέα δημοσιονομικά εργαλεία στην Ευρώπη.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τους λόγους της αναβολής της Συνόδου Κορυφής του Γερμανογαλλικού Συμβουλίου, η οποία επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στις 26 Οκτωβρίου στη Γαλλία, ο κ. Λε Μερ έκανε λόγο μόνο για «δυσκολίες με τα προγράμματα κάποιων υπουργών». Δεν υπάρχει κανένα άλλο πρόβλημα, ξεκαθάρισε, με το βλέμμα στα σχόλια που κυκλοφορούν περί διαφωνιών των δύο πλευρών.
MidCat
Οι υπουργοί δέχθηκαν ακόμη ερώτηση σχετικά με τον ισπανογαλλικό αγωγό «MidCat», η κατασκευή του οποίου είχε διακοπεί από τους Γάλλους και την οποία θέλει να αναβιώσει η Γερμανία, για να απαντήσει ο κ. Χάμπεκ ότι το συγκεκριμένο έργο δεν θα μπορούσε να διαδραματίσει κανέναν ρόλο στην τρέχουσα κρίση. «Πρόκειται για μελλοντικό εγχείρημα – εάν είναι καν εγχείρημα», είπε χαρακτηριστικά, αλλά μίλησε για την πρόκληση της εσωτερικής διασύνδεσης στην Ευρώπη για το ηλεκτρικό ρεύμα και το πράσινο υδρογόνο. «Η Γερμανία θα δώσει ενέργεια στους γείτονές της, αλλά χρειάζεται και αυτή ενέργεια. Θα βρούμε κάπου στον κόσμο να μας πουλήσουν υδρογόνο, αλλά θα πρέπει να ενισχύσουμε και τις δικές μας δυνατότητες», δήλωσε. Ο κ. Λε Μερ από την πλευρά του δεν θέλησε να σχολιάσει το θέμα του «MidCat».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου