Το Παρίσι «κλέβει» χρηματοοικονομικές υπηρεσίες από το Λονδίνο μετεξελισσόμενο σε ένα μετά-Brexit διεθνές τραπεζικό κέντρο, η Γαλλία όμως φροντίζει συστηματικά και για την επαναβιομηχάνισή της. Όχι βέβαια εις βάρος της Βρετανίας, η οποία εδώ και τέσσερις δεκαετίες, από την εποχή της Μάργκαρετ Θάτσερ, είχε φροντίσει να αποβιομηχανοποιηθεί βάζοντας όλα τα αυγά σε ένα (χρηματοοικονομικό) καλάθι, στο Σίτι του Λονδίνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε την Πέμπτη η οικονομική εφημερίδα «Les Échos» και επιβεβαίωσε η κυβέρνηση της Ελιζαμπέτ Μπορν, η γαλλική βιομηχανία αλουμινίου Alteo και ο νοτιοκορεατικός βιομηχανικός όμιλος Wscope συμφώνησαν να ανεγείρουν από κοινού το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2026 επί γαλλικού εδάφους βέβαια, αλλά ακόμα οι πληροφορίες για το πού ακριβώς θα ανεγερθεί είναι συγκεχυμένες.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Kινεζική «έφοδος» στην Ευρώπη;
«Ολοκληρωμένο οικοσύστημα»
«Η Wscope, ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον τομέα των διαχωριστών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, και η Alteo, επίσης ηγετική δύναμη στις ειδικές κατασκευές αλουμινίου, υπέγραψαν παρουσία του υπουργού Ρολάν Λεσκίρ συμφωνία για να επενδύσουν 600 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος παραγωγής μπαταριών», διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του το απόγευμα της Πέμπτης το γαλλικό υπουργείο Βιομηχανίας.
«Πρόκειται για μια νέα κυβερνητική στρατηγική που αποσκοπεί στην επιτάχυνση της διαδικασίας απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και συμπίπτει με μια περίοδο δυναμικών απεργιακών κινητοποιήσεων στη Γαλλία και μπλόκων διυλιστηρίων, που έχουν προκαλέσει ελλείψεις καυσίμων στα βενζινάδικα ολόκληρης της χώρας», σχολιάζει ο ρεπόρτερ του «Figaro», Τζον Τίμσιτ.
Κεντρική προμηθευτική μονάδα
Μια βασική λειτουργία της γιγαντιαίας βιομηχανικής μονάδας θα είναι η κατασκευή διαχωριστών μπαταριών. Πρόκειται για ένα βασικό συστατικών των συσσωρευτών, με το οποίο θα τροφοδοτούνται και άλλα εργοστάσια κατασκευής. Παρόμοια εργοστάσια στη Γαλλία βρίσκονται στο βόρειο τμήμα της χώρας, γι’ αυτό και ο ρεπόρτερ του «Figaro» εικάζει ότι ο τόπος υλοποίησης της γαλλο-κορεατικής επένδυσης θα είναι μάλλον στα βόρεια της χώρας, κοντά στις άλλες μονάδες.
Δύο είναι οι πρωταρχικοί στόχοι της κυβέρνησης, διευκρίνισε το υπουργείο Βιομηχανίας: η έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου το 2026 και η δημιουργία περισσότερων από 1.000 άμεσων θέσεων εργασίας. «Η κυβέρνηση, η οποία από καιρό ήθελε να ξεκινήσει μια πολιτική επαναβιομηχάνισης στη Γαλλία, είναι υπερήφανη καθώς η Ευρώπη θα αποκτήσει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζοντας ταυτόρονα μια διαδικασία παραγωγής με τη χαμηλότερη δυνατή περιεκτικότητα σε άνθρακα», σημειώνει το υπουργείο.
2 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα ετησίως
Η συμμαχία με τη Wscope θα επιτρέψει μεταξύ άλλων στην Alteo να συνεργαστεί με έναν από τους κύριους προμηθευτές της Samsung και να προμηθεύσει με βασικά εξαρτήματα και υλικά (όχι μόνο διαχωριστές) όλα τα γαλλικά εργοστάσια, γράφει η «Le Figaro».
Η εφημερίδα σημειώνει ότι η ανακοίνωση για την κατασκευή της εμβληματικής βιομηχανικής μονάδας κατασκευής μπαταριών έρχεται λίγες μέρες μετά από τη συνέντευξη που έδωσε ο Εμανουέλ Μακρόν στη «Les Échos», κατά την οποία ο γάλλος πρόεδρος έθεσε ως στόχο να φθάσει η Γαλλία να παράγει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.
Το σχέδιο «Γαλλία 2030»
Ο στόχος για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης εντάσσεται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου «Γαλλία 2030», που προβλέπει δημόσιες επενδύσεις ύψους 5 δισ. ευρώ. «Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τις νέες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, δεν είναι η αιτία των σημερινών δυσκολιών που βιώνουμε. Αντιθέτως, προσφέρει μια ευκαιρία, μια ιδανική αφορμή για την επανεκκίνηση της βαριάς βιομηχανίας της Γαλλίας πάνω σε νέες βάσεις και με νέους, φιλικούς προς το περιβάλλον στόχους», επεσήμανε στη συνέντευξή του ο Μακρόν.
Ο πρόεδρος εξήγησε ότι «η πράσινη μετάβαση δημιουργεί αξία και θέσεις εργασίας στη Γαλλία», γι’ αυτό και το γαλλικό κράτος «έχει βοηθήσει μαζικά την αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία πέντε χρόνια, τόσο από την πλευρά της προσφοράς όσο και από την πλευρά της ζήτησης».
Latest News
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»