
Μέση πληρότητα κοντά στα επίπεδα του 2019, ειδικά τους μήνες Ιούλιο 2022 (απόκλιση από το 2019 της τάξης του 0,6%) και Σεπτέμβριο 2022 (απόκλιση από το 2019 της τάξης του -1,6%) προκύπτει για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, από τα στοιχεία που συγκεντρώνονται μηνιαίως από την Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) με την συνεργασία της GBR Consulting.
Ωστόσο όπως επισημαίνεται στο σχετικό δελτίο Τύπου, εξακολουθούν να εμφανίζονται αρνητικά τα πρόσημα της μέσης πληρότητας, τόσο ανά μήνα, όσο και επί συνόλου (-14%) έναντι του 2019.
Διαβάστε επίσης: Οικονόμου: Το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποδεικνύει τη δυναμική του
Μέση τιμή δωματίου και έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο
Σε ό,τι αφορά στη μέση τιμή δωματίου (ADR) και στο έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, είναι εμφανής και εδώ η τάση βελτίωσης, ειδικά το τρίμηνο Ιουνίου- Ιουλίου- Αυγούστου 2022, κάτι που ωστόσο θεωρείται λογικό και αναμενόμενο λόγω της θερινή περιόδου και της αύξησης των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας.
Τον Σεπτέμβριο 2022 παρατηρείται ωστόσο ελαφρά κάμψη των επιδόσεων σε ADR και RevPar. Η συνολική θετική πορεία των συγκεκριμένων δεικτών από τον Απρίλιο 2022 και μετά, σαφώς συνέβαλλε σε συνολική αύξηση μέσης τιμής (ADR) κατά 13.9% για το 9μηνο, ενώ με αρνητικό πρόσημο παραμένει το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar / -2,1%).
Οι ανταγωνιστές της Αθήνας
Σε ό,τι αφορά την Αθήνα και τους ανταγωνιστές της, παρατηρούμε πως η Αθήνα τον μήνα Σεπτέμβριο, με μέση πληρότητα 68,7% (αύξηση της τάξης του 23,3 % έναντι του 2021) βρίσκεται στην τελευταία θέση -θετικής- μεταβολής έναντι των λοιπών πόλεων ανταγωνιστών της. Με μέση τιμή δωματίου / ADR 123,97 ευρώ (αύξηση της τάξης του 24,3 % έναντι του 2021) βρίσκεται στην προτελευταία θέση -θετικής- μεταβολής ADR έναντι των ανταγωνιστών της – καθώς η πλέον χαμηλή μέση τιμή δωματίου είναι τα 113,37 ευρώ (Βιέννη) και η υψηλότερη αγγίζει τα 292,77 ευρώ (Παρίσι).

Με έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο / RevPar 85,19 ευρώ (αύξηση 53,3% έναντι του 2021) βρίσκεται στην τελευταία θέση -θετικής- μεταβολής RevPar έναντι των υπολοίπων. Εν κατακλείδι η ιδιόμορφη τουριστική χρονιά 2022, ήταν ίσως λίγο περισσότερο ιδιαίτερη, για την Αθήνα – και λιγότερο για τους ανταγωνιστές της.
Περιθώρια βελτίωσης
Τα ως άνω στοιχεία, αναδεικνύουν τα πολλά περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση της θέσης της Αθήνας στην ευρωπαϊκή και διεθνή τουριστική σκηνή και την ιδιαίτερη σημασία των σημαντικών επενδύσεων και έργων ειδικής και γενικής υποδομής που δρομολογούνται είτε από την ιδιωτική πρωτοβουλία είτε από περιφερειακούς, δημοτικούς, τοπικούς κ.ά. φορείς.
Αποτελεί ανάγκη η επίσπευση της υλοποίησης των υποδομών, δρομολογημένων και μη, καθώς ενισχύουν και εμπλουτίζουν την πρόταση της Αθήνας στην ευρύτερη επικράτειά της και κυρίως, υπογραμμίζουν την ανάγκη της ενότητας και της συστράτευσης μεταξύ όλων – όσοι εργάζονται υπέρ της Αθήνας.
Παράλληλα και εν όψει μιας σειράς παραδοχών για το υπόλοιπο του 2022 και για ολόκληρο το 2023 -όπως η υπερπροσφορά τουριστικών κλινών, το υψηλό ενεργειακό κόστος, άρα κατ’ επέκταση και το υψηλό κόστος προμηθειών και λειτουργίας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για τον πόλεμο και για την πανδημία- είναι αναγκαίο να διερευνήσουμε από κοινού Πολιτεία και Τουρισμός, το συντομότερο, βέλτιστους τρόπους και πρακτικές για την θωράκιση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της Αθήνας, όλων των κατηγοριών.


Latest News

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις των σουπερ μάρκετ και το 2025 - Τι λένε οι CEOs για τον Κώδικα Δεοντολογίας
Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ οι πώλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα κινηθούν ανοδικά - Τα FMCGs αναπτύσσονται με +6,7% σε αξία

IWG: Επεκτείνει τη διεθνή της παρουσία με 899 νέες τοποθεσίες το 2024
Ιδιοκτήτες ακινήτων και επενδυτές αξιοποιούν τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης για ευέλικτους χώρους και υβριδικές πλατφόρμες εργασίας

Πρέσβης των Πειραϊκών επιχειρήσεων στη διεθνή έκθεση της Αλγερίας το ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ υπενθύμισε ότι η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που συνήψαν διπλωματικές σχέσεις με την Αλγερία

Η δημιουργία του 4ου πόλου από Prada και Versace - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
H Prada ενώνει τις δυνάμεις της με την Versace για να «χτυπήσει» LVMH, Kering, Capri - Ανοδική η πορεία της στην ελληνική αγορά

Επιμένουν στους στόχους τριετίας οι τράπεζες παρά την επίδραση Τραμπ
Η διοίκηση της Πειραιώς στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων περιέγραψε τα νέα σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων - Έμφαση στις νέες πηγές εσόδων από τις τράπεζες

Στα σκαριά νέα εξαγορά από την Performance Technologies - Στο ραντάρ εταιρεία AI
Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης, είπε ο CEO της Performance Technologies, για να διευκρινίσει ότι ήδη γίνονται συζητήσεις με ελληνική εταιρεία AI

Οι άξονες του στρατηγικού σχεδίου της Πειραιώς ως το 2028 - Τι αποκάλυψε ο Χρ. Μεγάλου
Ο CEO της Πειραιώς αναφέρθηκε και στη συμφωνία για την απόκτηση του 90% της μητρικής εταιρείας της Εθνικής Ασφαλιστικής

Θετικοί οι οιωνοί για τα AUMs των ελληνικών τραπεζών το 2025 - Τι εκτιμά η Jefferies
Τα υπό διαχείριση κεφάλαια (AUM) αυξήθηκαν κατά 9% το πρώτο τρίμηνο - Η Jefferies και οι ελληνικές τράπεζες

THEON: Αύξηση εσόδων 61%, νέες παραγγελίες ύψους 466 εκατ. ευρώ το 2024
Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε η THEON το 2024 ενώ περαιτέρω ισχυρή ανάπτυξη προβλέπει για το 2025

Στο πλευρό 98 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε σχολεία τυφλών η αλυσίδα Μασούτης
H οικογένεια της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. «αγκαλιάζει με αγάπη και ευαισθησία τα παιδιά με οπτική αναπηρία, αναλαμβάνοντας έναν ιδιαίτερο ρόλο: αυτόν του νονού και της νονάς»