Ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό επιχειρεί να βρεθεί η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης συνεχίζοντας να ισχυροποιεί την παρουσία της στις τουριστικές περιοχές, όπου εφέτος οι τζίροι των σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκαν.

Μετά το στρατηγικό deal με την κρητική συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η Μασούτης προχωρά σε μια νέα συμφωνία εξαγοράς, αυτή τη φορά στη Σαντορίνη.

Διαβάστε επίσης: Ανατροπές στα σούπερ μάρκετ: Όλοι συζητάνε με όλους

Συγκεκριμένα, στις 13 Οκτωβρίου η Μασούτης γνωστοποίησε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, με έδρα το Εμπορειό της Θήρας.

Η Αφοί Δεναξά δραστηριοποιείται στη λιανική και χονδρική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ, διαθέτοντας τρία καταστήματα λιανικής και ένα Cash and Carry στη Σαντορίνη, ένα κατάστημα λιανικής στην Μύκονο, ένα Cash and Carry στην περιοχή του Ρέντη, καθώς και κατάστημα λιανικής στο Παλαιό Φάληρο.

Ο τζίρος της θηραϊκής αλυσίδας σούπερ μάρκετ ανήλθε το 2020, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, στα 20,081 εκατ. ευρώ από 26,506 εκατ. ευρώ το 2019, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε 1,179 εκατ. ευρώ από 1,084 ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ήταν 2,090 εκατ. ευρώ από 936.143 ευρώ το 2019.

Οι υπεραξίες των νησιών

Να σημειωθεί ότι η Μασούτης διαθέτει ήδη παρουσία στη Σαντορίνη με κατάστημα στην περιοχή Πύργος, στον κεντρικό επαρχιακό δρόμο «Περίσσας – Φηρών. Πρόκειται για το πρώην σούπερ μάρκετ Βιδάλης, το οποίο ανακαινίστηκε και λειτουργεί από τον φετινό Ιούνιο με την επωνυμία της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας.

Το εν λόγω κατάστημα, όπως και ακόμη 9 σε Σύρο, Τήνο, Νάξο, Μήλο, καθώς και 6 σε Χίο και Κάλυμνο, όπως και τα 18 καταστήματα στην Κέρκυρα μεταβιβάστηκαν στην Μασούτης μέσω της στρατηγικής συμφωνίας με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ.

Ταυτόχρονα η Μασούτης έχει μερίδιο στα κέρδη και από τα 37 καταστήματα της συνεταιριστικής αλυσίδας στην Κρήτη, έστω και αν συνεχίζουν να λειτουργούν με το σήμα ΣΥΝ.ΚΑ.

Συνυπολογίζοντας και τα τρία καταστήματα που διαθέτει η Μασούτης στην Άνδρο, ως αποτέλεσμα της εξαγοράς της Προμηθευτικής πριν τέσσερα χρόνια, το κατάστημα της Σκιάθου, μετά την εξαγορά της εταιρείας Σκούρας και τα έξι καταστήματα στη νησί της Λέσβου, η αλυσίδα με επικεφαλής τον Γιάννη Μασούτη έχει συγκεντρώσει σημαντική «δύναμη πυρός» στα νησιά.

Στο τουριστικό «portfolio» του ομίλου θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η Χαλκιδική όπου η Μασούτης διαθέτει 14 καταστήματα.

Πάνω από 1,1 δισ. ευρώ το 2022

Η μεγάλη ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας σε τουριστικές περιοχές της χώρας ανεβάζει τον πήχη των πωλήσεων για το 2022, με τη Μασούτης να σπάζει το φράγμα του ενός δισ. ευρώ.

Συμπεριλαμβανομένων και των εργασιών του ΣΥΝ.ΚΑ στην Κρήτη εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 1,150 δισ. ευρώ έναντι 883 εκατ. ευρώ του 2021.

Διψήφια άνοδος λόγω τουρισμού

Κατά 11% αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τους καλοκαιρινούς μήνες, με την αύξηση αυτή να συνοδεύεται και από ενίσχυση του όγκου πωλήσεων και να μην προέρχεται μόνο από την αύξηση των τιμών των αγαθών.

Βασική αιτία για την αύξηση της κατανάλωσης ήταν οι υψηλές τουριστικές ροές.

Με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου καταγράφηκε στην Κρήτη (16%), στα νησιά (15,8%) και στην Πελοπόννησο (12%), δηλαδή στους κατεξοχήν τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο