
Το χτίσιμο ενός δικτύου διακίνησης υγροποιημένου φυσικού αερίου ικανού να καλύψει τις ανάγκες νοικοκυριών, μικρών επιχειρήσεων, βιομηχανιών αλλά και των βαρέων οχημάτων και φορτηγών με LNG χτίζεται σταδιακά στην Ελλάδα.
Η αρχή έγινε με τα εγκαίνια του σταθμού εφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων (LNG – Truck Loading Station) στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου αερίου στη Ρεβυθούσα.
Διαβάστε επίσης – Γιατί Πορτογαλία και Ισπανία λένε «όχι άλλο LNG»
Βυτιοφόρα οχήματα χωρητικότητας 42 τόνων θα παιρνούν με ferry boat σε πρώτη φάση από το λιμάνι της Ελευσίνας στο νησάκι του τερματικού σταθμού LNG από όπου και θα εφοδιάζονται με ποσότητες υγροποιημένου αερίου για να το μεταφέρουν οδικώς στην ενδοχώρα αλλά ακόμη και εκτός συνόρων. Στα τέλη του 2023 η μετάβαση στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ θα περιοριστούν στα 20 από 60 λεπτά, καθώς τα βυτιοφόρα θα μεταφέρονται με ferry boat από το λιμάνι του Περάματος της Μεγαρίδας, και το 2024 ο χρόνος θα πέσει στα 10 λεπτά όταν θα έχει ετοιμαστεί το λιμάνι της Αρμύρας των Μεγάρων.
Διαβάστε επίσης: LNG: Μποτιλιάρισμα από τάνκερ στη Μεσόγειο
Σε μισή ώρα κάθε βυτιοφόρο θα γεμίζουν με ποσότητες LNG, έχοντας προηγουμένως οι εταιρείες διαχείρισης τους κλείσει slots στους αποθηκευτικούς χώρους των δεξαμενών της Ρεβυθούσας. Ο προγραμματισμός των slots θα γίνεται κάθε 20 Νοεμβρίου.
Σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Το LNG έγινε ευρέως γνωστό κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης για την ευελιξία του καθώς και για το ρόλο που διαδραματίζει στην ασφάλεια εφοδιασμού των χωρών μετά τη διακοπή λειτουργίας αγωγών. Με την τεχνολογία της υγροποίησης το μεταφέρουν δεξαμενόπλοια από τις χώρες παραγωγούς φυσικού αερίου σε ειδικούς τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και αεριοποίησης. Στη συνέχεια διατίθεται στην αγορά μέσω των αγωγών υψηλής πίεσης.
Τα οφέλη του LNG, όπως το ανταγωνιστικό κόστος του σε σχέση με το πετρέλαιο και και το φυσικό αέριο των αγωγών αλλά και το χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα (μείωση κατά 90% των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου και κατά 30% του διοξειδίου του άνθρακα), θα τα καρπώνονται πια απευθείας και οι καταναλωτές που δεν είναι διασυνδεδεμένοι σε αγωγούς διανομής φυσικού αερίου.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι κατά τη διάρκεια των εγκαινίων χθες του TLS σημείωσε τα προαναφερόμενα περιβαλλοντικά οφέλη του LNG, ενώ τόνισε πως με τον σταθμό παρέχεται η ευέλικτη λύση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο σε δήμους, πόλεις και βιομηχανίες που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου αλλά και φορτηγά και βαρέα οχήματα.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του TLS έγινε γνωστό πως στην ηπειρωτική Ελλάδα οι πρώτες υποψήφιες περιοχές για τη χρήση του LNG είναι εκείνες της Δυτικής Μακεδονίας και Δυτικής Ελλάδας, ενώ ήδη δύο βιομηχανίες η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η γαλακτοκομική επιχείρηση «Κολιός» στο Κιλκίς θα αξιοποιήσουν τον σταθμό της Ρεβυθούσας για τον εφοδιασμό τους.
Στα λιμάνια
Η κ. Γκάλι ανήγγειλε επίσης και την επένδυση του small scale LNG, δηλαδή της ανάπτυξης στα λιμάνια της Πάτρας, του Ηρακλείου της Κρήτης και της Ηγουμενίτσας προβλητών με εγκαταστάσεις αποθήκευσης και εφοδιασμού μικρότερων δεξαμενόπλοιων. Με τον τρόπο αυτό το LNG θα χρησιμοποιείται για καύσιμο κίνησης των πλοίων αλλά και για τη μεταφορά του στα νησιά προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από νοικοκυριά κι επιχειρήσεις.


Latest News

Πρεμιέρα για το θερινό τιμολόγιο ρεύματος - Οι νέες ώρες με τις χαμηλές χρεώσεις
Τι αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ

Επικοινωνία Παπασταύρου με τον ΥΠΕΣ των ΗΠΑ Doug Burgum - Τι συζήτησαν
Έμφαση δόθηκε στην αποδοχή από την ελληνική Κυβέρνηση του ενδιαφέροντος της αμερικανικής εταιρείας Chevron για τα θαλάσσια οικόπεδα «Νότια Κρήτη Ι και ΙΙ»

Κίνα: Ανακαλύφθηκε τεράστιο κοίτασμα πετρελαίου στη Νότια Σινική Θάλασσα
Κοίτασμα αργού πετρελαίου εντόπισε κινεζική πετρελαϊκή εταιρεία στη Νότια Σινική Θάλασσα, το οποίο περιέχει αποθέματα που αποδεδειγμένα ξεπερνούν τους 100 εκατομμύρια τόνους.

Τα 14 χρόνια περιπέτειας για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου - Ισραήλ
Η ιστορία για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, από τη σύλληψη του project το 2011, την ανάληψη του από τον ΑΔΜΗΕ το 2023 και τις σημερινές προκλήσεις

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024

Oι ΗΠΑ «κόβουν» τις πληρωμές πετρελαίου από Βενεζουέλα - Eπιβεβαίωση από Eni
Οι ΗΠΑ είχε ενημερώσει την Eni για την επικείμενη ακύρωση των αδειών που τους επιτρέπουν να εξάγουν πετρέλαιο και υποπροϊόντα της Βενεζουέλας

Χατζηδάκης για Chevron: «Εθνική επιτυχία» το ενδιαφέρον για έρευνες στην Κρήτη
Η πρωτοβουλία της Chevron αναγνωρίζει την Ελληνική ΑΟΖ στην περιοχή, τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης

Τραμπ: Ανακαλεί τις άδειες των δυτικών ενεργειακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Βενεζουέλα
Η κυβέρνηση Τραμπ αυξάνει την πίεση στη Βενεζουέλα

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Σενάριο fast track διαγωνισμού για τα blocks που ζητά η Chevron
Μετά τη Chevron και τρίτος πετρελαϊκός όμιλος έχει στο ραντάρ τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες, σύμφωνα με τον CEO της ΕΔΕΥΕΠ