
Ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό επιχειρεί να βρεθεί η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης συνεχίζοντας να ισχυροποιεί την παρουσία της στις τουριστικές περιοχές, όπου εφέτος οι τζίροι των σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκαν.
Μετά το στρατηγικό deal με την κρητική συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η Μασούτης προχωρά σε μια νέα συμφωνία εξαγοράς, αυτή τη φορά στη Σαντορίνη.
Διαβάστε επίσης: Ανατροπές στα σούπερ μάρκετ: Όλοι συζητάνε με όλους
Συγκεκριμένα, στις 13 Οκτωβρίου η Μασούτης γνωστοποίησε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, με έδρα το Εμπορειό της Θήρας.
Η Αφοί Δεναξά δραστηριοποιείται στη λιανική και χονδρική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ, διαθέτοντας τρία καταστήματα λιανικής και ένα Cash and Carry στη Σαντορίνη, ένα κατάστημα λιανικής στην Μύκονο, ένα Cash and Carry στην περιοχή του Ρέντη, καθώς και κατάστημα λιανικής στο Παλαιό Φάληρο.
Ο τζίρος της θηραϊκής αλυσίδας σούπερ μάρκετ ανήλθε το 2020, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, στα 20,081 εκατ. ευρώ από 26,506 εκατ. ευρώ το 2019, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε 1,179 εκατ. ευρώ από 1,084 ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ήταν 2,090 εκατ. ευρώ από 936.143 ευρώ το 2019.

Οι υπεραξίες των νησιών
Να σημειωθεί ότι η Μασούτης διαθέτει ήδη παρουσία στη Σαντορίνη με κατάστημα στην περιοχή Πύργος, στον κεντρικό επαρχιακό δρόμο «Περίσσας – Φηρών. Πρόκειται για το πρώην σούπερ μάρκετ Βιδάλης, το οποίο ανακαινίστηκε και λειτουργεί από τον φετινό Ιούνιο με την επωνυμία της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας.
Το εν λόγω κατάστημα, όπως και ακόμη 9 σε Σύρο, Τήνο, Νάξο, Μήλο, καθώς και 6 σε Χίο και Κάλυμνο, όπως και τα 18 καταστήματα στην Κέρκυρα μεταβιβάστηκαν στην Μασούτης μέσω της στρατηγικής συμφωνίας με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ.
Ταυτόχρονα η Μασούτης έχει μερίδιο στα κέρδη και από τα 37 καταστήματα της συνεταιριστικής αλυσίδας στην Κρήτη, έστω και αν συνεχίζουν να λειτουργούν με το σήμα ΣΥΝ.ΚΑ.
Συνυπολογίζοντας και τα τρία καταστήματα που διαθέτει η Μασούτης στην Άνδρο, ως αποτέλεσμα της εξαγοράς της Προμηθευτικής πριν τέσσερα χρόνια, το κατάστημα της Σκιάθου, μετά την εξαγορά της εταιρείας Σκούρας και τα έξι καταστήματα στη νησί της Λέσβου, η αλυσίδα με επικεφαλής τον Γιάννη Μασούτη έχει συγκεντρώσει σημαντική «δύναμη πυρός» στα νησιά.
Στο τουριστικό «portfolio» του ομίλου θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η Χαλκιδική όπου η Μασούτης διαθέτει 14 καταστήματα.
Πάνω από 1,1 δισ. ευρώ το 2022
Η μεγάλη ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας σε τουριστικές περιοχές της χώρας ανεβάζει τον πήχη των πωλήσεων για το 2022, με τη Μασούτης να σπάζει το φράγμα του ενός δισ. ευρώ.
Συμπεριλαμβανομένων και των εργασιών του ΣΥΝ.ΚΑ στην Κρήτη εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 1,150 δισ. ευρώ έναντι 883 εκατ. ευρώ του 2021.
Διψήφια άνοδος λόγω τουρισμού
Κατά 11% αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τους καλοκαιρινούς μήνες, με την αύξηση αυτή να συνοδεύεται και από ενίσχυση του όγκου πωλήσεων και να μην προέρχεται μόνο από την αύξηση των τιμών των αγαθών.
Βασική αιτία για την αύξηση της κατανάλωσης ήταν οι υψηλές τουριστικές ροές.
Με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου καταγράφηκε στην Κρήτη (16%), στα νησιά (15,8%) και στην Πελοπόννησο (12%), δηλαδή στους κατεξοχήν τουριστικούς προορισμούς της χώρας.


Latest News

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025

Βασιλάκης: Οι υποδομές κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης
«Να κάνουμε κριτική στο Δημόσιο γιατί δεν ξέρει πώς να οργανώσει διαχρονικά ακόμη και τα χρήματα από αυτοχρηματοδοτούμεν κονδύλια», είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης