Η απόδοση μέρους της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στον δήμο, το μέλλον του εμπορευματικού κέντρου που δημιουργείται σε έκταση μακριά από το λιμάνι της πόλης αλλά και η τύχη της επένδυσης για τη μαρίνα, είναι τρία θέματα που συζητούνται ως εκκρεμότητες στη Θεσπρωτία ενόψει και της μεταβίβασης της πλειοψηφίας των μέτοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) στον ιδιώτη επενδυτή.
Οι εκκρεμότητες συζητούνται καθώς σε αντίθεση με τις πωλήσεις των λιμανιών ΟΛΠ και ΟΛΘ στη συγκεκριμένη περίπτωση ο διαγωνισμός δεν προέβλεπε υποχρεωτικές επενδύσεις από τον πλειοδότη.
Διαβάστε επίσης: Πλακιωτάκης: Νέα εποχή ξεκινά για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Όπως είναι γνωστό πρόσφατα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε την κατακύρωση της απόκτησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΗΓ Α.Ε. στην ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED S.p.A. – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. έναντι συνολικού τιμήματος € 84.170.000,00. Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, τα δε κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η ανησυχία των πολιτών
Ωστόσο, ενώ ο διαγωνισμός προχώρησε, δεν έχουν λυθεί θέματα που άπτονται της σχέσης του λιμανιού με την πόλη, ένα ακανθώδες θέμα που αντιμετωπίζουν πολλά λιμάνια και διεθνώς. Οι πολίτες της Ηγουμενίτσας ανησυχούν ότι αν δεν αποδοθεί μέρος της χερσαίας ζώνης στο δήμο τότε η πόλη θα αποκοπεί πλήρως από τη θάλασσα. Επίσης ανησυχούν μήπως σε ορισμένα σημεία η πρόσβαση γίνεται έναντι αντιτίμου.
Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά παράγοντες της πόλης υπάρχει κίνδυνος η περιοχή του Δρεπάνου μία τεράστια παραλία τεσσάρων και πλέον χιλιόμετρων έξω από το Κόλπο της Ηγουμενίτσας να καταστεί terra incognita για τον μέσο πολίτη αν ακολουθηθεί το μοντέλο της Mamaia της Ρουμανίας, μια επίσης στενή λωρίδα στεριάς μέσα στη θάλασσα που την απολαμβάνει ο επισκέπτης με εισιτήριο.
Τι ορίζει η σύμβαση
Σύμφωνα πάντως με τα οριζόμενα στο διαγωνισμό στη σύμβαση παραχώρησης που θα υπογραφεί με το ιδιώτη επενδυτή θα αντιμετωπισθούν όλα αυτά τα ζητήματα της απόδοσης στον δήμο χερσαίας ζώνης του ΟΛΗΓ που δεν εξυπηρετεί λιμενικές ανάγκες. Ανάλογες διαβεβαιώσεις έδωσε τον προηγούμενο Αύγουστο στους κατοίκους της Ηγουμενίτσας και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψη του στη Θεσπρωτία.
Από τις διαβεβαιώσεις μέχρι και την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών υπάρχει πολλή γραφειοκρατία που πρέπει να ξεπεραστεί και αυτό είναι που φοβίζει τους κατοίκους, τις κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις της περιοχής οι οποίες ανεξάρτητα από την γενικότερη θέση που διατύπωσαν για την πώληση η μη του λιμανιού τώρα όλοι επιζητούν να δοθεί μια ικανοποιητική πρόσβαση της πόλης στη θάλασσα. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή «Δρέπανο», «Μακρυγιάλι», «Λιμανάκι» και «Πλατάνια» όπως επίσης και το parking του δήμου είναι τα σημεία που εστιάζεται το ενδιαφέρον.
Σύμφωνα, πάντως, με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΗΓ Αθανάσιο Πορφύρη, για τη χερσαία ζώνη έχουν γίνει οι απαραίτητες διαδικασίες για την νομιμοποίηση προσχώσεων ώστε να γίνει επανακαθορισμός της από την κτηματική υπηρεσία Θεσπρωτίας και στη συνέχεια ο αποχαρακτηρισμός των τμημάτων του που δεν εξυπηρετούν λιμενικές υπηρεσίες. Στη συνέχεια αυτές οι εκτάσεις θα αποδοθούν ως δημόσιο κτήμα και θα ακολουθήσει με άλλη διαδικασία η μεταβίβαση στο δήμο. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι τα ΝΕΑ προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με τον δήμαρχο Ηγουμενίτσας Ιωάννη Λώλο, αλλά δεν υπήρξε τελικά επικοινωνία.
Το εμπορευματικό κέντρο
Το άλλο θέμα που εκκρεμεί είναι το εμπορευματικό κέντρο, που βρίσκεται σε απόσταση 15 χιλιομέτρων περίπου από το λιμάνι, καθώς η επένδυση απεντάχθηκε από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Ο κ. Πορφύρης σημειώνει ότι έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του ωστόσο εκκρεμεί και μία απόφαση από την περιφέρεια σε σχέση με το βιοτεχνικό πάρκο Θεσπρωτίας που βρίσκεται στον ίδιο χώρο. Εάν συμφωνήσει η περιφέρεια θα το ενσωματώσει ο επενδυτής, τονίζει ο κ. Πορφύρης. Να σημειωθεί πάντως ότι έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση του με την Εγνατία Οδό.
Η μαρίνα
Τέλος όσον φορά την επένδυση στη μαρίνα Ηγουμενίτσας οι διατυπώσεις του ΤΑΙΠΕΔ στη σύμβαση παραχώρησης είναι πολύ γενικές καθώς σημειώνει ότι o ΟΛΗΓ θα πρέπει εντός 5ετίας να παρέχει υπηρεσίες σε τουριστικά σκάφη. Η επένδυση είναι της τάξης των 30 εκατ. ευρώ και όπως εκτιμάται εάν δεν υπήρχε η δημιουργία μαρίνας, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να έδινα υψηλότεροι τίμημα για το λιμάνι.
Από την πλευρά του Ομίλου Grimaldi στελέχη του επισημαίνουν στα ΝΕΑ ότι ο όμιλος επιδιώκει πάντα να έχει καλές σχέσεις με τις τοπικές κοινωνίες όπου επενδύει και στο πλαίσιο αυτό θα εξετασθούν οποιεσδήποτε εκκρεμότητες. Επίσης υπενθυμίζουν τη δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου Emanuele Grimaldi ότι η επένδυση στην Ηγουμενίτσα θα είναι προς όφελος και της τοπικής κοινωνίας.
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου