Σε συμφωνία ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σήμερα η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, με βάση την οποία αντί για τον αγωγό MidCat, θα κατασκευαστεί ένας υποθαλάσσιος αγωγός, ο οποίος θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία και θα μεταφέρει φυσικό αέριο και καθαρό υδρογόνο.
Το σχέδιο MidCat ξεκίνησε το 2003 με στόχο να συνδεθούν τα δίκτυα φυσικού αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω ενός αγωγού μήκους 190 χιλιομέτρων με αφετηρία το Οσταλρίκ, στα βόρεια της Βαρκελώνης και τέρμα την Μπαρμπαϊρά, στα ανατολικά της Καρκασόν, περνώντας από τα Πυρηναία.
Διαβάστε επίσης – Πεδίο μάχης η σύνοδος κορυφής της ΕΕ: Ρήγμα στον γαλλογερμανικό άξονα
«Συμφωνήσαμε να αντικαταστήσουμε το σχέδιο MidCat με ένα νέο σχέδιο, που θα αποκαλείται Διάδρομος Πράσινης Ενέργειας και θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με τη Γαλλία», εξήγησε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κατά την άφιξή του στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών που είναι αφιερωμένη στην ενεργειακή κρίση. Όπως διευκρίνισε, στόχος είναι να κατασκευαστεί ένας αγωγός που θα μεταφέρει καθαρό υδρογόνο αλλά επίσης, σε μεταβατική φάση, και αέριο «το οποίο χρειάζεται η ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας».
Διαβάστε επίσης: Το πλαφόν στο φυσικό αέριο διχάζει τους ευρωπαίους
Πότε πέφτουν οι «υπογραφές»
Ο Σάντσεθ, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα θα συναντηθούν στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στο Αλικάντε για να οριστικοποιήσουν τη συμφωνία.
Το υπουργείο Ενέργειας της Ισπανίας ανέφερε εξάλλου ότι Μαδρίτη και Παρίσι συμφώνησαν να επιταχύνουν τη διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου τους μέσω του Βισκαϊκού Κόλπου.
Η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γερμανία επιθυμούσαν την κατασκευή του MidCat, καθώς θεωρούσαν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριζόταν η εξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο. Μέσω του αγωγού αυτού η Ισπανία, που διαθέτει το 30% των ευρωπαϊκών δυνατοτήτων επαναεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), θα μπορούσε να εξάγει αέριο –από τα πλοία που θα το μετέφεραν από τις ΗΠΑ ή το Κατάρ– προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Το σχέδιο όμως εγκαταλείφθηκε το 2019 λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του αλλά και του περιορισμένου οικονομικού κέρδους που θα απέφερε.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν
Mαύρα μαντάτα από ΟΗΕ - Ρεκόρ συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου το 2023
Λίγες ημέρες πριν την σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, δόθηκε στη δημοσιοτητα η ετήσια έκθεση του WMO που κρούει ηχηρό καμπανάκι για την κλιματική αλλαγή
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Η ηλεκτροκίνηση «σβήνει» τα... διυλιστήρια στην Κίνα - Τα πρώτα λουκέτα
Η PetroChina πρόκειται να κλείσει το μεγαλύτερο διυλιστήριό της στην Κίνα μέσα στον επόμενο χρόνο με δυναμικότητα 410.000 βαρελιών ημερησίως
Αυξήσεις φωτιά στους λογαριασμούς νερού (και) στη Βρετανία [γράφημα]
Μεγάλες αντιδράσεις από καταναλωτές που κάνουν λόγο για σπατάλη στη Βρετανία από τις εταιρείες και μόλυνση
Μειωμένες οι τιμές για ρεύμα και πετρέλαιο θέρμανσης τον Νοέμβριο
Η εξέλιξη των τιμών στην ενέργεια ακολουθεί μέχρι στιγμής την αναμενόμενη πορεία συγκράτησης τις περιόδους που η ζήτηση είναι σχετικά χαμηλή λόγω καιρικών συνθηκών
Η EDP θέτει σε δοκιμαστική λειτουργία φωτοβολταϊκό πάρκο με τεχνολογίες αυτοματισμού
Για πρώτη φορά παγκοσμίως, η τεχνολογική λύση που αναπτύχθηκε από την Comau, βασισμένη στη ρομποτική, δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες σε φωτοβολταϊκό πάρκο της EDP
Ενα στα 10 νέα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι ηλεκτρικό
Σήμερα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ανέρχονται πανελλαδικά σε πάνω από 6000, αλλάζοντας τον χάρτη στα ηλεκτρικά οχήματα