
Σε συμφωνία ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σήμερα η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, με βάση την οποία αντί για τον αγωγό MidCat, θα κατασκευαστεί ένας υποθαλάσσιος αγωγός, ο οποίος θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία και θα μεταφέρει φυσικό αέριο και καθαρό υδρογόνο.
Το σχέδιο MidCat ξεκίνησε το 2003 με στόχο να συνδεθούν τα δίκτυα φυσικού αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω ενός αγωγού μήκους 190 χιλιομέτρων με αφετηρία το Οσταλρίκ, στα βόρεια της Βαρκελώνης και τέρμα την Μπαρμπαϊρά, στα ανατολικά της Καρκασόν, περνώντας από τα Πυρηναία.
Διαβάστε επίσης – Πεδίο μάχης η σύνοδος κορυφής της ΕΕ: Ρήγμα στον γαλλογερμανικό άξονα
«Συμφωνήσαμε να αντικαταστήσουμε το σχέδιο MidCat με ένα νέο σχέδιο, που θα αποκαλείται Διάδρομος Πράσινης Ενέργειας και θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με τη Γαλλία», εξήγησε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κατά την άφιξή του στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών που είναι αφιερωμένη στην ενεργειακή κρίση. Όπως διευκρίνισε, στόχος είναι να κατασκευαστεί ένας αγωγός που θα μεταφέρει καθαρό υδρογόνο αλλά επίσης, σε μεταβατική φάση, και αέριο «το οποίο χρειάζεται η ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας».
Διαβάστε επίσης: Το πλαφόν στο φυσικό αέριο διχάζει τους ευρωπαίους
Πότε πέφτουν οι «υπογραφές»
Ο Σάντσεθ, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα θα συναντηθούν στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στο Αλικάντε για να οριστικοποιήσουν τη συμφωνία.
Το υπουργείο Ενέργειας της Ισπανίας ανέφερε εξάλλου ότι Μαδρίτη και Παρίσι συμφώνησαν να επιταχύνουν τη διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου τους μέσω του Βισκαϊκού Κόλπου.
Η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γερμανία επιθυμούσαν την κατασκευή του MidCat, καθώς θεωρούσαν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριζόταν η εξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο. Μέσω του αγωγού αυτού η Ισπανία, που διαθέτει το 30% των ευρωπαϊκών δυνατοτήτων επαναεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), θα μπορούσε να εξάγει αέριο –από τα πλοία που θα το μετέφεραν από τις ΗΠΑ ή το Κατάρ– προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Το σχέδιο όμως εγκαταλείφθηκε το 2019 λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του αλλά και του περιορισμένου οικονομικού κέρδους που θα απέφερε.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων