![Λατινική Αμερική: Αισθητή επιβράδυνση της ανάπτυξης αναμένεται το 2023](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/latin-america-virus-1-600x400-1.jpg)
Μεγάλη επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης αναμένεται το 2023 στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (1,4%), προέβλεψε χθες Τετάρτη υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών, αναθεωρώντας ταυτόχρονα προς το καλύτερο την πρόβλεψή της για την ανάπτυξη το 2022 (3,2%, από 2,7% τον Αύγουστο).
Καθώς «ο πόλεμος ανάμεσα στη Ρωσία και την Ουκρανία επηρεάζει αρνητικά την παγκόσμια ανάπτυξη», οι χώρες της Λατινικής Αμερικής θα συνεχίσουν το 2023 να «αντιμετωπίζουν δυσμενές διεθνές πλαίσιο, με προβλέψεις για επιβράδυνση της ανάπτυξης και του παγκόσμιου εμπορίου, άνοδο των επιτοκίων και μείωση της ρευστότητας», κατά τις νεότερες εκτιμήσεις της Οικονομικής Επιτροπής για τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (ECLAC) του ΟΗΕ.
Περίπλοκο περιβάλλον
Σε εσωτερικό επίπεδο, οι χώρες της περιοχής θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν περίπλοκο περιβάλλον ως προς τις δημοσιονομικές και νομισματικές πολιτικές τους, επισήμανε η Επιτροπή αυτή των Ηνωμένων Εθνών, με έδρα το Σαντιάγο, την πρωτεύουσα της Χιλής.
«Μολονότι προβλέπεται εντός 2023 το τέλος» της αύξησης των κατευθυντήριων επιτοκίων των κεντρικών τραπεζών για να τιθασευτεί ο πληθωρισμός, «οι συνέπειες της περιοριστικής πολιτικής στην ιδιωτική κατανάλωση και στις επενδύσεις θα παραμείνουν παρούσες όλη χρονιά», προέβλεψε ακόμη η ECLAC.
«Τα επίπεδα του δημόσιου χρέους θα παραμείνουν υψηλά σε πολλές χώρες», προειδοποιεί η Επιτροπή, εκτιμώντας ότι θα «χρειαστούν» μέτρα «για να ενισχυθεί η δημοσιονομική βιωσιμότητα».
Όλες οι υποπεριοχές αναμένεται να γνωρίσουν επιβράδυνση της ανάπτυξης την επόμενη χρονιά. Η νότια Αμερική θα τη δει να μειώνεται στο 1,2% το 2023 (από 3,4% φέτος), η κεντρική Αμερική και το Μεξικό στο 1,7% (από 2,5%), η Καραϊβική (πλην Γουιάνας) στο 3,1% (από 4,3%).
Πτώση τιμών στις πρώτες ύλες
Η Νότια Αμερική θα τρωθεί επίσης από την «πτώση των τιμών των πρώτων υλών» και τη «μείωση του δυναμισμού της Κίνας», μεγάλης αγοράς για τις εξαγωγές ιδίως της Χιλής, της Βραζιλίας, του Περού, της Ουρουγουάης.
Για τις οικονομίες της κεντρικής Αμερικής και του Μεξικού, «ο χαμηλός δυναμισμός των ΗΠΑ, που είναι ο βασικός εμπορικός εταίρος τους και η κυριότερη πηγή εμβασμάτων (σ.σ. μεταναστών), θεωρείται πως θα πλήξει τόσο το εξωτερικό εμπόριο όσο και την ιδιωτική κατανάλωση».
Στις οικονομίες της Καραϊβικής, «ο πληθωρισμός έπληξε όχι μόνο το πραγματικό εισόδημα, και άρα την κατανάλωση, αλλά επίσης τα κόστη παραγωγής, με αρνητική επίπτωση στην ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών και στα έσοδα από τον τουρισμό», πρόσθεσε η Επιτροπή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![CATL: Η ΙΡΟ του γίγαντα μπαταριών θα είναι η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ από το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/CATL-600x391.jpg)
Μπαίνει στο χρηματιστήριο του Xονγκ Κονγκ η CALT - Ο γίγαντας μπαταριών «πάει» για 5 δισ. δολ.
Με την εισαγωγή, η CALT αναμένεται να συγκεντρώσει τουλάχιστον 5 δισεκατομμύρια δολάρια
![Heineken: Ανεβάζει ταχύτητα λόγω ισχυρών πωλήσεων premium μπύρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/heineken-1-600x353.jpg)
Η Heineken ανεβάζει ταχύτητα - Οι ισχυρές πωλήσεις premium μπύρας
Η Heineken αναφέρει σταθερή ανάπτυξη το 2024 παρά τις αντιξοότητες
![SoftBank: Οικονομικά αποτελέσματα «έκπληξη» – Στο κόκκινο οι επενδύσεις του Vision Fund](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/softbank-600x417.jpg)
Οικονομικά αποτελέσματα «έκπληξη» για τη SoftBank - Στο κόκκινο το Vision Fund
Ο ευρύτερος τομέας του Vision Fund της SoftBank - ο οποίος επηρεάζει το διοικητικό κόστος, τις διακυμάνσεις του νομίσματος, μεταξύ άλλων - ανέφερε ζημία 309,93 δισεκατομμυρίων γεν
![Foxconn: Σε διαπραγματεύσεις για το μερίδιο της Renault στη Nissan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/foxconn-600x400.jpg)
Η Foxconn σε διαπραγματεύσεις για το μερίδιο της Renault στη Nissan
Η ταϊβανέζικη εταιρεία συναρμολόγησης ηλεκτρονικών Foxconn λέει ότι εξετάζει μια συμφωνία μόνο ως μέρος συνεργασίας για ηλεκτρικά οχήματα
![ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Capture-15-600x397.jpg)
ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ
Ο Μασκ και ο Τραμπ υπολόγισαν την εξοικονόμηση για το Δημόσιο σε 1 τρισ. δολάρια από τον «περιορισμό της σπατάλης», στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες
![Johnson & Johnson: Προς πώληση η επιχείρηση φροντίδας εγκεφαλικών επεισοδίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/Johnson_J_Lobby01-600x400.jpg)
Johnson & Johnson: Προς πώληση η επιχείρηση φροντίδας εγκεφαλικών επεισοδίων
Η Johnson & Johnson έχει προσεγγίσει πιθανούς ιδιωτικούς επενδυτές και στρατηγικούς αγοραστές μέσω συμβούλων για να εξετάσει το πιθανό ενδιαφέρον τους για την Cerenovus
![ΗΠΑ, η μεγαλύτερη φούσκα της ανθρωπότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/stock-market-600x400.jpg)
ΗΠΑ, η μεγαλύτερη φούσκα της ανθρωπότητας
Το μοντέλο των ΗΠΑ – χρηματιστικοποίηση, ολιγαρχία εισοδηματιών και επιβολή ηγεμονίας του δολαρίου – έχει φτάσει στα όριά του.
![Golden Visa: Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία μετά από μεγάλες καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_golden_visa24_1-600x352.png)
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ