Το γ’ τρίμηνο του 2022 η παγκόσμια αγορά smartphone κατέγραψε πτώση της τάξης του 9%, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, κάνοντας το συγκεκριμένο τρίμηνο το χειρότερο της αγοράς από το γ’ τρίμηνο του 2014.

Οι ζοφερές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία οδηγούν τους καταναλωτές σε αναβολή της απόφασης για την απόκτηση νέας ηλεκτρονικής συσκευής ενώ συγχρόνως θέτουν προτεραιότητες σχετικά με τις συνολικές δαπάνες τους, αναφέρει η εταιρεία μετρήσεων της αγοράς Canalys.

Η εταιρεία εκτιμά ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί για την αγορά των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων για το διάστημα των επόμενων έξι έως εννέα μηνών.

Διαβάστε ακόμα: Δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης για την αγορά υπολογιστών

Οι κατασκευαστές

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Samsung διατηρεί την πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς της τάξης του 22% κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών που ήρθαν να καλύψουν το μειωμένο απόθεμα των καναλιών διανομής.

Η Apple ήταν η μόνη από τους κορυφαίους πέντε κατασκευαστές που είχε σημαντική ανάπτυξη στις παραδόσεις συσκευών, βελτιώνοντας το μερίδιό της και φτάνοντας στο 18%, εκμεταλλευόμενη την αυξημένη ζήτηση για το iPhone.

Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν οι κινεζικές Xiaomi, Oppo και Vivo οι οποίες συνεχίζουν να αναπτύσσονται στις αγορές εκτός Κίνας μιας και στην αγορά της ασιατικής χώρας επικρατεί σημαντική ανασφάλεια, με μερίδια αγοράς 14%, 10% και 9%, αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμα: Επιστροφή της παγκόσμιας αγοράς smartphones στα προ-Covid επίπεδα

Έλλειψη ζήτησης – Τα επόμενα βήματα

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Canalys, η αγορά των smartphone αντιδρά έντονα στην έλλειψη ζήτησης εκ μέρους των καταναλωτών με τους κατασκευαστές να ρυθμίζουν ανάλογα τις κινήσεις τους. Έτσι, οι περισσότεροι κατασκευαστές θέτουν σαν προτεραιότητα να μειωθεί ο κίνδυνος συσσώρευσης αποθεμάτων λόγω της επιδείνωσης της ζήτησης.

Η Canalys σημειώνει ότι οι πωλητές είχαν σημαντικά αποθέματα μέχρι τον Ιούλιο, αλλά οι πωλήσεις βελτιώθηκαν σταδιακά από τον Σεπτέμβριο λόγω των επιθετικών εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών. Η στρατηγική τιμολόγησης των νέων προϊόντων επίσης είναι προσεκτικά σχεδιασμένη, ακόμη και για την Apple, για να αποφευχθεί σημαντική ώθηση από τους καταναλωτές που πλέον τείνουν να είναι πολύ ευαίσθητοι σε οποιαδήποτε αύξηση της τιμής

Καθώς η ζήτηση δεν φαίνεται να δείχνει σημάδια βελτίωσης στο δ’ τρίμηνο και στο α΄εξάμηνο του 2023, οι πωλητές πρέπει να εργαστούν σε μια συνετή πρόβλεψη παραγωγής με την αλυσίδα εφοδιασμού ενώ παράλληλα συνεργάζονται στενά με το κανάλι για να σταθεροποιήσουν το μερίδιο αγοράς, καταλήγει η εκτίμηση της Canalys.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή