Τώρα είναι η «σωστή στιγμή» να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού και να εφαρμοστεί μια στοχευμένη προβολή στη βάση μια σύγχρονης τεχνοκρατικής μελέτης για την προώθησή του και την προσέλκυση νέων αγορών. Αυτό επισημαίνει σε σημερινή της ανακοίνωση η Ένωση Ξενοδόχων της πόλης, γνωστοποιώντας στοιχεία για την κίνηση στο εννεάμηνο φέτος, σε σχέση με το 2019.
Πρόκειται για «ένα σχέδιο που το αναζητά η πόλη χρόνια και που θεωρούμε ότι όλοι – δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπουργείο Τουρισμού και φορείς – μπορούν και πρέπει να σταθούν αρωγοί σε αυτό για να μπορέσει η πόλη να προσελκύει ταξιδιώτες, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους 365 ημέρες το χρόνο», υπογραμμίζει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ).
Διαβάστε επίσης: Λιάγκος (ΟΛΘ): Νέες δυνατότητες ανοίγει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Κατά την ΕΞΘ, το σχέδιο αυτό, επειδή αφορά και παρεμβάσεις στην πόλη, «πρέπει να προχωρήσει υπό την αιγίδα του δημάρχου Θεσσαλονίκης και για αυτό η ένωση ζήτησε τη στήριξή του από τον πρωθυπουργό, τον οποίο έχει ενημερώσει για όλα τα δεδομένα», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Το πρόβλημα της πόλης είναι η έλλειψη ζήτησης, λόγω μη αναγνωρισιμότητας του προορισμού», διευκρινίζεται.
Πολύ καλό καλοκαίρι, αλλά ανησυχία για τον χειμώνα
Στο μεταξύ, χαρακτηρίζοντας «πολύ καλό το καλοκαίρι» από πλευράς τουριστικής κίνησης στην πόλη, με βάση τα στοιχεία της έρευνας που διενεργεί σε μηνιαία βάση η εταιρεία τουριστικών μελετών και ερευνών GBR Consulting για λογαριασμό της ένωσης, η ΕΞΘ εκφράζει την ανησυχία της για τον επερχόμενο χειμώνα.
Στο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, «σημειώθηκε πτώση τόσο στην πληρότητα, της τάξης του 13,9% και με τη μέση στο 61%, όσο και στο RevPar (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) κατά 3,4%, με αποτέλεσμα ο σχετικός δείκτης να διαμορφώνεται σε 52,61 ευρώ», όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η ΕΞΘ.
Για την αύξηση 12,2% που παρατηρήθηκε στη μέση τιμή δωματίου (ARR), η ένωση σημειώνει ότι «δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση την σημαντικότατη αύξηση του λειτουργικού κόστους που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο όσο προχωράμε προς τον χειμώνα».
Επισημαίνεται ότι τα προαναφερόμενα νούμερα περιλαμβάνουν και τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2022, που παραδοσιακά είναι ο μήνας με την υψηλότερη τουριστική κίνηση στην περιοχή.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts